Gå til innhold

Tre tømmermenn i ørkenen

Anbefalte innlegg

Hmm.. 5 spørsmål - om du gidder;

1) Burde alle gutta være i fokus - har jeg for liten dybdeskarphet?

2) Er (skjell)sanden for grovkornet i forhold til størrelsen deres.

3) Kunne de med fordel vært gruppert annerledes, tenker på karen i midten?

4) Er den lille biten med himmel m.m. for distraherende/ødeleggende.

5) Skal jeg gidde å ta nytt bilde, og hva annet kan gjøres bedre da?

1470A_Stickfigures.jpg

38mm, 1/4000s, f5/200, blenderprioritet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stilig bilde med fin dybdeskarphet/fokus. Likte komposisjonen. Himmelen kunne du droppet ja. Og en sort/hvit versjon hadde kanskje vært fint.

9117181[/snapback]

Enig med Wildbill i alt, unntatt det med konverteringen. Det blir jo bare to farger igjent til slutt, så hvorfor konvertere?

Lenke til kommentar
Stilig bilde med fin dybdeskarphet/fokus. Likte komposisjonen. Himmelen kunne du droppet ja. Og en sort/hvit versjon hadde kanskje vært fint.

9117181[/snapback]

Enig med Wildbill i alt, unntatt det med konverteringen. Det blir jo bare to farger igjent til slutt, så hvorfor konvertere?

9117626[/snapback]

Du har et poeng der. ;)

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke allerede beskjærte bort maskineriet i toppen, var at jeg på død og liv ville beholde hele skyggene og ikke ødelegge komposisjonen.. Og som dere sikkert skjønte så er jeg ikke helt fornøyd med bildet, ergo har jeg ikke ratt meg bryet med å fjerne forstyrrelsene med andre metoder..

Det blir nok en tur til ut for å knipse.. Sist jeg var på "location", var jeg så kåt på å komme meg der at jeg gjorde det mens familien satt i bilen og ventet, og sola steiket (1/4000s, f5 sier jo litt)..

Ser for meg å dublisere bildet, uten maskineriet og at jeg flytter bakerste mann litt til venstre så han ikke dekkes delvis av fyren foran.

- Man skal/bør ikke stresse fotografering!

Lenke til kommentar

Himmel er greit, men det er et eller annet maskineri der også. Husker ikke helt hva det var - kanskje huset på en krane, og det er jeg enig med Pybalto at bildet helst kan være uten.

Brenner egentlig etter å ta meg en ny tur ned på "location" - med noe mindre blenderåpning..

Lenke til kommentar

Er enig mye det som er sagt; det i toppen er litt forstyrrende og alle figurene burde vært i fokus. Det som imidlertid ingen har sagt noe om enda er plasseringen av figurene. Jeg tror jeg ville ha flyttet figuren som står lengst til høyre (kanskje byttet plass med den lengst til venstre :hmm: ). For slik de står plassert nå, ser det ut som om figuren til høyre ikke er med i "samtalen" med de andre figurene, siden den har blikket vendt en helt annen vei. Når den står plassert sammen med "gjengen" burde den virke litt mer "engasjert" om du skjønner hva jeg mener...

Et annet alternativ hadde jo vært å flytte den lenger unna, slik at man kan få et inntrykk av den føler seg litt ensom kanskje... :hmm: Vel bare noen tanker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...