Erlend Oftedal Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Noen som vet hvordan man kobler usb/firewire i fronten på et Chieftec Dragon Medium kabinett til Asus P4PE? Navnene i manualen til hk og navnene på kablene er selvsagt forskjellige.... Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Kjøp deg fronpanel eller mekk ett selv Lenke til kommentar
Erlend Oftedal Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Det er et frontpanel allerede, men jeg vet ikke hvordan jeg skal koble det til hovedkortet. edit: link: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl Lenke til kommentar
remisyv Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Lurer på det samme. Har Asus P4PE/F/S-ATA og dette kabinettet. Det står noe helt annet på ledningene fra Kabinnettet (USB2.0 og Fireware) i forhold til det som står på hovedkortet. Har sett et slikt post tidligere uten at han fikk svar der heller. Det må vel være noen som vet svaret på dette? Lenke til kommentar
Erlend Oftedal Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 Vel. Kan du si ifra hvis du finner det uten en annen plass? Har samme hk som deg Har sendt mail til komplett, så jeg får se om jeg får noe svar i løpet av uka. Kan poste her hvis jeg får svar. Lenke til kommentar
remisyv Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Det skal jeg gjøre. Men, tviler på at jeg finner ut så veldig mye mer. Har prøvd en del steder. Det er kanskje greit at Cheftec ikke leverer noe bruksanvisning med kabinettet, men slik informasjon burde stå på hjemmesiden deres Håper du gidder å gi beskjed her når/hvis du får svar fra komplett. Lenke til kommentar
Erlend Oftedal Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Fikk bare mail om at jeg måtte ringe hvis jeg skulle ha svar. De mente det skulle stå i manualen, selv om jeg nevnte for dem i mailen av navna på ledningene og manualen var forskjellige... Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Sjekk her http://www.chieftec.com/images/35-usb-02.pdf Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Har personlig samme kab. som du henviser til og den er meget digg. Du burde vel gå for denne, uteom er det ikke så veldig mange andre kab. som er på samme nivå. Good luck! Lenke til kommentar
Erlend Oftedal Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 USB: ---------- kabinett: hk: 1.Ground (2) 1.+5V 2.+D (2) 2.lp4- 3.-D (2) 3.lp4+ 4.+5V (2) 4.ground 5.Ground (1) 5.+5v 6.Ground (1) 6.lp5- 7.+D (1) 7.lp5+ 8.-D (1) 8.Ground 9.+5V (1) 9. NC (not connected?) Kanskje lp4+/- og lp5+/- skal kobles på d+/-, og så setter man bare en av ground på NC? Firewire: ---------- Kabinett: Hk: 1. VP 1.TPA0+ 2. VG 2.TPA0- 3. TPB- 3.GND 4. TPB+ 4.GND 5. TPA- 5.TPB0+ 6. TPA+ 6.TPB0- 7.+12V 8.+12V 9.GND Vet ikke helt hva man skal tippe her....Kanskje VG på GND og VP på 12? Edit: Jeg tar ikke ansvar hvis noen tester dette og ting går i dass :o Lenke til kommentar
yaesu Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Hvis du ringer 22698670. Han driver med cheftec og bygger en masse maskiner. Da jeg besøkte han så hadde han satt sammen en maskin med firewire og usb2 i front. Tom Lenke til kommentar
Erlend Oftedal Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Har du spurt ham om det er greit at du legger tlfnummer her og at vi noen ringer ham? Lenke til kommentar
yaesu Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 dette er en butikk så jeg tror han vil ha flere kunder. www.ultradata.no Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Er det noen som har funnet ut av dette? Har et Asus P4B533-V. Lenke til kommentar
Gunnar Lium Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Jeg fant ganske greit ut av det til mitt hovedkort P4G8X i hvert fall, eller det vil si USB delen. Firewire hadde et annet antall pinner, så da plugget jeg det heller til braketten som fulgte med. På kablene fra kabinettet mener jeg at det står et 1-tall og et 2-tall på noen, dette skiller port 1 og 2 fra hverandre, hvilket i mitt tilfelle korresponderer med port 5 & 6 på hovedkortet. På kontaktene på hovedkortet mitt står det bl.a. LDM5 og LDP5. Dette korresponderer til -d1 og +d1 henholdvis på kabinettkablene. (ldMinus5 og ldPluss5). Videre skulle det vel være greit å plugge +5volt og ground. Tror det står tall på de også... Ground er det vel strengt tatt ikke så farlig hvor du plugger, da jording uansett deles for alle komponentene i maskinen. Tror derimot at +5v kan være viktig å koble riktig i hvert fall for enheter som trenger strøm fra USB'en? Lykke til! Lenke til kommentar
jfonline Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Chieftec har kommet med ny versjon av USB/1394 manual: http://www.chieftec.com/images/35-usb-03.pdf Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Huff, problemet er jo å finne ut hva de forskjellige pinnene er på hovedkortet :-? Åhh, at de skal gjøre det så vanskelig! Lenke til kommentar
Erlend Oftedal Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 http://www.community.tomshardware.com/foru...=collapsed&sb=5 Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Takker, skal se på den senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå