Gå til innhold

Siba nekter lånetelefon og reparasjon tar tid!


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med siba nå og har derfor et spm. Jeg har ikke fått noe lånemobil fordi de sa de ikke hadde noen inne. Jeg gadd ikke å stresse med det fordi butikken ligger 1,5 timer unna meg så jeg gav meg bare på det.

Nå begynner jeg og bli lei av og vente på den mobilen, så hve kan jeg gjøre? Jeg leverte den inn den 27. juni og har ikke hørt noe fra dem. Skal ringe inn i morgen og høre hvor lenge de regner med det er igjen av reparasjonstida. Men hva kan jeg kreve om det fortsatt er ei stund igjen før den er ferdig reparert? Og hvis jeg evt. kan heve kjøpet, hvordan får jeg penger tilbake når jeg kjøpte mobilen med bindingstid for en kraftig redusert pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Normal reperasjonstid er ofte mellom 2 og 3 uker. Vi er nå inne i en ferieperiode så noe mer tolmodighet må man bare ha.

Etter forbrukerkjøpsloven har du krav på en lånetelefon etter 7 dager, men hvis butikken er tom og det blir en stor kostnad for dem så kan de si nei med loven på sin side.

Å få hevet kjøpet etter "kun" snart 4 uker er ikke så enkelt. De burde da hvertfall kunne stille med lånetelefon, men hvis du får hevet kjøpet og du er i bindginstid er det vanligste at de fjerner bindingen din og du får tilbake det du betalte for telefonen.

Lenke til kommentar
Å få hevet kjøpet etter "kun" snart 4 uker er ikke så enkelt. De burde da hvertfall kunne stille med lånetelefon, men hvis du får hevet kjøpet og du er i bindginstid er det vanligste at de fjerner bindingen din og du får tilbake det du betalte for telefonen.

9120172[/snapback]

Det betyr veldig lite om de hever bindingstiden siden den er ute om ei uke.

Ser ut som jeg er hjelpeløs i denne situasjonen, får vel bare sette meg tilbake og vente.

Lenke til kommentar
Å få hevet kjøpet etter "kun" snart 4 uker er ikke så enkelt. De burde da hvertfall kunne stille med lånetelefon, men hvis du får hevet kjøpet og du er i bindginstid er det vanligste at de fjerner bindingen din og du får tilbake det du betalte for telefonen.

9120172[/snapback]

Det betyr veldig lite om de hever bindingstiden siden den er ute om ei uke.

Ser ut som jeg er hjelpeløs i denne situasjonen, får vel bare sette meg tilbake og vente.

9120192[/snapback]

 

En annen kjent metode er at de lar deg velge mellom telefoner som kostet det samme som din gamle telefon (med binding) og så må du evt betale mellomlegg til hvis den nye tlf koster mer.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått beskjed om at det er en uopprettelig feil på hovedkortet som ikke dekkes av garantien og jeg må betale 400(!) for å få den tilbake. Og har vært uten lånetelefon hele denne tida. Har jeg sjans til å gjøre noe med det?

Lenke til kommentar

Lånetelefon har du faktisk ikke krav på hvis det ikke er en garanti/reklamasjonssak.

Hvis de mener at du har skyld i skaden må de bevise det med f.eks. et bilde. Du kan be om å få tilsendt et bilde av telefonen der verkstedet beskriver feilen.

Lenke til kommentar
Det jeg lurer mest på egentlig er om de har krav på 400 kroner for å sende den tilbake til meg?

9174655[/snapback]

Ja, hvis du er blitt informert.

Det kan skje ved en muntlig beskjed eller at det står vilkår på/bakpå servicenotaen du får fra dem.

 

Det er for å dekke diagnose og frakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...