Autodidact Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Hmm.. 5 spørsmål - om du gidder; 1) Burde alle gutta være i fokus - har jeg for liten dybdeskarphet? 2) Er (skjell)sanden for grovkornet i forhold til størrelsen deres. 3) Kunne de med fordel vært gruppert annerledes, tenker på karen i midten? 4) Er den lille biten med himmel m.m. for distraherende/ødeleggende. 5) Skal jeg gidde å ta nytt bilde, og hva annet kan gjøres bedre da? 38mm, 1/4000s, f5/200, blenderprioritet. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Stilig bilde med fin dybdeskarphet/fokus. Likte komposisjonen. Himmelen kunne du droppet ja. Og en sort/hvit versjon hadde kanskje vært fint. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Stilig bilde med fin dybdeskarphet/fokus. Likte komposisjonen. Himmelen kunne du droppet ja. Og en sort/hvit versjon hadde kanskje vært fint. 9117181[/snapback] Enig med Wildbill i alt, unntatt det med konverteringen. Det blir jo bare to farger igjent til slutt, så hvorfor konvertere? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Stilig bilde med fin dybdeskarphet/fokus. Likte komposisjonen. Himmelen kunne du droppet ja. Og en sort/hvit versjon hadde kanskje vært fint. 9117181[/snapback] Enig med Wildbill i alt, unntatt det med konverteringen. Det blir jo bare to farger igjent til slutt, så hvorfor konvertere? 9117626[/snapback] Du har et poeng der. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Jeg syns alle skulle vært i fokus. Og er enig i at himmelen (og det som ligner på en gravemaskin) ikke trenger være med. De andre spm dine kan jeg ikke svare noe om. Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 1) ja 2) ja 3) ja 4) ja 5) ja, fiks det som du selv egentlig allerede har sett Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Grunnen til at jeg ikke allerede beskjærte bort maskineriet i toppen, var at jeg på død og liv ville beholde hele skyggene og ikke ødelegge komposisjonen.. Og som dere sikkert skjønte så er jeg ikke helt fornøyd med bildet, ergo har jeg ikke ratt meg bryet med å fjerne forstyrrelsene med andre metoder.. Det blir nok en tur til ut for å knipse.. Sist jeg var på "location", var jeg så kåt på å komme meg der at jeg gjorde det mens familien satt i bilen og ventet, og sola steiket (1/4000s, f5 sier jo litt).. Ser for meg å dublisere bildet, uten maskineriet og at jeg flytter bakerste mann litt til venstre så han ikke dekkes delvis av fyren foran. - Man skal/bør ikke stresse fotografering! Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Jeg likte faktisk himmelen. Ser for meg at bildet brått blir litt kjedeligere uten det blå i toppen. Ellers synes jeg komposisjonen og plasseringen av figurene er bra, men alle tre burde nok vært i fokus. Artig ide Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Himmel er greit, men det er et eller annet maskineri der også. Husker ikke helt hva det var - kanskje huset på en krane, og det er jeg enig med Pybalto at bildet helst kan være uten. Brenner egentlig etter å ta meg en ny tur ned på "location" - med noe mindre blenderåpning.. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Er enig mye det som er sagt; det i toppen er litt forstyrrende og alle figurene burde vært i fokus. Det som imidlertid ingen har sagt noe om enda er plasseringen av figurene. Jeg tror jeg ville ha flyttet figuren som står lengst til høyre (kanskje byttet plass med den lengst til venstre ). For slik de står plassert nå, ser det ut som om figuren til høyre ikke er med i "samtalen" med de andre figurene, siden den har blikket vendt en helt annen vei. Når den står plassert sammen med "gjengen" burde den virke litt mer "engasjert" om du skjønner hva jeg mener... Et annet alternativ hadde jo vært å flytte den lenger unna, slik at man kan få et inntrykk av den føler seg litt ensom kanskje... Vel bare noen tanker. Lenke til kommentar
Matsi Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Om du endrer alle de tingene du selv har skrevet i posten din, vil det sansynligvis bli et mye bedre bilde Kul idè! Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Den kjøper jeg SuperParanoid! Det er definitivt rom for en times lek i 'sandkassen' her, uten familien ventende utolmodig i bilen.. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Når jeg leste trådtittelen trodde jeg at det var et bilde av noen karer som hadde nytt litt for mye karsk rundt leirbålet :!: Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Som noen kanskje ikke liker, synes jeg det er storveis med litt missvisende, dog egentlig korrekte, emner på postene. Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Har du ikke tenkt å komme med nytt bilde snart? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Haha, må si jeg trakk litt på smilebåndet her, ja Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 Har ikke hatt tid til å ta et eneste bilde de siste dagene p.g.a. arbeidsmengde. Forhåpentligvis blir det ikke bare drittvær her i helga, som det visstnok er lovet, så jeg får tatt en runde til på motivet. Jeg har skrevet ut bildet for referanse.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå