Sultana007 Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Hei Det er noe jeg lurer på om gps.. - betaler man noe i mnd eller året får å ha gps altså (abonnement) ? eller kan kan jeg bare begynne å bruke den når jeg har kjøpt den ?? - Når man kjøper gps så følger det med noe som holder gps i bilen ??holder så mener det som "holder" gps'en -Tenkte å kjøpe denne gps'en http://www.amobil.no/tester/gps/pna315_-_b...g_bra_gps/40669 Er den Bra `?? Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Hei! Nei, du betaler ikke noe slags abonnement når du har kjøpt en GPS. Du kan sette i gang å bruke den med en gang den er kommet i posten Holder til bil pleier å følge med ja, men det er ikke alle GPSer som har dette. Det må du nesten sjekke opp på produktets hjemmeside. Du linket til en test på amobil sine sider, og hvis du syns det som står der er bra og du ikke har brukt for så veldig mange avanserte funksjoner (bare vise veien), så kan du jo gå for den. Kostet bare 2.000 kroner da... Bare se dette bildet... Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Hvordan avanserte funksjoner er det snakk om ? og hva betyr POI ?? Står mellom den og Mio c220 Hvilken burde jeg gå får ? tenkte å bruke maks 2000 kr Endret 22. juli 2007 av Sultana007 Lenke til kommentar
jeeeez Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 POI= Point Of Interest Dvs. du kan plotte inn egne punkter, f. eks rasteplasser og fotobokser... Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Gå for den GPSen du linket til i den første posten din! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg har en lignede GPS fra Medion, gamle modellen. Denne gjør jobben. Regner med at de har lagt til nyere funksjoner i tilleg på denne modellen som f.eks fotoboksvarsling. For 2000,- er det bare å slå til. Lenke til kommentar
UncleCracker Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg har en GPS fra TomTom, og er fornøyd med den. Enkel i bruk, og kan enkelt oppdateres med kart / fotobokser via PCen (man installerer programmet TomTom HOME, hvor man kan kjøpe nye kart fra TomTom). TomTom One har fått gode kritikker, men koster litt mer enn GPSen du så på. Uansett hva du velger, tror jeg de fleste GPSene som er i salg i dag vil gjøre en bra jobb. Det er bare to (eller tre?) firmaer som leverer kart til GPS produsentene, så kartene er ofte de samme. Forskjellen på GPSene er brukergrensesnittet, og hastigheten (hvor lang tid de bruker på å beregne en reiserute). POI er Point Of Interest. F.eks. bensinstasjoner, hoteller, resturanter, parkeringshus og andre kategorier. Er nyttig hvis du er ute å kjører ønsker å stoppe ved en beninstasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå