Gå til innhold

Skjelett som tapper vann

si

Anbefalte innlegg

Dette er en ganske liten detalj fra et større bilde, så det er forstørret opp en del. Jeg innser jo at den tekniske kvaliteten er så som så, men jeg liker den kalde, klare springen og vannstråla og den kornete, røntgenaktige bakgrunnen.

Bør vel legge til at jeg ikke vet hva jeg snakker om, og tillegg har en digital kompetanse på linje med en 50 år gammel allmennlærer. Tar gjerne imot tips uten altfor mye avansert terminologi...

Edit: Nå har jeg prøvd meg litt med gimp, sånn ser det ut uten stativ, strenger og bolter:

Ble jo ikke perfekt alle steder, si gjerne fra om jeg burde gjøre ting anderledes eller om jeg har glemt noen steder.

Endret av si
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt morsomt bilde, selv om jeg ikke helt skjønner poenget. Humoren blir litt på siden for meg. Det er likevel noe jeg synes du bør gjøre, hvis du skal gjennomføre idèen. Det er å klone bort det man ser av stangen som holder skjelettet oppe. Hvis du har Photoshop eller PS Elements kan du gjøre det med Clone Stamp Tool. Andre programmer har tilsvarende funksjoner. Sjekk help-filen i ditt program.

Det krever litt nøyaktighet for å få det til, men mest av alt krever det tålmodighet. Her er det ikke så veldig mye som skal klones bort, og det virker ikke særlig vanskelig heller. Det er med andre ord en grei oppgave til å lære seg teknikken med.

Edit: Synes faktisk at bildet er ganske morsomt ved ettertanke. Teknisk trenger det den behandlingen jeg har beskrevet over før det blir skikkelig effektivt. Når du først er i farten bør du fjerne de vaierene fra ribbeina også. Det gjør du på samme måte.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Ja, jeg tror nok jeg er litt mer enn gjennomsnittlig fascinert av indre organer.

Takk for tipset, skal prøve det når jeg får skaffet meg et program å gjøre det i!

-si-

Lenke til kommentar
Ja, jeg tror nok jeg er litt mer enn gjennomsnittlig fascinert av indre organer.

Takk for tipset, skal prøve det når jeg får skaffet meg et program å gjøre det i!

-si-

9124763[/snapback]

Det koster jo ingenting (= 0,00 kroner) å skaffe seg et kraftig redigeringsverktøy. Det finner du nemlig gratis for nedlasting på denne siden:

http://gimp-win.sourceforge.net/stable.html

Det programmet inneholder akurat det verktøyet du trenger å gjøre med dette bildet, og mye mye mer. Husk å laste ned help-filen (manualen) også. Den ligger nemlig for seg selv lenger ned på siden. Uten den er du ganske lost i Gimp.

Det er forøvrig ingen unnskyldning at man ikke har programvare. Bare se på denne artikkelen på forsiden av akam i dag:

http://www.hardware.no/guider/programvare/...rogrammer/41326

Lykke til. Det er lov å bumpe tråden sin når man har en ny versjon å vise til.

Lenke til kommentar

Jeg liker slike bilder hvor fotografen tilsynelatende bare er har tatt en lekent bilde.

Men ved nærmere inspeksjon så består det av to elementer: skjelettet og vann. Skjelettet symboliserer døden, og vann symboliserer liv. Blir litt ekstra krydder i symbolikken når det er skjelettet som "styrer" vannet.

Lenke til kommentar

Takk PM, har lastet det ned nå, blir artig å prøve!

Så mye tenkte ikke jeg, Chris, jeg bare kjedet meg litt en sen kollokviekveld...så mye fine ting i biologilaboratoriet!

-si-

Lenke til kommentar

Ikke glem at du først må lagre en ny kopi av bildet før du begynner å jobbe med det. Du kommer nok garantert til å velge feil verktøy til klonejobben et par ganger før du treffer, og bristende tålmodighet kan få deg til å gjøre dumme ting. Derfor må du sikre at du ikke ødelegger originalen. Hvis du velger feil kloneverktøy, må du ofte begynne forfra igjen for å få det fint.

Lenke til kommentar

Skal passe på det ja! Har akkurat åpnet programmet, helt utrolig forvirret akkurat nå. Er på et teknologisk utviklingsnivå der jeg fortsatt syns ting som mikrobølgeovner og silograbber er ganske stilige oppfinnelser. Men finner vel ut av det!

Lenke til kommentar
Skal passe på det ja! Har akkurat åpnet programmet, helt utrolig forvirret akkurat nå. Er på et teknologisk utviklingsnivå der jeg fortsatt syns ting som mikrobølgeovner og silograbber er ganske stilige oppfinnelser. Men finner vel ut av det!

9129788[/snapback]

Du ser da både søt og ung ut på bildet i avataren, hvis det er deg som det er bilde av. En så ung(dommelig) person kan i alle fall overkomme slike utfordringer. Som sagt må du regne med at dette blir en tålmodighetsprøve for deg, så forbered deg godt med å finne frem til de forskjellige verktøyene med hjelp av manualen som du har lastet ned. Det er ikke så vanskelig å manøvrere i programmet hvis bare kommer over første terskel :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...