Åsmund Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 jeg kjøpte en pc til nevøen min . asus hk og skjermkort. med et anet hk funker alt bra men ikke med dette. det kommer opp en bsod og det står irq not les og equal. nederst står det nv4_disp eller noe slikt. kommer da fram til at det må være en irq konflikt med sk. men hvordan endrer jeg disse verdiene? på win98 fikk jeg lov til dette.Går jeg på driveregenskapene til skjermkortet nå får jeg ikke lov til å manuelt sette irq-er. gikk i biosen for å se om det var noe der. prøvde å endre slot1/5 i pci configutration. fra auto til 3 men uten hell. opprinnelig var den på 11 så jeg i os-et. burde kanskje si at jeg har winxp pro. nevøen skal hente pc-en i morgen og han vil vel helst ha den i orden. håper noen kan hjelpe siden tlf-en til storebror konstant er opptatt! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 IRQL_LESS_OR_NOT_EQUAL betyr ikke nødvendigvis IRQ-konflikt. Har du Asus skjermkort og bruker Asus sine drivere så kan det være problemet. (Har selv Asus skjermkort og får ofte IRQL_LESS... feilmelding hvis jeg bruker Asus sine drivere.) Prøv å last ned nyeste skjermkortdrivere fra www.nvidia.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå