Gå til innhold

Lengste Uptimen på pcn din! hva er den?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hadde et slags uoffisielt veddemål med en som hadde linux. han fikk visst 50 dager før ett eller annet tok boksen ned.

dette er da ett år siden. jeg brukte windows 2000. pcn ble brukt til alt mulig, spilling, film, musikk, alt som egentlig er rota til alle problem.

jeg fikk 51 dager. natt til den 52'ende dag gikk strømmen i området og jeg har ikke ups :p

har ikke giddet å prøve igjen etter det

Lenke til kommentar

Den jeg sitter på no har nå:

OS Version:                5.1.2600 Service Pack 2 Build 2600
System Up Time:            77 Days, 17 Hours, 40 Minutes, 9 Seconds

Er den jeg bruker til spill etc. Har av en eller annen grunn blitt utrolig stabil. Virker som uansett hva som skjer så klarer jeg å komme tilbake til desktop.

Er en gammel WD 160GB som har tatt kvelden(ca 3uker siden) som må skiftes om ei stund :(

Lenke til kommentar

Har et par servere og noen laptoper her hjemme... Laptopene får naturlig nok ikke så høy uptime, men serverne står på 24/7.

Måtte restarte hovedserveren min for en stund siden for å bytte til en større PSU (Silverstone - 1000W), så denne har følgende uptime

\\GANDALF has been up for: 25 day(s), 14 hour(s), 3 minute(s), 17 second(s)

Den andre serveren (kjører VMware, RelaX ++++) har følgende uptime

\\DENT has been up for: 244 day(s), 20 hour(s), 18 minute(s), 50 second(s)

Den restarten var for å flytte noe hardware fra den gamle til den nye serveren.

Hovedserveren blir nok restartet ca 1 gang per mnd pga windows update oppdateringer som krever restart. Den gamle serveren er jeg ikke så flink til å følge med på lengre, så den bare står der... :-(

Lenke til kommentar

hadde en oppetid på ca 450 dager på forige laptoppen min som ble brukt som server. fungerte helt fint, helt til disken røk. har derfor dessverre ikke noe konkret resultet, men rundt 450 dager... må si meg rimelig fornøyd med det, til å kjøre helt standard XP pro, uten oppdateringer, antivirus, brannmur eller noe... :p

nå er ny maskin satt opp, da jeg ikke gadd å bytte disk i den gamle (gammel celeron 550MHz), og nåværende oppetid er: 191 dager 17 timer 15 minutter 25 sekunder

Lenke til kommentar
244 days, 11:27,  4 user,  load average: 0.25, 0.16, 0.08

9118464[/snapback]

:ph34r::ohmy:

;O 244 dager :ermm:

herregud.

jeg glemte å si i første post at det er med windows jeg har hatt den uptimen da.

har linxu også da^^

Lenke til kommentar

Har ca 30 dager med min Windows XP SP1. Restartet fordi jeg skulle reise bort, og tenkte pc-en kanskje ble litt greiere å ha med å gjøre over remote desktop om den var rebootet.. Skulle være borte i tre uker, så ~50 dager hadde vel kanskje blitt litt i overkant. Jeg kan vel også legge til:

XP was installed 146wks 5days 20hrs 32mins 48secs ago.

Kan ikke klage på treghet, så XP er virkelig det man gjør det til.. Har man peiling på vedlikehold av PC-en, kan man nok få en veldig lang oppetid på XP-pc-er også.

Lenke til kommentar

Bestefar, ja. Ganske nerd. Han er no sjef greier i Western Digital, og har jobbet med pcer siden den første kom ut...

EDIT: Det er ikke den ekte bestefaren min, men ste-bestefaren min. Kaller han bestefar. known him most of my life, you know

Endret av YvesSaintLaurent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...