Gulbil Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Hei, sliter med et treigt nettverk og lurer litt på om noen har noe tips om hvor jeg burde titte for å finne ut hvorfor... Sitter med et EVGA hovedkort, med et nforce 680i chipsett. Det har 2xgbit nettverksporter. Har en E6600 prosessor og 2gb ram. kjører winxp sp2. Har koblet pcen til en 100mbit switch som tar full duplex. Om jeg sender en fil over irc, eller via ftp, eller egen webserver, får jeg mellom 150-250kb/sek i upload til maskiner som sitter i samme nettverk, som har 100mbit kort. Andre maskiner i nettverket får bedre hastighet, samt jeg har ikke noe problem med å laste ned filer i større hastighet. Om jeg laster opp mange filer på en gang, får alle filene 150-250kb/sek hver. Det virker også som om pcen sender ut litt og litt av gangen... den sender kjapt litt, og venter en stund før den sender igjen. (1/5 sekund sender den, 4/5 sekund gjør den ingenting). Det samme skjer om jeg ikke har på Antivirus og firewall også, samt jeg har prøvd å laste ned nyeste nforce drivere. Noe tips om hva som kan fikse problemet, evt, hvor jeg kan lete for å finne en løsning? Lenke til kommentar
Gulbil Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Hmm, ikke enda, men siden jeg får god fart ned, burde det ikke gå like bra da? vel, koster jo veldig lite å prøve Lenke til kommentar
gxi Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Det er to par i kabelen som brukes. Det ene brukes til opplasting, og det andre til nedlasting. Teoretisk sett kan det dermed være feil på ett par og dermed kun påvirke den ene veien. Det skal uansett påvirke begge veier noe. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Kan også være noe herk med brannmuren, selvom jeg holder en liten knapp på jonepet sin teori. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Du har ikke tilfeldigvis en leverandør som leverer bare et bridge modem sånn at du får offesielle adresser på begge maskinene? Isåfall forklarer det farten, for da må det jo først ut på internett og så inn igjen til den andre maskinen. Lenke til kommentar
zatux Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Prøv en an port i switchen, eller ett annet nettverkskort, sett opp statisk IP osv. Sjekk med farten din med ett internettspeedometer, og gjør det samme på de andre pcen. For å utelukke at de ikke er de du sender til som (tilfeldigvis) er trege, og ikke du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå