Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Foreldre, si nei til homokrav


Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?  

459 stemmer

  1. 1. Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?

    • Ja
      269
    • Nei
      154
    • Vet ikke/Ingen formening
      36


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To venner av min mor (ja, begge er menn) har en datter på 15, og hun er biologisk datter til han ene, og bor med dem to som homofile og har gjort det omtrent hele livet.

 

EDIT: DEt skal nevnes at han ene er og gudfaren min, så om noe skulle skje med foreldrene mine, er det nok der jeg ville endt opp. Og det ville jeg ikke hatt noe problem med. Bedre foreldre skal man lete lenge etter.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Jeg sliter litt med å forstå argumentasjonen du bruker. Du mener at det å tukle med naturen er en uting?

 

Å bruke prevansjon er i aller høyeste grad å tukle med naturen, siden dette hindrer den naturlige forplantningen. Er dermed også prevensjon en uting?

9199395[/snapback]

Hvorfor tukle med naturen når det ikke er nødvendig?

 

det er å tukkle med naturen å bruke antibiotika, får du en infeksjon i kroppen ville det NATURLIGE være å enten slåss mot infeksjonen med ditt egent imunforsvar, eller dø.

 

det er ikke naturlig å fylle kroppen full av rare medisier.

9199799[/snapback]

Dette kan faktisk sammenlignes med homofil adopsjon. Hvorfor ta medisinen når man likevel kan bekjempe sykdommen, UTEN hjelpemidler?

For det er nettopp det homofile trenger for å få barn - hjelpemidler.

 

Jeg håper uansett at homofile plasseres etter alle heterofile par i køen for adopsjon, og kun skal fungere som en nødløsning. Det eksisterer allerede en haug med heterofile par som venter på adopsjonsbarn. Ingen grunn til at de homofile skal plasseres foran noen av de.

9204454[/snapback]

 

 

fordi VELDIG MANGE som lever i dag ville være døde uten moderne tukkling med naturen. barnedødlighet er nå ned på 2-3 pr. 1000 barn som blir født, for 150 år siden var det vel kanskje 400 pr. 1000.

selv er det godt mulig jeg ville vært dø i dag uten antibiotika da jeg ble veldig syk og fikk farlig høy feber, uten medisiner ville jeg kanskje død. det gjelder tusenvis av folk, alle med diabetis ville jo dø uten insuling, men det er ikke naturlig å stappe en sprøte i beinet ditt 5 ganger om dagen

Lenke til kommentar
Jeg sliter litt med å forstå argumentasjonen du bruker. Du mener at det å tukle med naturen er en uting?

 

Å bruke prevansjon er i aller høyeste grad å tukle med naturen, siden dette hindrer den naturlige forplantningen. Er dermed også prevensjon en uting?

9199395[/snapback]

Hvorfor tukle med naturen når det ikke er nødvendig?

9204454[/snapback]

Vent nå litt! Påstår du oppriktig at det er mer nødvendig å tukle med sex enn at normale mennesker som ikke har muligheten til å bli foreldre på egen hånd? Det er riktig nok unaturlig å gi bort ungen sin om man ikke er i stand til å ta vare på den, men ellers måtte vel ungen DØ, så det håper jeg virkelig ikke du mener er den riktige veien å gå. Altså adopsjon er unaturlig i seg selv, også adopsjon til heterofile. Homofile er mennesker de også, og så lenge de er fysisk og emosjonelt i stand til å ta vare på en unge så er de helt og holdent kandidater til å få barn.

 

Jeg tror selv at mobbeproblemet ikke egentlig er reelt, men at det heller fører til mer aksept blant unge. Jeg er vokst opp i en familie hvor to av søsknene mine er adopterte, og de er begge negere. Hver gang jeg hører noen bruke neger som skjellsord vanker det verbal abuse og knoke. Ut i fra det har jeg smittet av på vennene mine og miljøet rundt meg, og den dag i dag er vi antirasister alle mann. Poenget mitt om jeg skulle hatt to fedre eller to mødre ville jeg ha gjort det samme for å motvirke at homo skulle ha blitt brukt som skjellsord.

 

Dere sier at det å få barn er et privilegie, ikke en rettighet? Hvorfor har ikke homofile det privilegie?

Lenke til kommentar
Homser og lesbiske er like gode foreldre som alle andre, det finnes unntak, også hoss de hetrofile foreldrene..

 

 

Skjønner ikke hva problemet er jeg..

 

Kommende generasjon har ingen ting imot homser, det er bare dere gamlinger som ikke følger med i tida og som har vanskelig for og tollerere att  alle ikke er like..

 

 

Hilsen hetro gutt på 16..

9127214[/snapback]

 

Kommende genrasjon, ja. Det er kanskje ikke noe fobi der du bor, hvor langt det er uti skogen, men her er det veldig mye homofobi.

 

I den generasjon vi er i og hvordan folk er når homofili blir nevnt i hele tatt hadde jeg valgt å takke nei, fordi barnet hadde fått vanskligheter med å finne seg selv og utallige andre problemer med oppvekst.

 

Bør jo også tenke på hvordan barnet kan reagere og ikke minst omverdenen.

Så hvis jeg får spørsmålet om jeg syns homofile er egoistiske og adopterer barn utenfor loven, så er svaret ja.

 

Okstad : Det er vel gamle normer som sitter igjen ?

 

Lettere å gi opp enn å kjempe mot 50% av verden vil nå jeg si.

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Kommende genrasjon, ja. Det er kanskje ikke noe fobi der du bor, hvor langt det er uti skogen, men her er det veldig mye homofobi.

9209341[/snapback]

Jeg vil tro jo lenger ut i skogen du kommer, jo mer homofiendtlig samfunn har du.

 

Okstad : Det er vel gamle normer som sitter igjen ?

 

Lettere å gi opp enn å kjempe mot 50% av verden vil nå jeg si.

9209341[/snapback]

Hva er gamle normer som sitter igjen? Folk som ikke tør å stå opp for hva dem mener? Homo og neger ved bruk som skjellsord?

Lenke til kommentar

I den generasjon vi er i og hvordan folk er når homofili blir nevnt i hele tatt hadde jeg valgt å takke nei, fordi barnet hadde fått vanskligheter med å finne seg selv og utallige andre problemer med oppvekst.

 

Bør jo også tenke på hvordan barnet kan reagere og ikke minst omverdenen.

Så hvis jeg får spørsmålet om jeg syns homofile er egoistiske og adopterer barn utenfor loven, så er svaret ja.

 

9209341[/snapback]

 

Leste du dokumentasjonen som tidligere vist til som slår hull i påstandene du her fremmer? Eller leste du den og ignorerer resultatet av forskningen? :)

 

Et barn av homofile vil i Norge ikke få det vanskeligere enn et barn av heterofile.

 

Dog er det nok av forskning som viser at et barn oppvokst på barnehjem får det mye værre enn barn av homofile. Gjerne ta dette til etteretning.

Lenke til kommentar

Dotten, det som er saken med veldig mange er at de er "innavlet" i sine egne fordommer, og derfor vil de ikke ta forskningen seriøst.

Jeg tror deg på at et barnehjemsbarn vil få det verre enn et barn av homofile, definitivt. Det er vanskeligere å ha ingen foreldre enn å ha to foreldre av samme kjønn.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg mener at homofile ikke burde få lov til å adoptere barn. Mitt syn på denne saken kommer av måten vi mennesker er laget på. Det trengs en mann og en kvinne for å lage et barn, ikke to av samme kjønn. Jeg mener barnet blir feil stimulert av å vokse opp hos homofile foreldre.

9442364[/snapback]

 

Eller en kvinne og noen leger. Snart bare leger.

Lenke til kommentar
Tenk om det var ditt barn.

 

Tenk deg at noe hendte så du ikke kunne ha ditt barn selv.

Ville du da at to homosexuelle fikk adoptere han ?

9117000[/snapback]

Ja, det har jeg ingen motforestillinger mot.

Ville du la to homsegubber ha din sønn ?

Ville du la to lesber oppdra din datter ?

9117000[/snapback]

Ja, jeg kjenner noen homofile menn og mange lesbiske kvinner. Felles for dem er at de har gode menneskelige verdier. De har et mer reflektert forhold til religion og dets funksjon i samfunnet og de har mye kjærlighet for hverandre og sine medmennesker.

 

Når det er sagt så er det sikkert dårlige foreldre blandt homofile og lesbiske også, men legningen kan jeg ikke se på som avgjørende.

 

Det _eneste_ argumentet jeg kan se mot å la homofile og lesbiske adoptere er at samfunnet selv i 2007 er så trangsynt at de ikke kan lære seg å kjenne folk. Med en gang de hører ordet homofil eller lesbe så plasserer VELDIG MANGE personer disse i kategorien "vil ikke ha noe med å gjøre". Mange barn merker dette og det kan føre til at barnet vil bli mobbet. Det er ikke de homofile sin feil men de hetrofile foreldrene som gjør en FOR DÅRLIG jobb med å oppdra sine barn.

Lenke til kommentar
Et barn skal ha en mor (kvinne) og en far (mann) som foreldre og ikke to lesber eller to homser som foreldre.. Og si at det er homofobie er gammelt og bare tull..

 

For et barn og ha en mor og far som foreldre er normalt..punktum

9443554[/snapback]

 

Hva med alenemødre hvor barna ikke treffer faren fordi han ikke er interessert i å ha noe kontakt med barnet?

 

Hva med enkemenn som må oppdra barnet alene?

 

Ville situasjonen vært anneledes om far var hjemme mens mor tjente pengene i familien? Dette er heller ikke "normalt" i dagens samfunn selv om fler og fler mødre gjør gode karierer.

Lenke til kommentar
Ville situasjonen vært anneledes om far var hjemme mens mor tjente pengene i familien? Dette er heller ikke "normalt" i dagens samfunn selv om fler og fler mødre gjør gode karierer.

 

Tror du blander litt her..Er jo akkurat det mange kvinner idag gjør...Som faktisk ikke var tolerert "før" i tiden...

 

Og dessuten så ville "the human race" gått under på kort tid hvis alle var homser eller lesber...Derfor ble mann og kvinnen skapt av gud for å populære jorden..

 

Vel er det som sies.hehe

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Tror du blander litt her..Er jo akkurat det mange kvinner idag gjør...Som faktisk ikke var tolerert "før" i tiden...

9443556[/snapback]

Men vil ikke det si at barnet da har en mor (mann) og en far (kvinne)?

 

Som du selv nevner så er det mye mennesker gjør i dag som ikke var tolerert "før i tiden". Homofili er ikke tabu i dagens samfunn, men det virker for meg at noen vil trekke ned skylappene og ønske homofili bort. Det er min mening at disse personene utgjør en psykisk trussel mot homofile og en reell trussel mot fremgang i saker som gjelder homofiles rettigheter.

Lenke til kommentar
Tror du blander litt her..Er jo akkurat det mange kvinner idag gjør...Som faktisk ikke var tolerert "før" i tiden...

9443556[/snapback]

Ja, det var ikke normalt før. NETTOPP.

Da kan vel også homofile foreldre bli normalt med tiden? ;)

9443557[/snapback]

 

Det er ingenting normalt med homofile foreldre og det vil aldri bli normalt..

 

Dette her er sånne typiske diskusjoner som aldri tar slutt..men men..

 

Et veldig dårlig eksempel...Drap har foregått i tusenvis av år tror du folk ser på det som normalt..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...