Gå til innhold

Er det vanskelig å få svar fra Netshop i sommer?

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det bare meg eller er Netshop blitt tregere å svare på mail og å ta telefoner i sommerferien?

Jeg sliter med en retursak med Netshop. Nå er det gått 2 uker og jeg har fortsatt ikke fått returnummer. Jeg skrev litt om dette HER.

Back on the track... Jeg ringte dem 4-5 ganger på torsdag og fredag.

Hver gang har jeg ventet på svar i ca. 10-15 minutter før jeg måtte legge på uten å få svar.

Grunnen til at jeg ringte var at jeg sendte dem mail for 6 dager siden, men har ennå ikke fått svar.

Er det noen andre som også opplever at Netshop er utilgjengelig nå i sommerferien?

PS

Jeg klager ikke (mye), jeg spør. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sendt noen mailer med salgsavdelingen, fått svar samme dagen. Men jeg hadde et digitalkamera inne der til service. Tok sin tid før jeg fikk det igjen for å si det sånn. Leverte det i sandefjord den 9 mai og fikk det tilbake 22 juni.

Syntes det er litt drøyt.

Lenke til kommentar

Opplever det samme som deg.. ingen svar, har prøvd i flere timer hver dag i 1 uke.. Må alvorlig begynne å lure på hva de driver med.. Dårligste servicen jeg noensinne har vært borti fra en nettbutikk... få jo bedre service på ebay...

Lenke til kommentar
Opplever det samme som deg.. ingen svar, har prøvd i flere timer hver dag i 1 uke.. Må alvorlig begynne å lure på hva de driver med.. Dårligste servicen jeg noensinne har vært borti fra en nettbutikk... få jo bedre service på ebay...

9126016[/snapback]

Tenk litt på at at det er sommer.

Og tro meg, det er ikke bare Netshop som er sløve på telefonen i sommer!

Kjipt det går utover oss!

Endret av Makky
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

9126016[/snapback]

Tenk litt på at at det er sommer.

Og tro meg, det er ikke bare Netshop som er sløve på telefonen i sommer!

Kjipt det går utover oss!

9126083[/snapback]

ja det er sommer, så naturlig nok har noen ferie, men antall henvendelser går skikkelig ned i sommertiden også. Det må du også tenke på.

Så at det er sommer er ingen unnskylding

Lenke til kommentar

Et lite triks jeg gjorde hvar å trykke slik at jeg kom til salg slik at dem måtte sette meg over til support, men hvis jeg ikke får svar settes jeg automatisk til salg igjen.. Gikk mye fortere da dem ikke har noe valg dem må ta telefonen ellers opptar jeg salg linja dems hver 5 min eller noe.

Lenke til kommentar

Har samme problemet med Amentio, tar utruleg lang tid, hadde 1 stk HK som eg skulle sende inn og det vart mykje unødvendig styr og mykje tar mykje lenger tid enn vanleg.

Har vore innom returen før med eit skjermkort og det gjekk veldig raskt. (Var då ikkje i ferien.) :)

Lenke til kommentar
Er det noen andre som også opplever at Netshop er utilgjengelig nå i sommerferien?

PS

Jeg klager ikke (mye), jeg spør. :)

9118523[/snapback]

Hmm,

Høyere priser enn før+mer krangling med kunder enn før+tregere ordrebehandling enn før+utilgjengelighet = ?

La meg bare si det slik, jeg vil ikke handle mer på Netshop før de skjerper seg. Slik det er nå skulle en tro de er i ferd med å gå konkurs eller noe.

CD

Lenke til kommentar

Jeg synes at folk egentlig burde takke Tor og evt. de andre på Netshop supp. for at det i det hele tatt går rundt på sommeren! Sist jeg sjekket så hadde de litt problemer med bemanningen noe som egentlig er forståelig i disse "sommer" dager som vi har for tiden!

Som alle vet så står sommer for fri(Sommer = fri(for de fleste)) og da er det vanskelig å holde på de ansatte! Dette er forståelig for folk som har prøvd dette eller iallefall prøvd å forstå ferieavvikling istedet for å syte om at en bare fikk 2-3 ukers ferie!

Jeg er selvfølgelig ikke blant dem som ikke bryr seg om at det tok 2 uker å få nytt et eller annet på garantien som det var svært logisk feil på, men som vi alle vet så krever posten som oftest opp til 3-4 dager hver vei for å få levert pakkene rundt om i Norges land! (Hver dag er posten opptil flere timer forsinket i forhold til standard utlevering hos meg!

Men det hjelper ikke å sitte å syte på et forum på hw med noen millioner innlegg! Ta heller å send en seriøs! mail til Netshop med en klage i som inneholder: Navn, full adresse, kundenr., ordrenr. det gjelder og seff. en seriøs saklig klage som inneholder informasjon om hva en klager på og at det er ønskelig med en form for løsning(Og bare så det er nevnt: Så lenge en ikke har en skriftlig avtale på at ting blir fikset innenfor en vis dato så har en ikke krav på noe som helst kompensasjon!) på problemet!

Og bare sånn for å nevne det:

Jeg er ikke ansatt eller på noen som helst måte knyttet til NetShop mer en kundeforholdet jeg har med dem idag!

Jeg er ikke betalt/spurt av noen for å skrive dette innlegget!

Jeg vet ikke noe mer om saken en at det angivelig skal ha noe med bemanningen å gjøre på NetShop!

Jeg har selvfølgelig også hatt diskusjoner med brukerstøtte til NetShop(Noe en ikke slipper unna med vist en har jevnlig kontakt med brukerstøtten til noen firma!

Jeg har også fått avvist support pga. at det ikke finne feil da det av og til løser seg med en ordentlig og hard! reset av BIOS(Også går det ikke en dag engang før problemene kommer for fult igjen!

Folkene på NetShop er kun mennesker de også! Alle gjøre feil!

Det finnes folk som ringer/sender inn varer med feil som kom pga. for mye tukling på dataen eller at de folkene rett og slett vill ha ny del på garantien pga. at da slipper de å betale for en bedre del!

At NetShop ligger på en respektabel 11 plass på hw.no sin webshopguide med 36 erfaringer og 4,3 i snitt karakter!

http://www.purehelp.no/vis.asp/company_nam...484D4B/t_page/1

Vist en trenger mer info om NetShop! Sjekk ut linken over!

Rune B

EDIT: Leif

Endret av --CAINe--
Lenke til kommentar

Et heller dårlig og ukritisk innlegg.

Jeg synes at folk egentlig burde takke Tor og evt. de andre på Netshop supp. for at det i det hele tatt går rundt på sommeren! Sist jeg sjekket så hadde de litt problemer med bemanningen noe som egentlig er forståelig i disse "sommer" dager som vi har for tiden!

De yter visst ikke service. At det går rundt vites ikke, da folk ikke får kontakt med dem..

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Som alle vet så står sommer for fri(Sommer = fri(for de fleste)) og da er det vanskelig å holde på de ansatte! Dette er forståelig for folk som har prøvd dette eller iallefall prøvd å forstå ferieavvikling istedet for å syte om at en bare fikk 2-3 ukers ferie!

Send autosvar på mail. "Vi har ferieavvikling for tiden, og svartid på support kan ta tid. Det vil bedre seg etter xx.xx (dato)". Et eller annet som sier hvorfor man ikke får svar. Er det ikke gitt noe info om sånt, tar man for gitt at ting er oppe og går. Uten at man skal vise så forba.. mye takknemlighet.

Jeg er selvfølgelig ikke blant dem som ikke bryr seg om at det tok 2 uker å få nytt et eller annet på garantien som det var svært logisk feil på, men som vi alle vet så krever posten som oftest opp til 3-4 dager hver vei for å få levert pakkene rundt om i Norges land! (Hver dag er posten opptil flere timer forsinket i forhold til standard utlevering hos meg!

Det er ikke posten som er problemet i mange av sakene. Hvorfor folk vil ha ting raskest mulig får dem svare på selv, men problemet er vel ikke postgangen når de ikke svarer på telefon?

Men det hjelper ikke å sitte å syte på et forum på hw med noen millioner innlegg! Ta heller å send en seriøs! mail til Netshop med en klage i som inneholder: Navn, full adresse, kundenr., ordrenr. det gjelder og seff. en seriøs saklig klage som inneholder informasjon om hva en klager på og at det er ønskelig med en form for løsning(Og bare så det er nevnt: Så lenge en ikke har en skriftlig avtale på at ting blir fikset innenfor en vis dato så har en ikke krav på noe som helst kompensasjon!) på problemet!

At du ikke har lest mye her på forumet skjønner jeg. Gang på gang har det vist seg at nettbutikkene har brukere på forumet, og at de ofte svarer på problem i poster.

At NetShop ligger på en respektabel 11 plass på hw.no sin webshopguide med 36 erfaringer og 4,3 i snitt karakter!

Skal man legge ut dårlig karakter fordi de ikke tar telefonen etter 1 time i kø? Å dra fram en plassering fra webshopguiden synes jeg blir søkt når man snakker om svar på telefon. Uten at jeg har lest noen av kommentarene, går jeg ut i fra at det er typiske ting som "rask levering, og skjermkortet funket!" eller tilsvarende.

