akristina92 Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Fikk lyst på kaffe, men jeg gidder ikke lage. Fant en pakke med massevis av pose-latte, men den var best før 02 2007. Vil jeg ligge i fosterstilling og vri meg om jeg drikker dette, eller går det greit? Jeg har jo kokt vannet, så om jeg ikke tar feil skal jo bakteriene daue av varmen. Lenke til kommentar
Syncronautus Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Som du sier, bakteriene vil jo dø når du koker de. Er det kaffepulver/bønner så holder det antakelig lenger enn datoen sier, for det er tørrvarer og bakterier trenger fuktighet for å leve og formere seg. Jobber selv i en ferskvare på et lokalt kjøpesenter. Når vi setter holdbarhetsdato på varer(også tørrvarer), setter vi alltid datoen i god tid før varen er blitt uspiselig/ødelagt. De gjør antakelig det samme med kaffe tror jeg. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Du kan trygt drikke den kaffien, eg har ete mat som er langt eldre enn det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå