Gå til innhold

Trenger hjelp! Problem med LG brenner

hmmmm

Anbefalte innlegg

Har hatt problemer med brennern min (LG 40x 12x 40x) i omtrent en uke nå. Den klarer ikke å lese noen cd'er (heller ikke blanke cd'er, så jeg får ikke brent). Setter jeg inn en cd bare blinker det lyset og ingenting skjer. Prøver jeg å gå inn på "my computer" og gå inn på cd-rommen, stopper maskinen i et par minutter eller noe og til slutt gir den opp. Plutselig en gang i blant funker det akkurat som det skal, men da funker det kanskje to ganger(dvs at jeg får satt inn et par cd'er som den klarer å lese, men etter det blir den som før og klarer ikke å lese noen), og så er problemet tilbake igjen.

Ringte derfor til Komplett idag, og fikk beskjed om å reinstallere brenneprogrammet som fulgte med på en cd som jeg fikk med maskinen. Og hvis det ikke funka skulle jeg formatere PC'en, for hu sa at det sannsynligvis ikke var brennern det var noe galt med.

Så jeg reinstallerte og det funka ikke, så tok jeg nå istad og formaterte (fordi jeg regna med at hu var ganske sikker på at det ville løse problemet siden hu ber meg om noe slikt), og det er et jævla slit å installere alle driverne på nytt (for jeg måtte laste ned mange nye siden jeg ikke hadde de inne på maskinen), og det samme med alle programmene og spilla. Tok dritlang tid. Men funka brennern? NEI!

Hadde trengt brennern nå i helga, men det blir det visst ikke noe av da... Ingen som veit om noe som kan være galt, som noe firmware eller noe kan fikse, eller er det noe fysisk galt med brennern så jeg må ringe tilbake på mandag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei så jævlig...Plutselig funka DVD-rommen som den skulle. Tok CD-Speed greia i nero, og nå gikk den AKKURAT som den skulle..Før gikk den på en rett linje på 20x bortover..nå gikk den opp til 48x... Nå er det bare problemet med brennern igjen..:)

Lenke til kommentar

Ingenting nei..Hehe. Tatt testen mange ganger før, med samme cd'en, men fått samma resultatet hver gang...hehe...*teste audio cd*...før fikk jeg en rett linje på 16x på audio, og en rett linje bortover på 20x på data-cder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...