Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med nettverkskort! trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei. kjøpte meg en nytt trådløst nettverkskort.

kjøpte det Her

jeg tar inn kortet innstalerer driverne. og når den holder på så henger datamaskinen seg. da kan jeg ikke gjøre noe annet enn og skru den av. men noen ganger så får jeg innstalert det, og når jeg restarter maskina da så kommer det bluecreen, som det står starting physical memory dump.

noen som veit hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. kjøpte meg en nytt trådløst nettverkskort.

kjøpte det Her

jeg tar inn kortet innstalerer driverne. og når den holder på så henger datamaskinen seg. da kan jeg ikke gjøre noe annet enn og skru den av. men noen ganger så får jeg innstalert det, og når jeg restarter maskina da så kommer det bluecreen, som det står starting physical memory dump.

noen som veit hva dette kan være?

9119154[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat hatt samme problem som deg. Jeg prøvde å levere kortet tilbake til Datakjeden som jeg kjøpte det hos. De ville teste det før de gav meg et nytt kort. Var ikke villige til å ha 2 stk åpnede pakker.

Etter 3 dager med testing fikk jeg kortet tilbake med beskjed om at det ikke var feil på det, og dermed ble det ikke noe bytte.

Da jeg sur som f.. gikk hjem og satte det i en annen maskin som jeg egentlig ikke ville ha et slikt kort i, virket det jammen meg ikke der heller.

Tilbake hos teknikkeren og klaget. Han holdt fast på at kortet var ok, så begge mine maskiner var problemet, mente han. Muligens dårlig harddisk eller strømforsyning!

Etter en telefon til D.Linksupport i Norge fikk jeg beskjed om at jeg måtte bruke den nye driveren fra D-Links sin side. Denne skulle virke.

Det gjorde den ikke.

Min opprinnelige pc som kortet var tiltenkt ble demontert og hovedkortet returnert til Komplett. no.

Ingen feil på det, så det var noen lapper i porto og gebyr rett i søppla.

Kjøpte nytt hovedkort likevel, og nå virker plutselig trådløskortet som bare det.

D-Link kortet er tydeligvis ikke kompatibelt med Nforce 4 brikkesett fikk jeg da forklart.

For å teste dette satte jeg det tilbake i den andre maskinen som har nforce 4 brikkesett, men nå virket det der også?!

Ingen i kongerike Norge kan svare på hvorfor!

D-link har innrømmet at enkelte av disse kortene har hatt problemer så de mener jeg bør få bytte det. Datakjeden rotet bort org embalasjen da de testet kortet mitt. Uten org embalasje og når kortet virker hos dem, er de ikke villige til å bytte.

For å gjøre forvirringen enda mer komplett monterte jeg opp hovedkortet som ble returnert fra komlett i en annen maskin og monterte et 54mb/s nettverkskort på den maskinen. Den har nå surret å gått i et par døgn uten problemer.

Dette D-Link kortet er ikke kompatibelt med Abit AN 2 nview tydeligvis.

De få gangene maskin klarte å starte gikk den veldig tregt. 47% prosessorbruk uten å gjøre noe som helst. Flyttet jeg på musa, gikk den opp til 100% og musepekeren flyttet seg hakkete. Så hang den og måtte ta strømmen. Gikk ikke å restarte den på vanlig måte.

Hvilket hovedkort, og hvilken driver bruker du?

Her kan du hente den riktige driveren til Windows XP 32 bit:

http://www.dlink.no/?go=jN7uAYLx/oIJaWVdDb...JoiN65g6TkrFyI=

Endret av Digitalis
Lenke til kommentar

Ting har dessverre endret seg fra i går. Nå har D-Link kortet begjynt å skape seg igjen. Det virker med andre ord ikke i noen av mine maskiner selv om det kunne se slik ut i går. Fikk samme symptomene etter oppstart i dag som tidligere; unormal høy prosessorbruk og rykkete bevegelser på musepekeren, etterfulgt av krasj.

Skal kontakte D-Link igjen i morgen , så får vi se....

Lenke til kommentar
Ting har dessverre endret seg fra i går. Nå har D-Link kortet begjynt å skape seg igjen. Det virker med andre ord ikke i noen av mine maskiner selv om det kunne se slik ut i går. Fikk samme symptomene etter oppstart i dag som tidligere; unormal høy prosessorbruk og rykkete bevegelser på musepekeren, etterfulgt av krasj.

