Gå til innhold

Hva skal du tjene over din nærmeste leder?

Anbefalte innlegg

Mine foreldre påstod at det stod noe i arbeidsmiljø loven om at du minst skulle tjene 10% over din nærmeste leder under deg.

Har ikke funnet noe om dette.

Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

Eventuelt si noe om hvor % du mener det bør være på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anta, og tro, at det ikke finnes noen sjef som er "under" deg. Ja, det finnes et system, derimot i forsvaret, som angir visse retningslinjer for hvor man skal ligge i lønningssystemet i forhold til grad. Og der skal man ha en hvis % over de som er en grad under deg. Derimot kan ikke noen være sjef om de har "lavere" stilling enn deg. I private bedrifter derimot, er det veldig sprik mellom lønningene på de forskjellig ansatte. Denne lønnen er basert ut på grad, erfaring, og ansenitet. Forskjellen kan være alt fra 10.000 til 100.000, selv om det gjelder samme stillling.

Når det er sagt, pleier man å tjene mindre enn den nærmeste leder. Det spørs derimot på tillegg, ol.

Endret av skromt
Lenke til kommentar
Mine foreldre påstod at det stod noe i arbeidsmiljø loven om at du minst skulle tjene 10% over din nærmeste leder under deg.

Har ikke funnet noe om dette.

Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

Eventuelt si noe om hvor % du mener det bør være på?

9118475[/snapback]

Nei, du får bare ta det opp på lønnsforhandlingene. Det står generelt ikkeno om størrelsen på lønn i loven, det står henvist til tariffer ol. men ikke noe som slår fast at så og så mye skal du tjene. Dette er noe du må ta opp under lønnsforhandlinger.

Lenke til kommentar

1. Skjønner ikke helt hva Arb. miljø loven har med lønn å gjøre.

2. Nærmeste leder under deg kan tjene 100' mer enn deg

3. Det er mulig dette er intern politikk der dine foreldre jobber.

Men det har ingenting med Arb. miljø loven å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...