Gå til innhold

Chieftec og Asus P4PE - usb/firewire

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på det samme. Har Asus P4PE/F/S-ATA og dette kabinettet. Det står noe helt annet på ledningene fra Kabinnettet (USB2.0 og Fireware) i forhold til det som står på hovedkortet.

Har sett et slikt post tidligere uten at han fikk svar der heller. Det må vel være noen som vet svaret på dette?

Lenke til kommentar

Det skal jeg gjøre. Men, tviler på at jeg finner ut så veldig mye mer. Har prøvd en del steder. Det er kanskje greit at Cheftec ikke leverer noe bruksanvisning med kabinettet, men slik informasjon burde stå på hjemmesiden deres :evil: Håper du gidder å gi beskjed her når/hvis du får svar fra komplett.

Lenke til kommentar

USB: 

---------- 

kabinett:          hk: 

1.Ground (2)       1.+5V 

2.+D (2)           2.lp4- 

3.-D (2)           3.lp4+ 

4.+5V (2)          4.ground 

5.Ground (1)       5.+5v 

6.Ground (1)       6.lp5- 

7.+D (1)           7.lp5+ 

8.-D (1)           8.Ground 

9.+5V (1)          9. NC (not connected?) 

Kanskje lp4+/- og lp5+/- skal kobles på d+/-, og så setter man 

bare en av ground på NC? 

Firewire: 

---------- 

Kabinett:          Hk: 

1. VP              1.TPA0+ 

2. VG              2.TPA0- 

3. TPB-            3.GND 

4. TPB+            4.GND 

5. TPA-            5.TPB0+ 

6. TPA+            6.TPB0- 

7.+12V 

8.+12V 

9.GND 

Vet ikke helt hva man skal tippe her....Kanskje VG på GND 

og VP på 12?

Edit: Jeg tar ikke ansvar hvis noen tester dette og ting går i dass :o

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg fant ganske greit ut av det til mitt hovedkort P4G8X i hvert fall, eller det vil si USB delen. Firewire hadde et annet antall pinner, så da plugget jeg det heller til braketten som fulgte med.

På kablene fra kabinettet mener jeg at det står et 1-tall og et 2-tall på noen, dette skiller port 1 og 2 fra hverandre, hvilket i mitt tilfelle korresponderer med port 5 & 6 på hovedkortet.

På kontaktene på hovedkortet mitt står det bl.a. LDM5 og LDP5. Dette korresponderer til -d1 og +d1 henholdvis på kabinettkablene. (ldMinus5 og ldPluss5). Videre skulle det vel være greit å plugge +5volt og ground. Tror det står tall på de også... Ground er det vel strengt tatt ikke så farlig hvor du plugger, da jording uansett deles for alle komponentene i maskinen. Tror derimot at +5v kan være viktig å koble riktig i hvert fall for enheter som trenger strøm fra USB'en?

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...