Skal kontakte D-Link igjen i morgen , så får vi se....

9134842[/snapback]

faen ass! jeg har asus a2n-vm eller no=P men har bestilt nytt hovedkort=P så håper det funker. hvis ikke så bytter jeg bare=P

14 dagers angrerett er digg! får hovedkortet i posten til torsdagen. håper bare det går da=P hehe

trur du det går meg asus m2v-mx?

-litenfyr

Lenke til kommentar

Tja, det virket jo ikke på mitt Abit M2 Nview kort. Kan være disse m2 kortene ikke er kompatible med D-Link kortet.

Er jo litt rart at det først ikke virket på mitt MSI K8 kort, for deretter å virke i noen dager og så slutte å virke igjen.

Jeg personlig tror nettverkskortene har en feil som kommer og går. Hovedkortene er nok ikke en del av problemet da disse virker helt ok uten D-Link kortet og med annet utstyr.

Men det er jo alltids greit med et hovedkort i reserve...sukk!

Lenke til kommentar

Har fått mail fra D-Link. Kortet er ikke kompatibelt med alle pci spor på markedet.

PCI sloter som støtter 5v kan gi feil spenning og problemer. Sjekk at dine PCI spor er av nyeste versjon 3.0 eller at du manuelt kan stille volt på dine PCI spor.

Kortet virker som bare det på mitt nye Abit AN-M2 kort, men overhode ikke på mitt Abit AN-M2 Nview kort eller mitt MSI K8N .

Siden begge Abit kortene er like er det ingen som har en forklaring på hvorfor det ikke virker på det ene.

Så det får returneres til komplett.no igjen.

Endret av Digitalis
Lenke til kommentar

Nye endringer igjen.

Nettverkskortet påvirker ytelsen på mitt nye hovedkort også.

Når pcen booter kommer bare halve post skjermen opp i første omgang, etter et lite sekund kommer resten.

Når jeg skal spille av lyd blir lyden ujevn i hastighet og hopper over litt hele tiden.

Når jeg tar ut nettverkskortet fungerer alt helt ok.

Jeg har nå prøvd kortet mitt i 3 forkjellige pcer med med forskjellige resultater, men ingen fungerer perfekt.

Under testing hos forhandler ble kortet montert på en åpen testbenk uten kabinett rund det.

En teori er at kortet sprer ut for mye stråling og når det er innelukket i et kabinett forstyrrer det de andre komponentene. I åpen testbenk sprer strålingen seg ut i hele rommet og forstyrrer ikke de andre komponentene.

Dette og antennenes retning, er eneste forskjellen mellom mine tester og den som ble utført av forhandler.

Denne teorien som er fremsatt av en bekjent som jobber med elektronisk støy passer jo med det jeg opplever.

:mad:

Lenke til kommentar

" Kjære kunde,

D-Link support har godkjent ditt ærende som DOA (Dead on arrival). Du vil innen kort tid motta et nytt produkt, sammen med utfyllende informasjon angående tilbakesendelse av defekt produkt.

Med vennlig hilsen

D-Link Technical Services Support Team "

Det hjelper å snakke med ettermarkedssjefen hos D-Link :thumbup:

Så får vi se hvordan ett annet kort av samme type virker i mine pcer......

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jess, her er det tydeligvis noen som har hatt samme problemer som jeg har nå. Var nesten som å ha dejavu når jeg leste dine opplevelser Digitalis.

Kjøpte to D-Link DWL-G510 kort. Innstallerer driver som følger med og setter kort inn i pc -> slår seg av med en gang windows er startet. (Dette har forøvrig skjedd på tilnå to hovedkort: Asus A8N-E og et gammelt Asus A7A266)

Jeg har også prøvd på to andre PC-er med varierende problemer, husker dessverre ikke hvilke hovedkort det er.

Jeg har handlet mine kort hos datakjeden og leverte de der inn til testing når de ikke funka her hjemme. 5 dager senere ble de testet som velfungerende kort.

Tenkte å ta kontakt med D-Link snart, om ikke noen har noen tips til hva som kan gjøres? Har bla prøvd å oppdatere bios (etter tips fra forhandler) og som sagt testet i andre PC-er. Og dette gjelder altså 2 forskjellige kort. Hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...