Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Foreldre, si nei til homokrav

Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?  

459 stemmer

1. 1. Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?

• Ja
      269
    • Nei
      154
    • Vet ikke/Ingen formening
      36

Anbefalte innlegg

Men analsex er og galt i følge bibelen. (Eller i fra hvordan mange velger å tolke bibelen) :)

Uansett, det Dotten sier om signaleffekten er det vi burde diskutere her, ikke hvorvidt homofili er galt i følge religion, det har nemlig ingenting med denne saken å gjøre.

En annen ting er at jeg gjerne skulle hatt endret tittelen til denne diskusjonen, for jeg syntes egentlig hele førsteinnlegget var latterlig, og tittelen er diskriminerende, og jeg får vondt inni meg hver gang jeg leser den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en ting er å være litt små homofobisk, men når man mener at homofile er mindre vært/ikke like mennskelige(noe man gjør når de sier at de er mindre skikket til å ta vare på barn) så er man noe mye verre en litt homofobisk, da er man anti homofil, og jeg kan ikke skjønne hvordan mennesker som IKKE tar sitt livssyn fra religiøse tekster kan være så anti homofil.

det er jo disse tekstene som har farget holdingen til milliarder av mennesker. fjerner man påvirkingen fra dem er det ikke noe som tilsier at homofile er mindre skikket til noe som helst.

vet dette ikke skal være en religions debat, men kan en av de ikke religisøe som er anti homo komme med noe grunn til at homofile er mindre sikket som foreldre.

og da snakker jeg om forledrne og ikke at andre mennesker er homofobe.

Lenke til kommentar
en ting er å være litt små homofobisk, men når man mener at homofile er mindre vært/ikke like mennskelige(noe man gjør når de sier at de er mindre skikket til å ta vare på barn) så er man noe mye verre en litt homofobisk

9175496[/snapback]

Det handler ikke om hvorvidt et homofilt par kan ta seg av barnet, men hvordan barnet ender opp.

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at mange er redd for at barn av homofile og lesbiske kommer til å få et forvirret selvbilde og bli usikre på sin egen seksualitet osv.

Nå viser det jo seg at dette nødvendigvis ikke er fakta ut fra studier som allerede er uført på området.

Lenke til kommentar

Det virker som om hele tråden her går ut fra en tese om at barn som har homofile foreldre automatisk vil bli mobbet på skolen. Det er bullshit.

Fra personlig erfaring kan jeg si at mobbing aldri kommer på grunnlag av en enkelt ting som det. Erting, ja. Små kommentarer bak ryggen, ja. Men helhetlig systematisk _mobbing_ krever mer.

Så hvis vi skiller mellom mobbing og erting, stiller situasjonen seg temmelig annerledes.

Og til slutt mitt hovedargument: Å nekte homofile å adoptere er som å nekte folk med rød genser å stemme: Det finnes sikkert argumenter, men konklusjonen følger ikke.

Lenke til kommentar

jeg har funnet at barn ikke erter/mobber over de store tingene,(bare voksene som gjør det)

tror en unge med homofile foreldre ville fått mye større problemer om han/hun hadde kviser eller at noen dro ned buksa på dem, det er slike ting barn blir ertet for.

Lenke til kommentar

For min del ser jeg større bekymring med at barn vokser opp uten mannlig eller kvinnelig forbilde. Mobbing kan man utsettes for selv med heterofile foreldre, det er det mange som kan skrive under på.

Jeg synes det er bekymringsfult at man skal fremstille noe så unaturlig som at to av samme kjønn "får barn" som noe naturlig og likestilt med kjernefamilien.

Lenke til kommentar
For min del ser jeg større bekymring med at barn vokser opp uten mannlig eller kvinnelig forbilde. Mobbing kan man utsettes for selv med heterofile foreldre, det er det mange som kan skrive under på.

Jeg synes det er bekymringsfult at man skal fremstille noe så unaturlig som at to av samme kjønn "får barn" som noe naturlig og likestilt med kjernefamilien.

9181451[/snapback]

Greit. Du syntes det er usmakelig og "feil". Det kan jeg på en måte respektere.

Men syntes du at dine meninger og fordommer skal hindre andre mennesker å få barn?

Lenke til kommentar
Det virker som om hele tråden her går ut fra en tese om at barn som har homofile foreldre automatisk vil bli mobbet på skolen. Det er bullshit.

Fra personlig erfaring kan jeg si at mobbing aldri kommer på grunnlag av en enkelt ting som det. Erting, ja. Små kommentarer bak ryggen, ja. Men helhetlig systematisk _mobbing_ krever mer.

Så hvis vi skiller mellom mobbing og erting, stiller situasjonen seg temmelig annerledes.

Og til slutt mitt hovedargument: Å nekte homofile å adoptere er som å nekte folk med rød genser å stemme: Det finnes sikkert argumenter, men konklusjonen følger ikke.

9181339[/snapback]

Med hvilket grunnlag kan du si at det er billshit at barn ikke blir mobbet for å ha homofile foreldre?

Det virker som folk her tror barn er små engler som ikke mobber hverandre i det hele tatt.

Det mobbes for langt mindre bagateller en å ha homoforeldre.

Hva dine egne personlige erfaringer er avhenger av hvilken status du selv hadde i skolegården.

Var du et mobbeoffer tror jeg du hadde sett helt annerldes på saken.

Å børste problemet under teppet ved å kalle det erting er et hån mot de som faktisk sleit med mobbing i skolen.

Men klart har man aldri vært utsatt for mobbing selv er det veldig vanskelig og sette seg inn i andres situasjoner.

jeg har funnet at barn ikke erter/mobber over de store tingene,(bare voksene som gjør det)

tror en unge med homofile foreldre ville fått mye større problemer om han/hun hadde kviser eller at noen dro ned buksa på dem, det er slike ting barn blir ertet for.

Dette er faktisk noe man kan diskutere videre.

Skal ikke si at dette er usandt men definitivt verdt og undersøke videre.

Skulle det stemme så skal jeg trekke tilbake alle påstander om mobbing.

For det er di små ting barn virkelig kan henge seg opp i.

Det som er problemet er når far i familien legger i ungene sine at foreldrene til gutten er homofaen eller noe i den duren.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

9181339[/snapback]

Med hvilket grunnlag kan du si at det er billshit at barn ikke blir mobbet for å ha homofile foreldre?

Det virker som folk her tror barn er små engler som ikke mobber hverandre i det hele tatt.

Det mobbes for langt mindre bagateller en å ha homoforeldre.

Hva dine egne personlige erfaringer er avhenger av hvilken status du selv hadde i skolegården.

Var du et mobbeoffer tror jeg du hadde sett helt annerldes på saken.

Å børste problemet under teppet ved å kalle det erting er et hån mot de som faktisk sleit med mobbing i skolen.

Men klart har man aldri vært utsatt for mobbing selv er det veldig vanskelig og sette seg inn i andres situasjoner.

9181612[/snapback]

Jeg _var_ et mobbeoffer, det er jo hele grunnlaget for mitt innlegg.

Lenke til kommentar
en ting er å være litt små homofobisk, men når man mener at homofile er mindre vært/ikke like mennskelige(noe man gjør når de sier at de er mindre skikket til å ta vare på barn) så er man noe mye verre en litt homofobisk

9175496[/snapback]

Det handler ikke om hvorvidt et homofilt par kan ta seg av barnet, men hvordan barnet ender opp.

9181018[/snapback]

Barnet ender opp bra det.

Det finnes både norsk og internasjonal forskning om barn av homofile foreldre. Forskningen viser at disse barna klarer som like bra som andre barn – både sosialt og psykisk.

[...]

Komiteen vurderte også adopterte barns særskilte behov og utfordringer. På bakgrunn av kunnskap og vurderinger mente et flertall i komiteen det ikke var saklig grunnlag for å opprettholde forskjellen i homoseksuelle og heteroseksuelles rett til å adoptere. De forslo derfor at registrerte partnere, på lik linje med ektepar, skulle gis mulighet til å bli vurdert som adoptivforeldre.

http://kilden.forskningsradet.no/c17251/ar....html?tid=24280

Så med mindre man ikke stoler på forskningen så kan man legge den bekymringen død. I hvert fall i land som Norge og endel andre vestlige land. Jeg regner med at forskning og fakta styrer folks holdninger her og ikke andre aspekter. :)

Lenke til kommentar

Den værste mobbingen og nedverdigende holdnignene er de vi har via vårt lovverk og de som styrer dette landet her.

Forskning slår fast at barna klarer seg like fint som de av heterofile. Imponerende, når man tenker på den fordømmende holdningen og uvitenheten endel politikere presterer å lire av seg om emnet. Ikke får man problem med sitt eget "kjønnsrollemønster" heller, ifølge forskning.

Så får vi håpe vi kan få en politikk basert på fornuft og kunnskap og ikke fordommer og uvitenhet.

Dette handler tross alt om barnets beste.

Lenke til kommentar

Kjønnsroller er uansett ikke noe man kan knytte eksklusivt sammen med homofile foreldre, for det er tusenvis av barn som vokser opp med enslige foreldre. Barn finner rollefigurer der de kan (brødre, onkler/tanter, lærere), og klarer nok flott å kompansere for mangelen.

Og som dotten sier, det handler om barnets beste. Og mener dere seriøst at det bedre at barn sitter og råtner på et barnehjem uten noen foreldre, fremfor å ha 2 fedre/mødre som er glad i dem?

Lenke til kommentar
Uenig. Jeg ville heller hatt en trangsynt og fordomsfull unge, enn et deppa og ødelagt mobbeoffer. Ja, dere sier "mobbe"-argumente betyr null og niks, men dere har tydeligvis ikke vokst opp i samma bygda som meg. Om noen her hadde hatt to fedre, eller to mødre ville de blitt mobbet sønder og sammen.

9150972[/snapback]

Med tanke på hva du skriver her så vil jeg heller si det er bygda di det er noe galt med, og IKKE personen som har foreldrene som er av samme kjønn.

Og hvis homofile/lesbiske par ikke kan få adoptere pga. det er biologisk ukorrekt, så burde ikke sterile eller personer som ikke kan føde heller få lov. Det er jo en biologisk feil det også.

Jeg ble mobba på barneskolen fordi jeg er asiater, men det gav seg på ungdomskolen. Jeg velger å tro for at mobberne selv vokste litt i hodet. Idag er de mine beste venner.

Ja, kjangsen er der for at barna blir mobbet. Men den er like sannsynlig som at et barn med heterofile foreldre kan bli det også. Mobbing har ingen korrelasjon mellom legningen til foreldrene som en årsak.

Hvis homofober mener bestemt at de har rett, så la homofile par få motbevise det. Hvis tettsteder andre plasser i landet er så trangsynte, så skjemmes jeg over å bo på en liten plass selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...