Gå til innhold

Er dette riktig for disse brikkene?

mpeg

Anbefalte innlegg

Heisann.

Fikk en blåskjerm under spilling av FarCry ( en gang) og lurer da på om spenningen og plaseringen er riktig i forhold til type brikker?

Brikkene er av typen Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology og CpuZ forteller dette:post-44459-1185092797_thumb.jpg

Er det riktig tror dere? Brikkene står i kanalene A1 og A2, I et ASUS M2N32 SLI-Delux kort og de fungerer fint ,og raskt, men det kom som nevnt en blåskjerm under spilling av Farcry. Alle andre spill fungerer smertefritt. Lurer da på om kanskje de får for lite strøm?

Min maskin består av Nevnte hovedkort og minne,AMD X2 6000+,Creative XB X-FI Fatal1ty,

XFX 7600GT Fatal1ty ( XFX 8800 GTS er på vei), 320Gb WD harddisk ,Ocz 700W PSU.

Håper dere kan gi meg et tips om hva som bør gjøres med dette :)

På forhånd takk

Mvh Mpeg

Endret av mpeg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke dual channel nå. Minnefrekvensen din er under 400. Disse brikkene skal vel ha 400 mhz som standard.

Dine timings er okså feil. Du kjører 5-5-5-18 når du skal ha 4-4-4-15 så vidt jeg husker på dine brikker.

Du må gå inn i bios og sette instillingene manuelt. Sett dem i 1t modus og flytt den brikken som står i spor 2 over til spor 3

Da får du dual channel og litt raskere minne.

Det at den siste verdien din er for høy har faktisk en god del å si. Prøv gjerne å sette denne til litt under det som står på brikkene dine.

Det er faktisk en del å hente på å tveake minne en del, selv om du kan lese det motsatte her på forumet til enhver tid.

Hvis minneinnstillingne er overlatt til auto, og disse ikke er helt korrekte, vil maskinen jobbe tregt.

Et eksempel; min pc som i Everest fikk 4500mb/s i å lese og 1480 mb/s i å skrive til minne når maskinen stod på auto minneinnstillinger.

Etter manuelt å ha lagt inn de timingene som minnebrikkene var merket med, fikk jeg 5400mb/s på å lese og 2480mb/s på å skrive.

Altså en økning på ca 40% på skriving til minne. Mer enn nok til å gi en stor forskjell i krevende spill.

Endret av Digitalis
Lenke til kommentar

Ser dette bra ut? Finner bare ikke ut hvor jeg regulerer spenningen på minnene....eller gjør den det kanskje automatisk?

Takker for gode tips...kjempebra. :)

Mvh Mpeg

post-44459-1185615572_thumb.jpg

Endret av mpeg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...