Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mareritt hver natt!

Skogslik

Anbefalte innlegg

Hallo!

Håper noen her kan hjelpe meg med dette her :p

Det har seg slik at når eg drømmer om natten, så er det ALTID mareritt.

Kan ikkje huske siste eg hadde en virkelig gøy drøm :/

Så, noen som hvet om noe tips til og på bedere drømemr på? eller har noen peiling på hvorfor det altid er Mareritt? kansje ikkje så lett å vite men :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man har mareritt hver natt er dette tegn på at du har en del undertrykte ting eller fortrengte tanker rundt ting som har skjedd deg. At hjernen avreagerer når den ikke har sperrene du har satt opp der inne om du skjønner.

Så du bør stille deg selv spørsmål rundt hvordan du har det når du er våken, om det er noe galt fatt der. gå inn i deg selv.

Lenke til kommentar

Få deg inn i en lucid state, og ta kontroll over drømmen.. På den måten vet du at det er en drøm, og du kan ha det kjekt i den, isteden for å ha mareritt :)

Måten du gjør det på er å konstant sjekke om du drømmer eller ikke.. Du trenger ikke noen spesiell metode for dette, siden du merker med en gang hvis du drømmer...

Du må også ha veldig lyst til å få til denne lucid-dreamingen :)

Måten jeg brukte når jeg var liten, var at jeg lurte på om det i det hele tatt gikk an å vite om man drømte, i selve drømmen.. Så jeg gjikk å tenkte på det hele tiden i noen dager, og vips, så merket jeg plutselig at jeg var i en drøm :)

Merkelige var når jeg skulle våkne... Jeg merket det, og det var som om drømmeverdenen falt fra hverandre, og at jeg var to personer på samme tid (reallife-meg og drømme-meg) ^^

Lenke til kommentar

Ja du mener at man hvet at man drømmer? det gjør eg faktisk ganske ofte :) Så når eg blir jaktet på som det oftes handler om, og eg vet det er en drøm så tenker eg altid at uansett hvordan dette ender så er det bare en drøm.

Men eg kan ikkje bestemme hva som skal sje i drømmen, eg bare vet at det er en drøm.

Endret av gas
Lenke til kommentar

Jeg snakker av egen erfaring: Jo mere ro i sinnet du har før du sovner, desto bedre kvalitet på søvnen og mindre mareritt får man. Unngå mest mulig ting som opprører (fant ikke no bedre ord) sinnet - spesielt før leggetid. Du bør ha en litt rolig periode. Å se på "Motorsagmassakren"- whatever - kan være dårlig sovemedisin.

Lenke til kommentar
Jeg snakker av egen erfaring: Jo mere ro i sinnet du har før du sovner, desto bedre kvalitet på søvnen og mindre mareritt får man. Unngå mest mulig ting som opprører (fant ikke no bedre ord) sinnet - spesielt før leggetid. Du bør ha en litt rolig periode. Å se på "Motorsagmassakren"- whatever -  kan være dårlig sovemedisin.

9119856[/snapback]

hehe :blush: når du nevner den filmen så såg eg den i går natt.

Men eg får vell kansje prøve og slutte med og se på slikt rett før eg går til sengs :p

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk det har mye à si.

Noen reagerer pà skrekkfilmer.

Og à se dem rett fòr du gàr til sengs tror jeg ikke er fullt sà bra.

Jeg husker jeg sà fritt villt rett fòr jeg gikk til sengs.

Jeg hadde konstant et bilde i hodet om mannen, som slo òksa ned i hu dama.

Sà hva med à se en komedie?

Det kommer deg pà bedre tanker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...