Skogslik Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Hallo! Håper noen her kan hjelpe meg med dette her Det har seg slik at når eg drømmer om natten, så er det ALTID mareritt. Kan ikkje huske siste eg hadde en virkelig gøy drøm :/ Så, noen som hvet om noe tips til og på bedere drømemr på? eller har noen peiling på hvorfor det altid er Mareritt? kansje ikkje så lett å vite men Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Om man har mareritt hver natt er dette tegn på at du har en del undertrykte ting eller fortrengte tanker rundt ting som har skjedd deg. At hjernen avreagerer når den ikke har sperrene du har satt opp der inne om du skjønner. Så du bør stille deg selv spørsmål rundt hvordan du har det når du er våken, om det er noe galt fatt der. gå inn i deg selv. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 jaha, så hva er det du mener eg skal gjøre? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Jeg skrev i siste avsnitt hva jeg mener du bør gjøre. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Om det er noe galt når eg er våken? ikkje så eg vett om akuratt :S Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Rett meg hvis jeg tar feil, men har ikke det der noe å gjøre med underbevistheten? Sånn som Alastor sier. Du har fortrengt noe, noe du har opplevd og har prøvd å "glemme" for godt. Vi har hatt om det der, husker ikke hva det heter. Gå til psykiater. Edit: Psykoanalyse heter det. Endret 21. juli 2007 av steffenz Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 En viktig ting.. Hva har du mareritt om? Er det samme marerittet hver gang? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Drømming kan vel være av underbevistheten, men også en slags gjennomgang av dagens inntrykk. (En bearbeiding av dagen) Tøff hverdag? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 hehe. Drømmen er om alt mulig egentli. Mye om at eg blir jaktet på og slike ting. Men noe er fra ting eg har sett på tv. hadde sist natt nå en frømm som innebært ringens herre tårnet, det kom nok av reklamen for filmen eg såg. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Er 17 viss det har noe og si. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Få deg inn i en lucid state, og ta kontroll over drømmen.. På den måten vet du at det er en drøm, og du kan ha det kjekt i den, isteden for å ha mareritt Måten du gjør det på er å konstant sjekke om du drømmer eller ikke.. Du trenger ikke noen spesiell metode for dette, siden du merker med en gang hvis du drømmer... Du må også ha veldig lyst til å få til denne lucid-dreamingen Måten jeg brukte når jeg var liten, var at jeg lurte på om det i det hele tatt gikk an å vite om man drømte, i selve drømmen.. Så jeg gjikk å tenkte på det hele tiden i noen dager, og vips, så merket jeg plutselig at jeg var i en drøm Merkelige var når jeg skulle våkne... Jeg merket det, og det var som om drømmeverdenen falt fra hverandre, og at jeg var to personer på samme tid (reallife-meg og drømme-meg) ^^ Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Ja du mener at man hvet at man drømmer? det gjør eg faktisk ganske ofte Så når eg blir jaktet på som det oftes handler om, og eg vet det er en drøm så tenker eg altid at uansett hvordan dette ender så er det bare en drøm. Men eg kan ikkje bestemme hva som skal sje i drømmen, eg bare vet at det er en drøm. Endret 22. juli 2007 av gas Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Når jeg er syk så pleier jeg nesten alltid å ha mareritt.. sånn skikkelig feber. Hadde mareritt i en hel uke Lenke til kommentar
Nightwish Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Det med lucid dreaming er ikke så lett og få til, uansett hvor latterlige drømmene mine er skjønner jeg ikke at det er en drøm hehe, det bare jatter videre liksom Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Jeg snakker av egen erfaring: Jo mere ro i sinnet du har før du sovner, desto bedre kvalitet på søvnen og mindre mareritt får man. Unngå mest mulig ting som opprører (fant ikke no bedre ord) sinnet - spesielt før leggetid. Du bør ha en litt rolig periode. Å se på "Motorsagmassakren"- whatever - kan være dårlig sovemedisin. Lenke til kommentar
WIP-Slettes-Gh79d3mO Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Har ikke hatt mareritt på flere år, jeg.. Ingen som jeg husker.. Men kjøp dreamcatcher? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Jeg snakker av egen erfaring: Jo mere ro i sinnet du har før du sovner, desto bedre kvalitet på søvnen og mindre mareritt får man. Unngå mest mulig ting som opprører (fant ikke no bedre ord) sinnet - spesielt før leggetid. Du bør ha en litt rolig periode. Å se på "Motorsagmassakren"- whatever - kan være dårlig sovemedisin. 9119856[/snapback] hehe når du nevner den filmen så såg eg den i går natt. Men eg får vell kansje prøve og slutte med og se på slikt rett før eg går til sengs Lenke til kommentar
psyches Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Jeg tror faktisk det har mye à si. Noen reagerer pà skrekkfilmer. Og à se dem rett fòr du gàr til sengs tror jeg ikke er fullt sà bra. Jeg husker jeg sà fritt villt rett fòr jeg gikk til sengs. Jeg hadde konstant et bilde i hodet om mannen, som slo òksa ned i hu dama. Sà hva med à se en komedie? Det kommer deg pà bedre tanker. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 ja du sier noe der. får når eg lukte øynene i går så kom det bare opp slike makabre bilder fra filmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå