Gå til innhold

Noen flyvende insekt

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette bildet var egentlig en test mens jeg satt ved elva og fotograferte noe annet. Ble oppmerksom på en insektsverm. Så jeg fokuserte på gresset der de var og tok noen bilder. De bildene ble ikke noe bra. Så trakk jeg litt ekstra i noen innstillinger og plutselig var fargene borte. (Det var vel egentlig ikke så mye farger der i det hele tatt bortsett fra gresset.) Dette er ikke noe jeg har gjort før. Det med svart og hvitt. Så nå lurer jeg litt på om dere syns det er noe kult eller om jeg kanskje bare skal se etter en ny insektsverm og ta bilde av den i farger?

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes bildet er skikkelig kult, men, hvorfor ikke prøve på nytt med farger, så har du mer å jobbe med?

Det eneste jeg synes kunne vært bedre, var om stråene i bakrunnen var litt mer generelt ute av fokus, og ikke bare "opp og ned bevegelse"-ute av fokus.

Lenke til kommentar
Det eneste jeg synes kunne vært bedre, var om stråene i bakrunnen var litt mer generelt ute av fokus, og ikke bare "opp og ned bevegelse"-ute av fokus.

9117245[/snapback]

Tror ikke det er sånn bevegelsesuskarphet på de stråene. Lukkertiden på orginalbildet var 1/4000sek, så det er litt rart om det er derfor de fremstår sånn.

De andre dataene er ISO200, f/5,6 og 290mm.

Og ellers takker jeg for alle de positive tilbakemeldingene. Det er hyggelig å lese sånt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...