Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Foreldre, si nei til homokrav


Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?  

459 stemmer

  1. 1. Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?

    • Ja
      269
    • Nei
      154
    • Vet ikke/Ingen formening
      36


Anbefalte innlegg

Det er ingenting normalt med homofile foreldre og det vil aldri bli normalt..

9443560[/snapback]

 

I norma'l m1 (fra fr, av II *normal)

  1 det alminnelige, det gjennomsnittlige: temperaturen er litt under n-en

 

Normalt er altså et gjennomsnitt. I og med at det er færre homofile adoptivforeldre enn hetrofile adoptivforeldre så har du helt rett i at det ikke er normalt. Men det er ikke dermed sagt at det er feil å la homofile foreldre være adoptivforeldre. Med mindre du er tilhenger av etablerte kjønnsrollemønster som kvinnelige frihetsforkjempere har slåss i en årrekke for å endre.

 

Et sted må kampen starte og kampen er mot det etablerte samfunnet som sier "feil" til det som er unormalt fordi det ikke er normalt.

 

Hva med å komme med argumenter som viser at homofile mennesker mangler evne til å oppdra et barn enten alene eller i et homofilt samliv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ingenting normalt med homofile foreldre og det vil aldri bli normalt..

9443560[/snapback]

For deg, muligens. Det finnes også mennesker som fortsatt mener at kvinnens plass er i hjemmet. (:

 

edit: For et usannsynlig dårlig og usaklig eksempel.

9443563[/snapback]

 

Det var et poeng i den dårlige eksempelet men du tok den ikke..

 

At kvinnens plass i hjemmet er så gammeldags..

Ja er nok mange menn som mener det ennå.

Ikke jeg..er opp til kvinnen og mannen det..

 

Fra mitt synspunkt så er det at barnet skal bli oppdratt av en kvinne og en mann og få opplært normer som at et barn som f.eks er en gutt skal vite at gutten skal få vite hva som er rett og galt når det gjelder identitetsrollen sin i samfunnet og få seg en dame når gutten blir eldre og sørge for at menneskeheten overlever.

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Det var et poeng i den dårlige eksempelet men du tok den ikke..

 

At kvinnens plass i hjemmet er så gammeldags..

Ja er nok mange menn som mener det ennå.

Ikke jeg..er opp til kvinnen og mannen det..

9443568[/snapback]

Å sammenligne homofiles "rett" til barn (nei, jeg mener ingen har rett til barn, men det er seint og jeg lider av mangel på bedre ord) med drap blir for dumt til at jeg i det hele tatt vurderer ta til meg det usaklige eksemplet.

 

At kvinnens plass i hjemmet var gammeldags, vel, det var poenget, lille venn.

Jeg syns at det å se på homofili som unormalt og det å mene at homofile er dårligere foreldre pga legning blir gammeldags og idiotisk.

 

Hva med bifile mennesker da?

Om en mann og en kvinne, begge bifile, lever i et hetrofilt forhold og får et barn. Samlivet tar slutt, og begge finner seg nye mennesker av samme kjønn.

Hva mener du om det? Burde de frataes barnet sitt fordi de ikke har forutsetninger for å klare oppdra et barn?

(Noe som forsåvidt kan svares på av alle)

 

Jada, jeg veit da at mange har brukt som argumet at et barn trenger både mannlige og kvinnelige impulser og at barnet da får det.

Men selv om et barn har to kvinnelige eller to mannlige foreldre, betyr ikke det at barnet ikke vil få impulser fra begge kjønn.

Lenke til kommentar
Fra mitt synspunkt så er det at barnet skal bli oppdratt av en kvinne og en mann og få opplært normer som at et barn som f.eks er en gutt skal vite at gutten skal ha få vite hva som er rett og galt når det gjelder identitetsrollen sin i samfunnet og få seg en dame når gutten blir eldre og sørge for at menneskeheten overlever.

9443568[/snapback]

Så du tror at homofile foreldre vil prøve å gjøre barnet homofilt?

 

Av en eller annen snedig grunn så tror jeg homofile foreldre vil være mindre sjokkert om et adoptivbarn er hetrofilt enn det hetrofile adoptivforeldre ville vært om de oppdaget at barnet var homofilt.

 

Jeg ville også være overrasket om det ble vist at homofile ikke kjente til reproduksjonsprosessen og at lærere ikke ville lært barn dette. Jeg ville også være overrasket om et hetrofilt barn fant seg en partner av samme kjønn bare fordi foreldrene var homofile.

 

Det _kan_ være at jeg har større tro på genetisk utforming av legning og for lite tro på at foreldre kan oppdra barn til å bli en gitt legning.

Lenke til kommentar

At et barn kan sikkert bli elsket og få nok "kjærlighet" fra homofile eller lesbepar tviler jeg ikke på..Men det er ikke det jeg vil ha frem...

 

Ting som faktisk ikke sees på som normalt i dagens samfunnet er søren ikke mye for det er ganske mange rare folk i verden med forskjellige syn på livet og bla bla...

 

Men jeg har alltid synes og det er det normale at et barn skal ha en kvinne som sin mor og en mann som sin far....

 

At folk som sier at jeg er en homofobi for det er deres problem og ikke mitt..

Er jo jeg som er normal og ikke en hykler..

 

Til og med mange prester i dagens samfunn er hyklere..

Og de kaller seg prester...

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Er jo jeg som er normal og ikke en hykler..

9443587[/snapback]

Altså du holder deg til gjennomsnittet og gjør "som alle andre", men er det dermed sagt at det er riktig fordi alle andre gjør det mer enn at det er feil fordi veldig få gjør det?

 

Det er jo DET som er sakens kjerne her. Er det feil fordi (eller kanskje "selv om") det ikke er normalt?

 

Jeg sier ikke at du er homofob, jeg sier bare at du er sneversynt, selvgod og lite åpen for nye impulser. :tease:

Lenke til kommentar

Jeg er ingen hykler...Jeg henger meg ikke på flokken for andre sier det er normalt og naturlig fordi det er mange andre som synes det...Derfor er jeg ingen hykler..

 

Er nettopp det de fleste gjør..De ser og hører at andre og at det er mange som mener det så tør ikke andre og si sin egen mening fordi de er redd for å bli utstøtt fra samfunnet pga at det er mange som mener det er "normalt"

 

Selvgod er jeg langt ifra..Jeg sier min mening og ifra om min holdning til hva jeg mener er normalt og ikke normalt og hva som burde blitt akseptert og ikke akseptert i samfunnet..

 

Fyttirakkeren for en diskusjon og ha klokken 06:00 om morgenen..hehe

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

So hvorfor bruker du uttrykket "ikke normalt" når du mener "burde ikke bli akseptert"?

 

Det hadde spart meg å slå opp i ordboken.

 

Når det er sagt så mener jeg at det er dårlig argumentasjonsteknikk å benytte innlegg som

Et barn skal ha en mor (kvinne) og en far (mann) som foreldre og ikke to lesber eller to homser som foreldre.. Og si at det er homofobie er gammelt og bare tull..

 

For et barn og ha en mor og far som foreldre er normalt..punktum

9443554[/snapback]

lettere usaklig da dette ikke holder noen reelle argumenter til sakens kjerne. Det er selvgodt av deg å komme med påstander og forvente at andre skal akseptere de påstandene på bakgrunn av at det er du som kommer med dem (i motsetning til argumenter som bygger opp under påstandende dine).

 

(Jeg regner med at du finner ordboken selv om du er usikker på definisjonen av selvgod)

Lenke til kommentar

Jeg syns strengt tatt hele diskusjonen begynner bli usaklig og uten argumenter.

Scortech kommer ikke med reelle argumenter, som eventuelle motparter kan argumentere mot. Vi kan ikke sitter her og kritisere hans personlige syn inn i evigheten heller. Jeg skulle dog gjerne likt å få en saklig argumentasjon på hvorfor han mener som han mener.

Endret av bazukh
Lenke til kommentar

Fordommene mot de homofile begynte ikke å forsvinne før de selv kom ut av skapet og viste hva de var.

 

Fordommene mot mennesker med mørk hudfarge begynte ikke å forsvinne før det ble vanlig å se de i landet vårt.

 

Akkurat slik er det med alle fordommer, og slik er det med "homofile-foreldre-fordommen". Dersom ingen homofile får ha barn sammen, forsvinner ikke fordommene.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner flere homser/lesber som har barn, og er i par med en av samme kjønn. Faktisk er enkelte av barna deres eldre enn meg, da i hvert fall et av parene er mamma sin bestevenn fra barndommen. Og hun har en god jobb, holder på å videreutdanne seg, og har en kjæreste (guttekjæreste), og hun har selv sagt at hun ikke kunne ønsket seg bedre foreldre enn de to. Jeg er enig med Emptyy, at vi må gjøre det mer åpent, tillate det, for hvis først alle statlige diskrimineringer (ja, jeg syntes det er diskriminering, selv om det å ha barn ikke er en rettighet) forsvinner, så vil etter all sannsynlighet disse forsvinne etterhvert i samfunnet òg.

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager skulle man hatt noe som helst problemer med å adoptere bort barn til homofile par? De er da like gode foreldre(finnes sikkert unntak her også som overalt ellers), mange er sannsynligvis også bedre foreldre enn mange hetrofile par. Nå har ikke jeg barn selv enda, men jeg ville sannsynligvis heller valgt personlighet og inntrykket jeg fikk av personene framfor legning. Jeg skjønner meg ikke på de som har noe imot homofile, jeg har homofile venner, og de er noen skikkelig herlige personer! Jeg håper homofile får adopsjonsrett og rett til å gifte seg! :w00t:

Lenke til kommentar
Kunne aldri ha tengt meg og adoptere barna mine hverken til homser eller lesber.

Har ingenting med at jeg har noe i mot disse gruppene men tenk på de problemene som ligger og brygger for barnet med den kombinasjonen.

Tror ikke skolekameratene blir nådige mot gutten med homseforeldre.

Småbarn er som dyr og angriper hverandre med mobbing både fysisk og psykisk bare de får muligheten, så jeg ville ikke lagt enda en last til den lille håpefulles byrde ved å gi han homofile/lesbiske foreldre.

9120799[/snapback]

 

Veldig enig i dette innlegget. Jeg har ikke noe imot homofile/lesbiske, men med tanke på barnet, kan det bli hardt. Jeg ville kanskje ikke mobbet dette barnet, men jeg skjønner kanskje de som gjør det. I og med at alle ikke har samme meninger, og at det er såpass "uvanlig" og ha homofile foreldre

Lenke til kommentar
Jeg ville kanskje ikke mobbet dette barnet, men jeg skjønner kanskje de som gjør det. I og med at alle ikke har samme meninger, og at det er såpass "uvanlig" og ha homofile foreldre

9448735[/snapback]

Så i din bok er det helt legitimt at et barn mobbes på grunn av foreldre de selv ikke har valgt. Så det å ha en annen mening gir en automatisk "mobberett"? Jeg tror du skal lese gjennom det du skriver en gang til, jeg.

Lenke til kommentar
Har du noen gode grunner til det?

9458478[/snapback]

Ja, ville ikke latt f.e.k.s. sønnen min ha homser til "foresatte", aldri i livet, stakkaren hadde jo ville blitt fryst ut av klassekameratene.

 

Dessuten hadde jeg ikke kunne levd med tanken av at han hadde blitt oppdratt av homser, for da hadde han vell blitt ødelagt til slutt.

 

Kunne rett og slett ikke tenkt meg det, nei vet aldri hva de kunne gjort mot han.

 

Gode nok grunner for meg.

Lenke til kommentar
Har du noen gode grunner til det?

9458478[/snapback]

Ja, ville ikke latt f.e.k.s. sønnen min ha homser til "foresatte", aldri i livet, stakkaren hadde jo ville blitt fryst ut av klassekameratene.

Har sett mange eksempler på at dette ikke stemmer

 

Dessuten hadde jeg ikke kunne levd med tanken av at han hadde blitt oppdratt av homser, for da hadde han vell blitt ødelagt til slutt.
Hvorfor mener du at h*n ville blitt ødelagt?
Kunne rett og slett ikke tenkt meg det, nei vet aldri hva de kunne gjort mot han.

 

Gode nok grunner for meg.

9458592[/snapback]

Hæ? Påstår du at legning har noe å si for hvordan man oppfører seg mot barn?

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Her er femti øre... Kjøp deg litt peiling!
Lenke til kommentar
Har du noen gode grunner til det?

9458478[/snapback]

Ja, ville ikke latt f.e.k.s. sønnen min ha homser til "foresatte", aldri i livet, stakkaren hadde jo ville blitt fryst ut av klassekameratene.

Har sett mange eksempler på at dette ikke stemmer

 

Dessuten hadde jeg ikke kunne levd med tanken av at han hadde blitt oppdratt av homser, for da hadde han vell blitt ødelagt til slutt.
Hvorfor mener du at h*n ville blitt ødelagt?
Kunne rett og slett ikke tenkt meg det, nei vet aldri hva de kunne gjort mot han.

 

Gode nok grunner for meg.

9458592[/snapback]

Hæ? Påstår du at legning har noe å si for hvordan man oppfører seg mot barn?

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Her er femti øre... Kjøp deg litt peiling!

9458625[/snapback]

Ja, jeg mener det er helt feil, og mot naturen at homoer skal kunne få oppdratt en gutt.

 

Jeg ville ivertfall tatt hensyn til ungen, slik ville jeg vært som far, mens du sikkert bare hadde gitt bort ungen din og gitt blaffen i hvordan ungen ville ha hatt det.

 

Sønnen ville ha sett det å være homo som noe naturlig, og ville sikkert blitt det selv.

 

Virker bare jævlig unaturlig. Synest at de som har tatt valget å leve et homoseksuelt liv kan helvete bare glemme det å bli foreldre, å heller skaffe seg en hund eller en katt.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Nei takk, tror heller du kunne brukt de 50 ørene dine på å kjøpe sunn fornuft til deg selv.

 

 

edit: leif

 

edit2: Som tidligere nevnt så trenger man ikke være homofob for å være imot dette, nei.

Endret av Storleer
Lenke til kommentar
Har du noen gode grunner til det?

9458478[/snapback]

Ja, ville ikke latt f.e.k.s. sønnen min ha homser til "foresatte", aldri i livet, stakkaren hadde jo ville blitt fryst ut av klassekameratene.

 

Dessuten hadde jeg ikke kunne levd med tanken av at han hadde blitt oppdratt av homser, for da hadde han vell blitt ødelagt til slutt.

 

Kunne rett og slett ikke tenkt meg det, nei vet aldri hva de kunne gjort mot han.

 

Gode nok grunner for meg.

9458592[/snapback]

 

Hva ser du for deg at de ville gjort mot ham? :roll: Sammenlikner du her homofile med barneovergripere? Jeg tror ikke du helt skjønner at det fins heterofile par som kan være dårligere foreldre enn et homofilt par, og omvendt. Dette har ingenting med at homofile er dårligere foreldre, bare med et sneversynt samfunn som gjør det til et problem.

 

EDIT: Nå så jeg det andre innlegget ditt så må svare på det også:

 

For det første: Hvorfor tror du folk er homofile? Tror du de en dag setter seg ned og tenker: "Hhmmm...jeg tror faktisk jeg skal bli homofil jeg, bare for å gjøre det". Jeg tror mennesker er født sånn som de er, og må leve det på den beste måten.

 

For det andre: Jeg syns det er FREKT å si at L4r5 ville levere ungen sin uten å bry seg hvordan det hadde detm bare fordi han kanskje ikke er så sneversynt som deg. Og det er ingen forutsetning at ungen vil bli homofil bare fordi han/hun blir oppdratt av homofile foreldre. Ungen ville kanskje hatt bedre forutsetninger for å ha et åpenhjertig syn for andres legning.

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...