Goliath Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) 3RSystem Air Khan Intro Etter mange ukers jakt etter den perfekte HTPC-kabinett, falt valget på en mini tower fra 3RSystem. Grunnen til dette var at ingen HTPC-kabinett gir meg de samme mulighetene som et mini tower og jeg ønsket ikke å benytte meg av risercard for skjermkortet da jeg har AGP-kort og de fleste kommer i PCI-E. Jeg ønsket også fokus på ekspansjonsmuligheter med mulighet for god kjøling, et lite kabinett og litt WAF-faktor. Hva skal i kabinettet? HK: MSI Neo2 Platinum 54G ATX (NB-vifte byttet med Zalman ribbekjøler) CPU: AMD Athlon 3200+ med 80mm NorthQ UFO kobber kjøling GPU: PoW 6600GT med Zalman VU700Cu kjøling PSU: 400W NorthQ Silent HDD: IBM DeskStar 80GB DREV: Lite-On DVD/RW Pris 495,- Spesifikasjoner Bilder Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Konklusjon Dette kabinettet falt godt i smak. ATX-kortet passer akkurat i kabinettet men kabinettet er utilgivelig på plassen. Går det ikke så går det ikke. Det var litt kronglete å få harddisken i strikker men det gikk til slutt. Kabelen som fører lyd til fronten av kabinettet gikk akkurat etter en stund så det er ikke mye å gå på. 120mm viften i kabintettet kan styres men effekten er minimal så jeg har den på det laveste uten at dette har gitt noe varmeproblemer. Viften er stor og lydløs. Perfekt! PSU-plassen var litt spesiell, denne skal nemlig plasseres foran som anvist på bildene. Jeg hadde faktisk litt problemer med å skjønne hvordan denne skulle plasseres og måtte ty til internett for å finne det ut. Det er litt smågenialt plassert siden PSU'en sitter på gummiføtter og hevet fra kabinettet og kabinettet har et støvfilter for PSU'en. Den trekker kald luft fra bakken og spyr det rett ut av kabinettet igjen så PSU'en forholder seg temmelig kjølig. LCD-skjermen er egentlig til lite nytte. Den viser temperatur på HDD ved bruk av en sensor man teiper på HDD'en og man kan styre den bakerste viften. For mitt vedkommende, ble LCD'en et lite irritasjonsmoment da denne maskinen er plassert i stua og det skal være mørkt under film. Jeg skal nok dekativere LCD skjermen. Luftrøret til CPUen tok jeg av, da denne er tilpasset micro-ATX og dermed var way off i forhold til min CPU. Ellers er jeg veldig fornøyd med hele kabinettløsningen og kan anbefale den til alle de som er på utskikk etter et lite kabinett eller en alternativ til tradisjonell HTPC-kabinett + Lite kabinett ATX passer LCD-skjerm God kjøling Genial PSU-plassering 2stk. sort deksel for drev følger med Høy WAF-faktor - Utilgivelig på plassen Vannkjøling er utelukket 14cm PSU passer ikke i kabinettet CPU-røret passer ikke til ATX Pris i Prisguiden Offisiell hjemmeside Endret 23. september 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå