Gå til innhold

Prispolitikken til Sony i Norge.

Anbefalte innlegg

På nettstedet Globalmediapro eshop kan en få kjøpt ulike proffe og semiproffe videokameraer. Ett Canon A1 kan du få til rundt 22 000 kroner. Et Sony V1P/E mellom 23 til 26 000 kroner. Her kommer så moms på toppen. Men i Norge koster ett Canon A1 ca. 32 000 kr. med moms, mens ett Sony V1P/E ligger på ca. 45 000 kroner. Spørsmålet er da hvorfor Sony har priset sine kameraer så høyt i Norge. Selv gikk jeg over til Canon etter å ha vært kjempefornøyd med både VX 1000 og PD 150.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har ikke kjøpt noe fra de(!), men hvorfor er det så stor forskjell mellom prisene på Canon og Sony når en sammenlikner nettopris med utsalgspris i Norge? Globalmedia har kanskje en 2-3000 kroner i fortjeneste per kamera uansett om det er Canon eller Sony. Sony V1 burde kanskje ligge på en 35 000 kr om en sammenlikner på A1 prisen i Norge.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke kjøpt noe fra de(!), men hvorfor er det så stor forskjell mellom prisene på Canon og Sony når en sammenlikner nettopris med utsalgspris i Norge?
Ser du på Kristallos link, så ser du at firmaet er et svindelforetak, og bør ikke på noen som helst måte brukes til referanse til noe som helst. De opererer altså mest sannsynlig ikke med faktiske priser i det hele tatt.
Lenke til kommentar
Hei.

Jeg har ikke kjøpt noe fra de(!), men hvorfor er det så stor forskjell mellom prisene på Canon og Sony når en sammenlikner nettopris med utsalgspris i Norge? Globalmedia har kanskje en 2-3000 kroner i fortjeneste per kamera uansett om det er Canon eller Sony. Sony V1 burde kanskje ligge på en 35 000 kr om en sammenlikner på A1 prisen i Norge.

9120345[/snapback]

Nå er det to forskjellige kameraer....

A1 skal sammenliknes med Z1, som forsåvidt gir enda mer prisforskjell. Kvalitetsmessig(bilde) er de omtrent like.

Selv har jeg z1'n og kan skrive under på at byggekvaliteten så langt er i tråd med prisen, dette er arbeidsverktøy, ikke leketøy som du kjøper på Elkjøp :p

Teknisk utstyr kan ofte bli litt dyrere i Norge pga. at feks. butikker ikke kan ta inn nok for å få kjøpe inn nok til lav pris samt at Nordmenn generellt sett er pengesterke og villige til å betale. I tillegg så får man mye bedre garantier i Norge enn det store utland kan tilby. Og sist men ikke minst, norge har høyere snittlønn enn resten av verden og ditto så er nok prisene ikke helt på vidda i forhold til lønna vi har.

Småting som det er latterligprisforskjell på kjøper jeg fra BHP, store og seriøse, samt trygt å handle der. Men kamera og annet som skal holde hvor det og er greit med litt garanti kjøpes i Norge, jobber man med dette er man avhengig av forhandler nettverk i Norge som kan skaffe deler og reparere kameraet og det får du ikke ved åhandle i utlandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...