Edit: Et par tre feil.

Edit # XX: Selv har jeg ingen dårlige erfaringer med dem, men så er det en stund siden jeg kjøpte noe fra dem.

Siste edit på en stund:

Eg har bestilt ein data og 2 minnepinner fekk sjokolader med :)

Ingen problemer med frakt...

Veldig bra butikk :)

6

Enough said.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
Jeg synes at folk egentlig burde takke Tor og evt. de andre på Netshop supp. for at det i det hele tatt går rundt på sommeren! ...KLIPP...

Men det hjelper ikke å sitte å syte på et forum på hw med noen millioner innlegg! Ta heller å send en seriøs! mail til Netshop med en klage i som inneholder: Navn, full adresse, kundenr., ordrenr. det gjelder og seff. en seriøs saklig klage som inneholder informasjon om hva en klager på og at det er ønskelig med en form for løsning...KLIPP...

Rune B

EDIT: Leif

9132058[/snapback]

Du må spøke, skal en _takke_ for at en stor, seriøs bedrift har kundestøtte? Den var jammen god.

Ellers er det jo meget effektivt å klage på Netshop her på forumet. Det har vist seg flere ganger. Dessuten er det av stor allmenn interesse. Jeg har vært fornøyd med Netshop, men det ser ut til at det har vært en uheldig utvikling de siste månedene der.

CD

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg endelig prate med Netshop. Fulgte råd nevnt tidligere i tråden - ringte salgs- i stedet for returavdeling eller support. Fikk svar etter 2-3 minutter. Han fyren der var veldig hjelpsom.

Først ringte jeg likevel support, men fikk ikke svar.

Jeg fortalte om misnøye her på forumet, og han sa at i tillegg til ferie har de også en del sykdomsfravær.

Lenke til kommentar
Jeg fortalte om misnøye her på forumet, og han sa at i tillegg til ferie har de også en del sykdomsfravær.

9132307[/snapback]

Jeg har faktisk vært med på at enkelte bedrifter opplyser om at det er f.eks. høyt sykefravær, eller ferieavvikling. Det er noe alle forstår. Det folk ikke forstår er når alt oppfattes som normalt, men ingen svarer på telefon. Jeg skjønner ikke hvorfor Netshop og eventuelle andre ikke opplyser om dette, enten pr. telefonsvar eller på nettsider.

Det oppfattes aldri som noe annet enn null service dersom man får null informasjon når man prøver å ta kontakt med dem på alle mulige måter.

Lenke til kommentar

Sovehest: De yter service og det vet jeg pga. at jeg har hatt kontakt med de i forrige uke. Hvorfor tror du at mange folk tar problemene sine etter ferien og ikke i? Seff. det er mange grunner, men en er at folk vet at det er ferieavvikling! Det med posten var bare for å nevne noe av det som kunne være grunnen til at ting tar tid, samt at jeg antar at pakke avhentingen hos NetShop er litt opp og ned pga. sommeren(F. eks. ferievikarer som egentlig ikke har peil.)! Greit nok at jeg ikke sjekket akkurat det utsagnet, men det opprettes fortere kontakt med butikk via en post en via et forum på sommeren, ellers så kan det nok godt stemme det du sier... Men jeg har en jobb å gjøre å kan ikke sjekke forumet hele tiden!(Jeg har en del andre ting å ta meg til på fritiden en bare data(Seff. så blir det en del data også! :D )) Det med at jeg siktet til rankingen er kun ment som en referanse om at de faktisk gjør en grei jobb generelt, men som alt annet på internett så må jo den taes med en klype salt sånn som du siktet til!

CoolDuckie: Jeg har full rett til å si at vi skal takke Tor og de andre på support... Uten at jeg skal bli kritisert for det! Det er akkurat som når du hjelper noen så setter du pris på at få "takk" for arbeidet du legger i!

De pleier som oftest å gjøre jobben rask, men som sagt så har de bemanningsproblemer og ting kan ta tid, men vist alle skulle sittet å tatt telefonene som strømmer inn så hadde ingenting blitt fikset! Jeg jobber med support etc. i et par kommuner og der er alle de kommunale ansatte en form for kunder(Ikke misforstå meningen med denne!). Jeg setter stor pris på at de gidder å takke meg for den hjelpen jeg gir de!

Uansett om det er sommer eller ikke så er det alltid noen som ringer og trenger hjelp til et eller annet(Det skjer til og med i kommunene :p hehe! )

Alle innlegg trenger ikke å være kritiske... Noen kan jo være seriøse selv om de ikke er kritiske til noe!

Rune B

EDIT: Glemte et ord! :p

Endret av --CAINe--
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...