Gå til innhold

Hvordan identifisere de forskjellige 12V railene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ofte (heldigvis), er det bare en rail på slike PSUer selv om det står to i specsene, slik at det ikke er noe å bekymre seg over. Jeg fant en liste over de det gjaldt på nett en gang, det er kanskje verd et søk å se om du finner en tilsvarende liste?

AtW

Lenke til kommentar

Ok. Gikk ut i fra en Thermaltake-PSU jeg hadde der railene angiveligvis var konfigurert på en slik måte, men den hadde 3 istedet for 2 forsåvidt.

Kan forøvrig være at den beskrivelsen jeg leste var feil, man skal selvfølgelig ikke stole på alt mulig man leser på nettet P:

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Det som er definisjonen på en rail, er ganske enkelt kabelklasene som går ut fra kretskortet.

9122315[/snapback]

Syntes ikke det var noen god definisjon.

Det man normalt mener med en rail er en utgang med en gitt spenning. F.eks har man en 3.3V rail, en 5V rail og en eller flere 12V rails.

http://en.wikipedia.org/wiki/Power_supply_rail

Kabelklasene kan være loddet til samme rail, det er jo typisk med aux kontaktene.

Lenke til kommentar
Det som er definisjonen på en rail, er ganske enkelt kabelklasene som går ut fra kretskortet.

9122315[/snapback]

Syntes ikke det var noen god definisjon.

Det man normalt mener med en rail er en utgang med en gitt spenning. F.eks har man en 3.3V rail, en 5V rail og en eller flere 12V rails.

http://en.wikipedia.org/wiki/Power_supply_rail

Kabelklasene kan være loddet til samme rail, det er jo typisk med aux kontaktene.

9122618[/snapback]

Hehe, likte ikke definisjonen jeg heller, men det var svaret fra teknikerne hos Corsair engang. De refererte til en kilde, men den finner jeg så klart ikke igjen akkurat nå.

Tingen er, at +12 V linjene kan ha opphav i samme strømgenerator på kretskortet, men gå ut i to kabelklaser. Da er det to virtuelle rails, men det er to, så da blir kravet for ATX 2.x standarden oppfylt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...