Gå til innhold

Dyre hobbyer, og slitet med det

notalive

Anbefalte innlegg

Hei. (Litt usikker på om denne passer best her, men den bekymringen trenger jeg ikke akkurat nå)

Har i lengre tid ... laaang tid, manglet noe å gjøre. Etter å ha sett litt rundt finner jeg ut at det vel ikke så mye jeg liker å holde på med.

Jeg har en interesse for elektronikk og mekanikk, gjerne begge to kombinert.

liker jeg. Jobber meg mot et fagbrev som automatiker, og både regner med og håper jeg får jobbe med slike.

Uansett. Å spille Anarchy Online flere timer om dagen blir i lengden kjedelig. Blir temmelig lei av å bare sitte online å ikke gjøre noe. Sveising er noe jeg synes er morsomt men som det aldri har blitt noe av. Et sveiseapparat koster penger, og det gjør jo noe å sveise på også. I tillegg til diverse annet tilbehør man trenger. En gravemaskin(minigraver) hadde jo vært noe å lekt med, men det ville nok kostet så pass mye at man måtte tatt på seg oppdrag for å ha råd til det. Det jeg har sett en del på, og som jeg virkelig har lyst til å leke meg litt med, er noe some dette: http://www.lynxmotion.com/Category.aspx?CategoryID=100

Det hele startet når jeg googlet diverse roboter, og fant frem til denne robotarmen: http://www.lynxmotion.com/Category.aspx?CategoryID=25

Robotarmen blir kostende rundt 4 000 kroner, og det er jo ... for så vidt en del. Jeg har spart i sommer og håper jeg skal sitte igjen med rundt 10 000 kroner etter en ferietur jeg og en kompis planlegger. Den seksbente roboten jeg linket til blir kostende 7 000 kroner, og det er nå jeg begynner å bli litt nervøs. Sist gang jeg brukte over 5 000 kroner om gangen var da jeg kjøpte meg en pc, og det vil jeg si var verdt pengene. PC-en ble brukt på diverse LAN og spill. Nå har det forandret seg og jeg spilller ikke noe særlig lengre. PC-en min duger og det er ikke noe jeg trenger å bruke penger på enda.

Å betale 7 000 kroner for så lite virker litt ... ja. Mye.

Så ... Som dere ser vil jo disse robotene koste utrolig mye. Det er frustrerende. Jeg vet jeg har lyst på en, og jeg vet at jeg kan bli og sannsyneligvis blir lei av den etter hvert, men det gjelder jo det meste, egentlig. Mamma synes det blir litt feil å bruke 7 000 kroner på noe jeg ikke vet om jeg kommer til å like. Jeg forstår det, og er for så vidt enig, men virker ikke som jeg har noen valg, akkurat. Jeg har jo lyst på den og det betyr vel at jeg må ut med de 7 000 kronene hvis jeg vil ha den.

Hva skal jeg gjøre? Å sitte hjemme hver dag ettermiddag neste skoleår frister egentlg ikke(Er litt usosial O_o). Om jeg finner ut at jeg sitter igjen med 10 000 kroner etter ferieturen jeg og kompisen min planlegger, hva skjer med pengene da? Det ville vel ikke vært så dumt å spare pengene, skal vel både ha bil og leilighet snart.

... Men om jeg sparer pengene får jeg jo ikke roboten der. Og da har jeg liksom ikke noe å gjøre på, igjen. :hrm:

Det er et slit ... Blir deppa av å ha penger - Har aldri trodd jeg noen gang kom til å si/skrive det. :p (og før noen spør, jeg akter ikke å gi bort pengene :p )

Hobbyer er aaalt for dyre.

Vel, tror det var alt, må bare få ut litt frustrasjon.

Det er vel ingen av dere som vet hvor man kan få dette billigere?

Endret av notalive
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hei. (Litt usikker på om denne passer best her, men den bekymringen trenger jeg ikke akkurat nå)

Har i lengre tid ... laaang tid, manglet noe å gjøre. Etter å ha sett litt rundt finner jeg ut at det vel ikke så mye jeg liker å holde på med.

Jeg har en interesse for elektronikk og mekanikk, gjerne begge to kombinert.

liker jeg. Jobber meg mot et fagbrev som automatiker, og både regner med og håper jeg får jobbe med slike.

Uansett. Å spille Anarchy Online flere timer om dagen blir i lengden kjedelig. Blir temmelig lei av å bare sitte online å ikke gjøre noe. Sveising er noe jeg synes er morsomt men som det aldri har blitt noe av. Et sveiseapparat koster penger, og det gjør jo noe å sveise på også. I tillegg til diverse annet tilbehør man trenger. En gravemaskin(minigraver) hadde jo vært noe å lekt med, men det ville nok kostet så pass mye at man måtte tatt på seg oppdrag for å ha råd til det. Det jeg har sett en del på, og som jeg virkelig har lyst til å leke meg litt med, er noe some dette: http://www.lynxmotion.com/Category.aspx?CategoryID=100

Det hele startet når jeg googlet diverse roboter, og fant frem til denne robotarmen: http://www.lynxmotion.com/Category.aspx?CategoryID=25

Robotarmen blir kostende rundt 4 000 kroner, og det er jo ... for så vidt en del. Jeg har spart i sommer og håper jeg skal sitte igjen med rundt 10 000 kroner etter en ferietur jeg og en kompis planlegger. Den seksbente roboten jeg linket til blir kostende 7 000 kroner, og det er nå jeg begynner å bli litt nervøs. Sist gang jeg brukte over 5 000 kroner om gangen var da jeg kjøpte meg en pc, og det vil jeg si var verdt pengene. PC-en ble brukt på diverse LAN og spill. Nå har det forandret seg og jeg spilller ikke noe særlig lengre. PC-en min duger og det er ikke noe jeg trenger å bruke penger på enda.

Å betale 7 000 kroner for så lite virker litt ... ja. Mye.

Så ... Som dere ser vil jo disse robotene koste utrolig mye. Det er frustrerende. Jeg vet jeg har lyst på en, og jeg vet at jeg kan bli og sannsyneligvis blir lei av den etter hvert, men det gjelder jo det meste, egentlig. Mamma synes det blir litt feil å bruke 7 000 kroner på noe jeg ikke vet om jeg kommer til å like. Jeg forstår det, og er for så vidt enig, men virker ikke som jeg har noen valg, akkurat. Jeg har jo lyst på den og det betyr vel at jeg må ut med de 7 000 kronene hvis jeg vil ha den.

Hva skal jeg gjøre? Å sitte hjemme hver dag ettermiddag neste skoleår frister egentlg ikke(Er litt usosial O_o). Om jeg finner ut at jeg sitter igjen med 10 000 kroner etter ferieturen jeg og kompisen min planlegger, hva skjer med pengene da? Det ville vel ikke vært så dumt å spare pengene, skal vel både ha bil og leilighet snart.

... Men om jeg sparer pengene får jeg jo ikke roboten der. Og da har jeg liksom ikke noe å gjøre på, igjen.  :hrm:

Det er et slit ... Blir deppa av å ha penger - Har aldri trodd jeg noen gang kom til å si/skrive det. :p (og før noen spør, jeg akter ikke å gi bort pengene :p )

Hobbyer er aaalt for dyre.

Vel, tror det var alt, må bare få ut litt frustrasjon.

Det er vel ingen av dere som vet hvor man kan få dette billigere?

9117795[/snapback]

Du bør finne deg en idrett hvor du trener to-tre ganger i uken. Tennis kanskje? Fotball?

Lenke til kommentar

Det er jo greit. Trening må man ha, men det jeg vil ha er en hobby, noe å drive med på ettermiddagene. Fotball eller ballspill generelt har aldri vært av noen interesse. Jeg er redd ballen, for å si det slik. :p

Uansett, jeg har ingen interesse for sport.

Lenke til kommentar

Har desverre blitt sånn at det meste du driver med koster penger i en eller annen form.

Selv driver jeg med paintball, der jeg har brukt nærmere 7k snart i rent utstyr, ball kommer i tillegg. Men jeg mener det er verdt det om du finner noe du synes er gøy, får jo valuta for pengene dine.

Driver også med RC biler, har en savage x som kostet 5k i innkjøp, der også går det med litt cash innimellom i deler og bensin. Men er overrasket over hvor mye bilen tåler, så er hovedsaklig 300 spenn til ny kanne med bensin som er utgiften.

Om du liker å skru på ting, er RC bil fint, da du gjerne må skru endel for å drive vedlikehold, smøre drivledd og differ osv. Er tidvis sosialt også, da folk gjerne vil være med å kjøre, evt bare prøve din om de ikke har selv.

Er uansett bare du som kan føle på om du tror du vil ha igjen noe for kjøpet.

Lenke til kommentar

Har sett litt på RC-helikopter, og med tanke på at jeg bor på landet, og at det her blåser omtrent 24/7 er det ikke så alt for ofte man kan holde på med slikt. RC-biler er jo et alternativ, men det er ikke helt det jeg brenner for.

Jeg tror jeg venter det litt an til jeg vet mer om hvor mye jeg har igjen etter ferien.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Her sliter jeg med litt for mange planer/hobbyer, og da er det prioritering av de viktigste som må til.

-Skyting

-Pyroteknikk

-Jakt

-Fiske

-Litt volleyball

-Kjemi

-Film

++

9178695[/snapback]

drit i alt bortsett fra de 3 øverste!

Lenke til kommentar
Her sliter jeg med litt for mange planer/hobbyer, og da er det prioritering av de viktigste som må til.

-Skyting

-Pyroteknikk

-Jakt

-Fiske

-Litt volleyball

-Kjemi

-Film

++

9178695[/snapback]

9317731[/snapback]

Er jo de 3 jeg prioriterer høyest også, med jakt og skyting på topp. :)

Lenke til kommentar

-Skyting

-Pyroteknikk

-Jakt

-Fiske

-Litt volleyball

-Kjemi

-Film

++

9178695[/snapback]

9317731[/snapback]

Er jo de 3 jeg prioriterer høyest også, med jakt og skyting på topp. :)

9321412[/snapback]

kjempe greier! da er problemet løst! :thumbup:

jakt å fiske kan du jo kombinere!

Lenke til kommentar

Jeg begynner å få en latterlig mengde med hobbyer nå:

Paintball

LEGO

Pyroteknikk

Kjemi

Høyeksplosiver

Manga

Wii/DS/spill generelt

..Det går med en del penger, og ikke alle av dem er helt.. vel, lovlige. :p

Hva med lego - mindstorm da? har drivi litt med det selv, å det er gøy :)

Bygge roboter som kan gjøre forskjellige oppgaver, overvåke, hent ting til deg osv, uendelige muligheter :)

9166611[/snapback]

www.robotkompaniet.no :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hobbyer trenger da ikke være så dyre. Men mange av de er det  :cool:

9339575[/snapback]

Folk som spiller fotball er heldige! Kjøper en ball for en hundrings og så kan de ha det gøy i timesvis. I sommer/vår har jeg brukt 13 000 på min gaming-hobby (TV, PS3 og surround) og sånn ca 5-6000 på paintballutstyr. Og så har det gått noen tusenlapper til fiskeutstyr og friluftsliv. Forresten! Friluftsliv er en billig hobby. Kjøp deg noen gode klær, en kniv, en sekk, et stormkjøkken og du har morro i massevis. Spesielt om du har venner som også kan være interessert i det.

Lenke til kommentar

Ja, helt til du blir gira og må ha: Skikkelig fjellstøvler til ca 3 tusen, kniver i hytt og pine, og en koster 900, nytt stormkjøkken fordi det andre ikke var godt nok, større og lettere telt, flere type sekker, enda bedre klær, ooosv :p

Er litt slik hos meg, og når det kombineres med jakt og våpen så blir det så langt fra billig som det kan bli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...