thxsun Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Nettopp fått et d40x i hus og tatt 100 bilder eller så.. Når jeg blar igjennom bildene på kameraet, skifter alle lyse felter på bildene fra hvitt til sort (blinkende). Noen som vet hva dette skyldes? Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 hehe, på tide å bla litt i manualen trur eg, dei overeksponerte områda i biletet blinkar svart fordi kameraet vil vise deg at dei er overeksponerte. Lenke til kommentar
thxsun Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Hehe.. Spør først, tenk etterpå... Og jeg som hadde håpet å slippe unna manualen.... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Hehe.. Spør først, tenk etterpå... Og jeg som hadde håpet å slippe unna manualen.... 9119081[/snapback] Ikke engang jeg, som har fotografert med så og si alt som finnes på denne jord i 25 år, slipper unna manualen. Det er like greit å kvitte seg med verdensmester-selvbildet med en gang. Ditt innlegg her burde fortelle deg at det ikke stemmer. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Det er pilene til høyre og venstre som styrerer dette. Trykk noen ganger på dem og du får bort "blinkingen" Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Ser andre har svart på dette. Men vil bare gi litt nybegynnertips: Jeg har som regel den funksjonen skrudd på: Da ser jeg nemlig fort om jeg har bølla til bildet og må prøve igjen. Det er nemlig slik at sensoren bare klarer en viss forskjell mellom mørkeste og lyseste område i bildet. Om det er mye lyst i bildet, så kan det være mulig å eksponere bildet litt mørkere - og på den måten få med flere detaljer. Alternativt finner jeg en annen måte å ta bildet på uten å få med litt mindre dynamisk omfang.. Du finner uansett en praktisk +/- - funksjon på kamerahuset (om jeg husker rett), og manualen forteller deg hvordan den fungerer! Lenke til kommentar
eb81 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Highlight.... pil opp eller ned.... Endret 25. juli 2007 av eb81 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå