Juden Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Hvem er din favoritt låtskriver? Kom med han/hun og forklar hvorfor han/hun er favoritten din. Ta gjerne med tekster! Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Mike Shinoda Liker hvordan han får så flyt i Rap-tekstene sine. De er ofte geniale og det er veldig lett å forstå hva han sier i forhold til mange andre rappere. Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Min favoritt låtskriver/vokalist må bare være Maynard James Keenan som synger i både A Perfect Circle og Tool. Jeg vet ikke om han skrev tekster for A Perfect Circle, men det gjør han ihvertfall for Tool (han skriver alle tekstene). Her kan du se teksten fra en av mine Tool-favoritter, The Pot (hentet fra metrolyrics.com): Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Who are you to wave your finger?Ya' must have been out your head. Eyeball deep in muddy waters. You practically raised the dead. Rob the grave, to snow the cradle. Then burn the evidence down. Soapbox, house of cards, and glass, So don't go tossin' your stones around. You must have been high. You must have been high. You must have been. Foot in mouth, and head up asshole. Whatcha talkin' 'bout? Difficult to dance 'round this one 'til you pull it out. Boy! You must have been, so high. You must have been, so high. Steal, borrow, refer, save your shady inference. Kangaroo done hung the juror with the innocent. Now you're weeping shades of chosen indigo Got lemon juice up in your...EYE! When you pissed all over my black kettle You must have been HIGH, HIGH You must have been HIGH, HIGH Who are you to wave your finger? So full of it. Eyeballs deep in muddy waters F**kin' hypocrite. Liar, lawyer, mirror, show me. What's the difference? Kangaroo done hung the guilty with the innocent. NOW!! You'll weep or, change the chosen indigo. Got lemon juice up in your high eye. When you pissed all over my black kettle You musta been! So who are you to wave your finger? Who are you to wave your fatty finger at me? You must, have been, out your, mind! Weepin' shades of indigo Shed without a reason Weepin' shades of indigo Liar, lawyer, Mirror for ya, What's the difference? kangaroo be stoned He's guilty as the government NOW!! Will you weep or, change the chosen indigo Got lemon juice up in your, EYE!! EYE!! Now when you pissed all over my black kettle. You musta been HIGH, HIGH, HIGH, HIGH. Eyeballs deep in muddy waters Your balls deep in muddy waters. Ganja, please, you must have been out your MIND!! Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Min favoritt går til Simen Hæstnes. Jobben han gjorde på Arcturus' "Sideshow Symphonies" er helt utrolig, for meg i alle fall. To av favorittene: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Arcturus - White Noise Monster Crowded mind working overtime in a shrinking stinking home a Presence arrives just out of sight Hides in the maze collects all mistakes White noise withering weeds of deeds Worshipping with filth in the temple of guilt Filing its womb with pleasure and doom Monstrous urban paranoia sweeping over my mine-field mind Trigging random horrors cause and effect is a bittersweet sect And I am priest of loons and carrier of wounds a battle fatigued Random seed Placed on this earth and fucked up from birth Who gives a flying shit anyway In a room without view I cold-sweat and drew My theories of everything and anything would do Reading the mind of mankind's deamon Pushing the line forward all the time A deep-space satellite on light-speed depressed Torn and obsessed by a lifetime of jests Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Arcturus - Hufsa Med gufs og hyl jeg visner marken Ett uggent gys skiller ved og barken Ser tilbake på frost og tåke Natt som dag I evig våke Gold kulde river Mot lys jeg driver Men alle glør dør der Der hvor jeg hviler min bør Alltid alene Der finnes ingen som kan vandre med meg Evig vinter er hva jeg er Du er tedd når jeg er nær Sjelen søker evig varme Allt den får en ensom harme Markens grøde for all tid øde Der jeg setter mitt spor Min sorg et større enn ord En god tekst er en tekst du må tenke på/gjennom for å forstå mener jeg Endret 22. juli 2007 av Blikeng91 Lenke til kommentar
dabbo-baze Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Cedric Bixler-Zavala. Fordi han er original. Noen favoritter: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor I count the days to find, what was left behindOnly these names I clutch, will lead me to my home Somehow this river marks, a wrinkle hand in mine And everyday that parts, the water into two Mothers and feathers start, to drown the living proof Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Brick by brick, the night eclipsedPricked by cuticle thorns Dried the sleep on nursery slits Into this life I'm born Heaven's just a scab away I'd like to see you after just one taste Sink your teeth into the flesh of midnight Night forever more Let them see it has begun The others I've become Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor It’s been thirteen seconds since you all last saidI’ve become the apparition, you predicted for my death You said that flirting brings you closer to the end You can bait into the water, but you’ll never get the hint My coat has hid the marks Mink hits the shovel fix Near the sway of pendulums Boar abrasions and a kiss, she said; I’ll never let them hurt you I’ll never let them in What you took from me is mine And what is mine I’ll never give Endret 22. juli 2007 av dabbo-baze Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Litt ot: Savage-garden, hvor mange favortt-tråder er det du har laget nå? Lenke til kommentar
dabbo-baze Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Litt ot: Savage-garden, hvor mange tråder er det du har laget nå? 9118950[/snapback] Endret 22. juli 2007 av dabbo-baze Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Jeg liker Joachim Nielsen. Rocka og tøff musikk, i tillegg til tekster alle kan kjenne seg igjen i. Roger Waters er også meget dyktig, men på en annen måte. Syd Barrett er heller ikke så dum. Skikkelig psykelisk musikk og sære, merkelige tekster. Endret 24. juli 2007 av member-101642 Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Må vel si at Sage Francis, Buck 65 og Immortal Technique er favorittene. Buck 65 - Phil Skulle vel nevnt Big L, Common og Nas også, men det får bli en annen gang. Endret 25. juli 2007 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Juden Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Litt ot: Savage-garden, hvor mange favortt-tråder er det du har laget nå? 9118950[/snapback] mange! Stolt over meg eller? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Min favoritt låtskriver/vokalist må bare være Maynard James Keenan som synger i både A Perfect Circle og Tool. Jeg vet ikke om han skrev tekster for A Perfect Circle, men det gjør han ihvertfall for Tool (han skriver alle tekstene). Her kan du se teksten fra en av mine Tool-favoritter, The Pot (hentet fra metrolyrics.com): Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Who are you to wave your finger?Ya' must have been out your head. Eyeball deep in muddy waters. You practically raised the dead. Rob the grave, to snow the cradle. Then burn the evidence down. Soapbox, house of cards, and glass, So don't go tossin' your stones around. You must have been high. You must have been high. You must have been. Foot in mouth, and head up asshole. Whatcha talkin' 'bout? Difficult to dance 'round this one 'til you pull it out. Boy! You must have been, so high. You must have been, so high. Steal, borrow, refer, save your shady inference. Kangaroo done hung the juror with the innocent. Now you're weeping shades of chosen indigo Got lemon juice up in your...EYE! When you pissed all over my black kettle You must have been HIGH, HIGH You must have been HIGH, HIGH Who are you to wave your finger? So full of it. Eyeballs deep in muddy waters F**kin' hypocrite. Liar, lawyer, mirror, show me. What's the difference? Kangaroo done hung the guilty with the innocent. NOW!! You'll weep or, change the chosen indigo. Got lemon juice up in your high eye. When you pissed all over my black kettle You musta been! So who are you to wave your finger? Who are you to wave your fatty finger at me? You must, have been, out your, mind! Weepin' shades of indigo Shed without a reason Weepin' shades of indigo Liar, lawyer, Mirror for ya, What's the difference? kangaroo be stoned He's guilty as the government NOW!! Will you weep or, change the chosen indigo Got lemon juice up in your, EYE!! EYE!! Now when you pissed all over my black kettle. You musta been HIGH, HIGH, HIGH, HIGH. Eyeballs deep in muddy waters Your balls deep in muddy waters. Ganja, please, you must have been out your MIND!! 9118537[/snapback] Er rimelig sikker på at han skrev alle tekstene i APC Lenke til kommentar
athorb Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg kan ikke tenke meg noen bedre enn Tom Waits, av artister som jeg har grunnlag til å uttale meg om er det kun Bob Dylan som kan matche ham. Ellers vil jeg nevne Common, som er en ganske skilla lyriker. Lenke til kommentar
Imho Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) Roger Waters, tidligere medlem av det velkjente bandet Pink Floyd. Selv liker jeg tekstene på soloalbumene hans best, da spesielt Amused to death. Jeg liker Waters fordi han har en fantastisk evne til å skildre verdenssituasjonen, med få ord, og samtidig kritisere de som utnytter samfunnet slik det har blitt. Roger Waters synger for å forbedre verden. It's a miracle Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Miraculous you call it babe You ain't seen nothing yet They've got Pepsi in the Andes McDonalds in Tibet Yosemite's been turned into A golf course for the Japs The Dead Sea is alive with rap Between the Tigris and Euphrates There's a leisure centre now They've got all kinds of sports They've got Bermuda shorts They had sex in Pennsylvania A Brazilian grew a tree A doctor in Manhattan Saved a dying man for free It's a miracle Another Miracle By the grace of God Almighty And the pressures of the marketplace The human race has civilized itself It's a miracle We've got warehouses of butter We've got oceans of wine We've got famine when we need it Got designer crime We've got Mercedes We've got Porsche Ferrari and Rolls Royce We've got choice She said meet me In the Garden of Gethsemene my dear The Lord said Peter I can see Your house from here An honest family man Finally reaped what he had sown A farmer in Ohio has just repaid a loan It's a miracle By the grace of God Almighty And the pressures of the marketplace The human race has civilized itself It's a miracle We cower in our shelters With our hands over our ears Lloyd-Webber's awful stuff Runs for years and years and years An earthquake hits the theater But the operetta lingers Then the piano lid comes down And breaks his fucking fingers It's a miracle Endret 25. juli 2007 av Imho Lenke til kommentar
sim91 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Matt Heafy fra Trivium <3 Fordi han har skrevet ekstrem bra sanger Og skrev alle tekstene på det første albummet når han bare var 17 år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå