Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Foreldre, si nei til homokrav


Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?  

459 stemmer

  1. 1. Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?

    • Ja
      269
    • Nei
      154
    • Vet ikke/Ingen formening
      36


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenk om det var ditt barn.

 

Tenk deg at noe hendte så du ikke kunne ha ditt barn selv.

Ville du da at to homosexuelle fikk adoptere han ?

 

Ville du la to homsegubber ha din sønn ?

Ville du la to lesber oppdra din datter ?

9117000[/snapback]

 

Blir så jævlig provosert av holdningene dine!

 

Tråden burde stenges, da den støtter oppunder homohetsing og fordommer.

Lenke til kommentar

Homofile og heterofile lever fint sammen den dag i dag. Er bare råtne epler som prøver å ødelegge det.

 

 

Hadde Rosa Parks hørt på enkeltes argumenter om å la mobbere diktere så ville hun aldri nektet å gi fra seg setet sitt på bussen.

 

 

Om staten sier det er feil at homofile adopterer så gir altså norske myndigheter legitimitet til alle som ønsker å mobbe og forfølge homofile, for selv staten mener jo da det er noe galt siden de vil nekte homofile dette. I tillegg sier da staten gjennom handling til de tusenvis av norske barn i dag som har homofile foreldre, at dette er galt. Det hjelper sikker på....

 

Tenk litt på signaleffekten.

 

Slik jeg ser det så er man imot hva som er det beste for barnet om man er imot at homofile skal kunne vurderes som adoptivforeldre. I tillegg så gir man mobberne påskudd og legitimitet.

Lenke til kommentar

Mobbernes argumenter er bl. a.:

 

* Homofili er unaturlig (faktafeil)

* Homofili er ekkelt (so what, det er en privatsak)

* Homofili er synd (religiøse argumenter kan dra til Helvete)

* Homofili er en sykdom som kan helbredes (har ennå til gode å se dette)

* Ekteskapet er laget for mann og kvinne, derfor bør ordningen opprettholdes (dere kan gjøre som dere vil etter at statskirkeordningen er avskaffet. Inntil videre må ateistene på tinget få lov til å overkjøre kristne dogmer)

Lenke til kommentar
Mobbernes argumenter er bl. a.:

 

* Homofili er unaturlig (faktafeil)

* Homofili er ekkelt (so what, det er en privatsak)

* Homofili er synd (religiøse argumenter kan dra til Helvete)

* Homofili er en sykdom som kan helbredes (har ennå til gode å se dette)

* Ekteskapet er laget for mann og kvinne, derfor bør ordningen opprettholdes (dere kan gjøre som dere vil etter at statskirkeordningen er avskaffet. Inntil videre må ateistene på tinget få lov til å overkjøre kristne dogmer)

9154500[/snapback]

 

For å svare på disse, nummererer jeg de:

 

1. Homofili er ikke unaturlig. Eneste grunnen til å tro det, er fordi det står i bøker som er tusen år gamle.

2. At homofili kan oppfattes ekkelt, kan forståes, fordi legemene ikke er konstruekt til å fungere sammen i befruktning, noe som tyr til andre metoder.

3. Homofili er en synd i mange religioner. Selv synes jeg det er det dummeste en kan si, og det sier jeg fra et romersk-katolsk ståpunk. Kaffe-religiøse kan dra et visst sted.

4. Å si at homofili er en sykdom, er som å si menneskeheten er en sykdom. Vi er alle mennesker.

Lenke til kommentar

Jeg har mer til overs for moderne religiøse, forstår meg enda mindre på dere. Skulle jeg vært religiøs (altså satt lagt fornuften til side) skulle jeg kjøpt hele pakka og trodd på alt som står i Bibelen. Ikke valgt ut det jeg liker og strøket det jeg misliker.

Lenke til kommentar
Homofile og heterofile lever fint sammen den dag i dag. Er bare råtne epler som prøver å ødelegge det.

 

 

Hadde Rosa Parks hørt på enkeltes argumenter om å la mobbere diktere så ville hun aldri nektet å gi fra seg setet sitt på bussen.

 

 

Om staten sier det er feil at homofile adopterer så gir altså norske myndigheter legitimitet til alle som ønsker å mobbe og forfølge homofile, for selv staten mener jo da det er noe galt siden de vil nekte homofile dette. I tillegg sier da staten gjennom handling til de tusenvis av norske barn i dag som har homofile foreldre, at dette er galt. Det hjelper sikker på....

 

Tenk litt på signaleffekten.

 

Slik jeg ser det så er man imot hva som er det beste for barnet om man er imot at homofile skal kunne vurderes som adoptivforeldre. I tillegg så gir man mobberne påskudd og legitimitet.

