Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Foreldre, si nei til homokrav


Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?  

459 stemmer

  1. 1. Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?

    • Ja
      269
    • Nei
      154
    • Vet ikke/Ingen formening
      36


Anbefalte innlegg

Har du noen gode grunner til det?

9458478[/snapback]

Ja, ville ikke latt f.e.k.s. sønnen min ha homser til "foresatte", aldri i livet, stakkaren hadde jo ville blitt fryst ut av klassekameratene.

 

Dessuten hadde jeg ikke kunne levd med tanken av at han hadde blitt oppdratt av homser, for da hadde han vell blitt ødelagt til slutt.

 

Kunne rett og slett ikke tenkt meg det, nei vet aldri hva de kunne gjort mot han.

 

Gode nok grunner for meg.

9458592[/snapback]

 

Hva ser du for deg at de ville gjort mot ham? :roll: Sammenlikner du her homofile med barneovergripere? Jeg tror ikke du helt skjønner at det fins heterofile par som kan være dårligere foreldre enn et homofilt par, og omvendt. Dette har ingenting med at homofile er dårligere foreldre, bare med et sneversynt samfunn som gjør det til et problem.

9458930[/snapback]

Netopp, dette hadde jeg i bakhodet ja, men nå argumenterer jeg MOT det at homofile skal få oppdra barn, spesiellt da gutter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du noen gode grunner til det?

9458478[/snapback]

Ja, ville ikke latt f.e.k.s. sønnen min ha homser til "foresatte", aldri i livet, stakkaren hadde jo ville blitt fryst ut av klassekameratene.

 

Dessuten hadde jeg ikke kunne levd med tanken av at han hadde blitt oppdratt av homser, for da hadde han vell blitt ødelagt til slutt.

 

Kunne rett og slett ikke tenkt meg det, nei vet aldri hva de kunne gjort mot han.

 

Gode nok grunner for meg.

9458592[/snapback]

 

Hva ser du for deg at de ville gjort mot ham? :roll: Sammenlikner du her homofile med barneovergripere? Jeg tror ikke du helt skjønner at det fins heterofile par som kan være dårligere foreldre enn et homofilt par, og omvendt. Dette har ingenting med at homofile er dårligere foreldre, bare med et sneversynt samfunn som gjør det til et problem.

9458930[/snapback]

Netopp, dette hadde jeg i bakhodet ja, men nå argumenterer jeg MOT det at homofile skal få oppdra barn, spesiellt da gutter.

9458946[/snapback]

 

Var det sarkastisk? Da skjønte jeg ikke poenget ditt. Og igjen: Hvorfor er du så imot at homofile oppdrar gutter, mens jenter er greit? Med homofile forsørgere snakker jeg her om både menn og kvinner. Hvorfor skal gutter ta så mye mer skade av det enn jenter?

Lenke til kommentar
Har du noen gode grunner til det?

9458478[/snapback]

Ja, ville ikke latt f.e.k.s. sønnen min ha homser til "foresatte", aldri i livet, stakkaren hadde jo ville blitt fryst ut av klassekameratene.

 

Dessuten hadde jeg ikke kunne levd med tanken av at han hadde blitt oppdratt av homser, for da hadde han vell blitt ødelagt til slutt.

 

Kunne rett og slett ikke tenkt meg det, nei vet aldri hva de kunne gjort mot han.

 

Gode nok grunner for meg.

9458592[/snapback]

 

Hva ser du for deg at de ville gjort mot ham? :roll: Sammenlikner du her homofile med barneovergripere? Jeg tror ikke du helt skjønner at det fins heterofile par som kan være dårligere foreldre enn et homofilt par, og omvendt. Dette har ingenting med at homofile er dårligere foreldre, bare med et sneversynt samfunn som gjør det til et problem.

 

EDIT: Nå så jeg det andre innlegget ditt så må svare på det også:

 

For det første: Hvorfor tror du folk er homofile? Tror du de en dag setter seg ned og tenker: "Hhmmm...jeg tror faktisk jeg skal bli homofil jeg, bare for å gjøre det". Jeg tror mennesker er født sånn som de er, og må leve det på den beste måten.

 

For det andre: Jeg syns det er FREKT å si at L4r5 ville levere ungen sin uten å bry seg hvordan det hadde detm bare fordi han kanskje ikke er så sneversynt som deg. Og det er ingen forutsetning at ungen vil bli homofil bare fordi han/hun blir oppdratt av homofile foreldre. Ungen ville kanskje hatt bedre forutsetninger for å ha et åpenhjertig syn for andres legning.

9458930[/snapback]

Hvorfor jeg tror homofile? Fordi enkelte av dem rett og slett er født sånn, mens andre ikke er det.

 

For det andre: Det virker ivertfall sånn slik som L4r5 skrev tidligere i tråden.

 

Det kommer an på, alt ifra alder på ungen.

 

Sneversynt sier du? Jeg er trossalt 15 år gammel, er nok en god stund til jeg begynner å tenke på det å skaffe meg unger, men som sagt, hadde aldri latt noen andre ta over ungen min for å si det slik.

Endret av Storleer
Lenke til kommentar
Har du noen gode grunner til det?

9458478[/snapback]

Ja, ville ikke latt f.e.k.s. sønnen min ha homser til "foresatte", aldri i livet, stakkaren hadde jo ville blitt fryst ut av klassekameratene.

 

Dessuten hadde jeg ikke kunne levd med tanken av at han hadde blitt oppdratt av homser, for da hadde han vell blitt ødelagt til slutt.

 

Kunne rett og slett ikke tenkt meg det, nei vet aldri hva de kunne gjort mot han.

 

Gode nok grunner for meg.

9458592[/snapback]

 

Hva ser du for deg at de ville gjort mot ham? :roll: Sammenlikner du her homofile med barneovergripere? Jeg tror ikke du helt skjønner at det fins heterofile par som kan være dårligere foreldre enn et homofilt par, og omvendt. Dette har ingenting med at homofile er dårligere foreldre, bare med et sneversynt samfunn som gjør det til et problem.

9458930[/snapback]

Netopp, dette hadde jeg i bakhodet ja, men nå argumenterer jeg MOT det at homofile skal få oppdra barn, spesiellt da gutter.

9458946[/snapback]

 

Var det sarkastisk? Da skjønte jeg ikke poenget ditt. Og igjen: Hvorfor er du så imot at homofile oppdrar gutter, mens jenter er greit? Med homofile forsørgere snakker jeg her om både menn og kvinner. Hvorfor skal gutter ta så mye mer skade av det enn jenter?

9458991[/snapback]

Vell, først og fremst så har jenter noe til felles med homoer, og det er måten de tær seg på, og alt etter hva de tiltrekkes av.

 

Mens en hetero gutt er mer for jenter, og er mer som en mann.

 

 

Men så finnes det jo også "forskjellige typer" homoer, alt ifra jentete typer til macho typer.

 

Men nå begynner dette å gå litt vel OT.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke om noen her ville gitt bort ungen sin som er temaet, det regner jeg de fleste ikke ville gjort. Dette handler om om vi ville gjort forskjell på heterofile par og homofile par hvis det faktisk skulle skjedd.

 

Og det høres fortsatt ut som om du bare snakker om homofile menn. Jeg mener ihvertfall både kvinner og menn når jeg snakker om homofile par.

 

Jeg ser ikke no forskjell i om det er to homofile menn eller om det er to homofile damer som skal oppdra en gutt. Da kan du jo si at det er feil at en mor har en sønn, fordi hun kan bli tiltrukket av han, eller at det er feil at en far har en datter. Hvis det er dette du mener da.

Lenke til kommentar

Oi her var det mye å svare på... *gå i gang*

Ja, jeg mener det er helt feil, og mot naturen at homoer skal kunne få oppdratt en gutt.
Hvorfor er det mot naturen nå det finnes masse eksempler på homofili i naturen og tilogmed homofilt samlevende par som tar seg av foreldreløse dyr?

 

Jeg ville ivertfall tatt hensyn til ungen, slik ville jeg vært som far, mens du sikkert bare hadde gitt bort ungen din og gitt blaffen i hvordan ungen ville ha hatt det.
Nå legger du ord i munnen på meg. Jeg hadde ikke satt bort sønnen min til hvem som helst, men jeg ser ikke på legning som noe som skal ha noe å si. Homofile menn/kvinner kan være like gode foreldre som alle andre

 

Sønnen ville ha sett det å være homo som noe naturlig, og ville sikkert blitt det selv.
wow! :roll: Så når jeg sier at jeg synes homofili er like naturlig som heterofili så må jeg nødt til å ha vokst opp i et homofilt hjem?
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hint: Nei... foreldrene mine er heterofile og det er jeg og

 

Virker bare jævlig unaturlig. Synest at de som har tatt valget å leve et homoseksuelt liv kan helvete bare glemme det å bli foreldre, å heller skaffe seg en hund eller en katt.
Hvis det er så unaturlig, hvorfor finner vi masse eksempler på det i naturen da? Forresten så kan det argumentet om hund og katt brukes på heterofile også... Hvorfor skaffer de seg ikke hund? jo det er ikke det samme.
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Nei takk, tror heller du kunne brukt de 50 ørene dine på å kjøpe sunn fornuft til deg selv.

 

 

edit: leif

 

edit2: Som tidligere nevnt så trenger man ikke være homofob for å være imot dette, nei.

9458897[/snapback]

Sikker? Du virker nemlig litt homofob...

 

 

Netopp, dette hadde jeg i bakhodet ja, men nå argumenterer jeg MOT det at homofile skal få oppdra barn, spesiellt da gutter.

9458946[/snapback]

Hvorfor spesielt gutter? Redd de skal ta på dem? :roll:

 

Hvorfor jeg tror homofile? Fordi enkelte av dem rett og slett er født sånn, mens andre ikke er det.

 

For det andre: Det virker ivertfall sånn slik som L4r5 skrev tidligere i tråden.

 

Det kommer an på, alt ifra alder på ungen.

 

Sneversynt sier du? Jeg er trossalt 15 år gammel, er nok en god stund til jeg begynner å tenke på det å skaffe meg unger, men som sagt, hadde aldri latt noen andre ta over ungen min for å si det slik.

9459010[/snapback]

Riktig. De er født sånn. Like naturlig som å være født heterofil mao.

Og igjen, Jeg hadde ikke latt hvem som helst overta ungen min. Men legning er ikke et kriterium

Lenke til kommentar
Vell, først og fremst så har jenter noe til felles med homoer, og det er måten de tær seg på, og alt etter hva de tiltrekkes av.

 

Mens en hetero gutt er mer for jenter, og er mer som en mann.

 

 

Men så finnes det jo også "forskjellige typer" homoer, alt ifra jentete typer til macho typer.

 

Men nå begynner dette å gå litt vel OT.

9459079[/snapback]

Nå beviser du bare hvor snevert menneskesyn du har... homoer er ikke generelt sett noe mer femi enn andre. De kommer i alle utgaver akkurat som alle oss andre

Lenke til kommentar

Jeg mener at barn pr. i dag ofte blir utsatt for værre ting enn homofile foreldre. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å overlate mine eventuelle avkom til et par av samme kjønn. Jeg tror dette på sikt vil føre til mer aksept og åpenhet i samfunnet. Det viktige er uansett at foreldre kan vise omsorg og gi en god oppdragelse, noe som jeg mener er helt kjønnsuavhengig.

 

For dere som er redd for at barn med homofile foreldre skal bli mobbet er det jo linket undersøkelser tidligere i tråden. Jeg tror at barn i utgangspunktet ikke har fordommer. De lærer fra sine foreldre hvordan det er meningen at de skal reagere på forskjellige impulser i samfunnet. Dersom foreldre ikke liker homofile eller enkelte folkegrupper vil dette bli overført på barnet. Jeg mener derfor at det er foreldres trangsynthet som vil være årsaken til mobbing på f.eks. barneskolen.

 

Jeg vil også nevne at homofili og pedofili ikke er to sider av samme sak til deg som trodde det litt tidliger i tråden. Bare fordi en mann liker andre menn betyr ikke det at han liker gutter. Med en slik argumentasjon kan man jo nekte hetrofile kvinner å ha omsorg for gutter fordi det er fare for at de skal missbruke barnet. Samme person er tydligvis også redd for at barn som har vokst opp med homofile foreldre kommer til å bli homofil selv. Så vidt jeg vet er ikke homofili smittsomt så denne argumentasjonen faller på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar
Vell, først og fremst så har jenter noe til felles med homoer, og det er måten de tær seg på, og alt etter hva de tiltrekkes av.

 

Mens en hetero gutt er mer for jenter, og er mer som en mann.

 

 

Men så finnes det jo også "forskjellige typer" homoer, alt ifra jentete typer til macho typer.

 

Men nå begynner dette å gå litt vel OT.

9459079[/snapback]

Nå beviser du bare hvor snevert menneskesyn du har... homoer er ikke generelt sett noe mer femi enn andre. De kommer i alle utgaver akkurat som alle oss andre

9459152[/snapback]

Nå beviser du bare hvor snevert tankegang du har..

 

 

Trådstarter spør om du ville la barna dine ha blitt oppdratt av homser/lesber hvis noe skjedde slik at du ikke kunne ta deg av barna dine.

 

Jeg synest at du snart begynner å gjøre dette til noe mer personlig..

 

Jeg svarte til trådstarter, du ville ha en grunn, og jeg gav deg en grunn, dermed basta.

Endret av Storleer
Lenke til kommentar
Hvorfor var dette snever tankegang av L4r5? Hvis du føler det personlig støtt av argumentasjonene våre er jo det synd. Det er fullt mulig å "agree to disagree", men dette er diskusjon.no, altså diskuterer vi og argumenterer for våre påstander.

9459673[/snapback]

Jeg føler meg ikke støtt nei, MEN jeg synest at diskusjonen i det minste kan holdes on-topic.

 

Nå har jeg svart til tråden, og jeg ser meg ferdig med diskusjonen.

Lenke til kommentar
Dessuten hadde jeg ikke kunne levd med tanken av at han hadde blitt oppdratt av homser, for da hadde han vell blitt ødelagt til slutt.

Ødelagt? Og hetrofile foresatte kan ikke "ødelegge" sine barn?

Kunne rett og slett ikke tenkt meg det, nei vet aldri hva de kunne gjort mot han.

Hva faen er du mener de skulle finne på å gjøre med ungen? O.o

Jeg er trossalt 15 år gamme

Jeg er ikke overraska :roll:

Lenke til kommentar
Tenk om det var ditt barn.

 

Tenk deg at noe hendte så du ikke kunne ha ditt barn selv.

Ville du da at to homosexuelle fikk adoptere han ?

 

Ville du la to homsegubber ha din sønn ?

Ville du la to lesber oppdra din datter ?

9117000[/snapback]

 

 

Så lenge de er gode foreldre ser jeg ikke hva den seksuelle legningen har med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...