Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SMTP sluttet å fungere

Anbefalte innlegg

på fredag sluttet jeg å kunne sende e-post, fra min maskin som kjører Windows XP, og Office 2007.

Jeg har prøvd følgende for løse problemet, uten hell_:

- prøvd med en annen smpt server, som skal fungere

- har prøvd begge smpt serverne via thunderbird

- har startet maskinen noen ganger.

- har restarted routeren, som er en DI-524UP

Jeg vil gjenta at jeg har brukt dette oppsettet i et halvt år, og uten at jeg gjorde noen endringer, så sluttet det bare å fungere.

Er det neon som har noen tanker om hva det kan være? ting jeg kan prøve?

Jeg poster denne her, da jeg mistenker at det ikke er en software problem, i og med at hverken thunderbird eller outlook får det til.

takker for gode forlsag!

Endret av nander
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg håper det bare er skrivefeil i tittelen, og at du ikke prøver å bruke SMPT, men SMTP?

9119701[/snapback]

:blush:

Men nei, det er ikke det som er problemet. det har jeg sjekket flere ganger :)

9119707[/snapback]

Hehe, det er bra. Sleit lenge med å se den feilen hos meg selv for en stund siden. Men hvilken internettleverandør har du?

Hvis det er Get så må du passe på å ikke bruke smtp.chello.no, men smtp.getmail.no.

Lenke til kommentar
Men jeg håper det bare er skrivefeil i tittelen, og at du ikke prøver å bruke SMPT, men SMTP?

9119701[/snapback]

:blush:

Men nei, det er ikke det som er problemet. det har jeg sjekket flere ganger :)

9119707[/snapback]

Hehe, det er bra. Sleit lenge med å se den feilen hos meg selv for en stund siden. Men hvilken internettleverandør har du?

Hvis det er Get så må du passe på å ikke bruke smtp.chello.no, men smtp.getmail.no.

9119718[/snapback]

VI har både online, og en fra Fastname, som har domenet vårt. :) De annonserer ikke at de har en SMTP server, men det har de, bare du må logge deg på for å burke den. men nå funker ingen av dem. :ermm:

Sliter litt med å se om vi er på Telenor listen, da jeg ikke bruker den e-posten, og har ikke brukernavn og passord tilgjengelig her. :nei:

Men om online blokkerer for sin SMTP server, kan de også blokkerer for alle andre smtp servere?

Lenke til kommentar
De blokkerer det meste, du får nesten bare surfet når Online har deg på den listen.

9119783[/snapback]

bortsett fra å ringe dem, eller sjekke e-posten fra dem, er det en annen, pragmatisk måte å sjekke om vi har blitt blokkert?

Lenke til kommentar
bare og teste det :-) se om fu får brukt noe som ikke bruker port80 (www)

eks: http://81.167.229.26:8000/ det er en shoucast radio webside, får du

U SHOUTcast D.N.A.S. Status

så er du ikke sperra , hvis den ikke kommer inn og bare error så er du sperra.

9120004[/snapback]

det var pc'en som var infisert, og online som hadde sperret.

:blush::blush::blush:

så nå at brannmuren jeg trodde sto på i ruteren ikke var på.

skal nå lete etter en tråd som beskriver hvordan man setter opp gode regler i D-Linken for å sikre seg mot fremtidige ormer.

takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...