9152673[/snapback]

Man kan ikke blande voksne folks selvbestemte handlinger med en situasjon barnet ikke har noen kontroll på.

Å påstå at det er vell dokumentert (opplest og vedtatt) at mobbing ikke er et problem for barn av homofile par er som å påstå at det er vel dokumentert (opplest og vedtatt) at klimaforandringene som nå skjer skyldes CO2 utslipp.

I sitnevnte sak er det en kjensgjerning at selv om denne teorien er vell anerkjent så er det en del kontroversialitet om konklusjonen.

Kan vi ikke si det samme om barn av homofile?

Problemet i dag er at vi allerede har store problemer med mobbing i skolen og ingen forskere skal fortelle meg at å ha homofile foreldre ikke gjør noen forskjell.

Sånnsett tar jeg ikke dokumentasjonen på området for god fisk enda.

 

Signaleffekten spiller liten rolle så lenge det er fare for at barnet kan bli offer midt i situasjonen.

Sigaleffekten må i såtilfelle dreies mot at det er de homofobe som er problemet, gjerne med kampanjer på TV og i aviser.

 

For å avslutte diplomatisk så kan jeg si at vi er enige om at vi er uenige. :)

Lenke til kommentar
Jeg har mer til overs for moderne religiøse, forstår meg enda mindre på dere. Skulle jeg vært religiøs (altså satt lagt fornuften til side) skulle jeg kjøpt hele pakka og trodd på alt som står i Bibelen. Ikke valgt ut det jeg liker og strøket det jeg misliker.

9154818[/snapback]

 

Hah, sa ikke at jeg valgte meg deler jeg liker. Men jeg tar alt i betraktning, og følger kanskje ikke alle doktrinene

Lenke til kommentar
Jeg har mer til overs for moderne religiøse, forstår meg enda mindre på dere. Skulle jeg vært religiøs (altså satt lagt fornuften til side) skulle jeg kjøpt hele pakka og trodd på alt som står i Bibelen. Ikke valgt ut det jeg liker og strøket det jeg misliker.

9154818[/snapback]

 

Hah, sa ikke at jeg valgte meg deler jeg liker. Men jeg tar alt i betraktning, og følger kanskje ikke alle doktrinene

9155038[/snapback]

 

Det blir vel det samme?

 

Det står svart på hvitt i Bibelen at homofili er styggedom.

Lenke til kommentar

Fra en blog:

 

 

"3Mos 18:22 Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom.

 

3Mos 20:13 Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem.

 

Rom 1:26 Derfor overga Gud dem til skammelige lidenskaper. Kvinnene deres byttet ut det naturlige samliv med det unaturlige.

 

Rom 1:27 På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brant i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for sin villfarelse.

 

1Kor 6:9 Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? La dere ikke føre vill! Verken de som driver hor, de som dyrker avguder, eller de som bryter ekteskapet, verken menn som ligger med menn, eller som lar seg ligge med.

 

Det går ikke an å tolke disse sitatene fra bibelen på andre måter enn at Gud sier homofili er synd. Jeg er redd at mange kristne lar seg bøye etter dagens samfunn, som dømmer deg viss du ikke likestiller homofile også i kirken. Jeg tror at noen kristne sier de ikke har noe imot homofili, eller homofile ekteskap fordi de er redde at folk skal si kristendommen er konservative eller diskriminerende. Å selfølgeligt er det bra at kristne får med resten samfunnet til omvendelse, på grunnlag av å vise respekt til alle folk. Men det er forskjell på å respektere folk å respektere handlinger.

 

Rosmarie Køhn, tidligere biskop i Nidarosdommen har gått i homofil marsj, for å vise sin solidaritet til homofile som krever respekt for å drivE synd med samme kjønn. I Norge er det låv for homofile å gifte seg kristelig. Kirken velsigner synden og sender parene ut i ekteskapet med samfunnets støtte. Men hva med Gud sin velsignelse ?

 

En av grunnene til at folk er homofile kan være at de blir prega av miljøet de er i. Ordet "lespe" til eksempel kommer av navnet "Lespo" som er ei øy i Hellas, der det bare budde nonner, som var kåte og tydde til det samme kjønn som eneste alternativ.

Nå sier jeg ikke at grunnen til homofili, er fordi det bare er utvalg blant samme kjønn. Men jeg vil bruke det som eksempel på at folk blir preget av samfunnet, å haldningen kjønna har til berøring osv.

 

Tilslutt vil jeg si at jeg vet ikke helt hvorfor homofili er en slik grov synd i følge bibelen, bortsett fra at det strider mot naturen. Men jeg velger å å tro på hva bibelen sier. Homofili er ikke godt for mennesker. Og jeg tror at ingen mennesker er født med homofil legning, å viss du sliter med homofili går det an å motarbeide det med din viljestyrke og Guds hjelp !"

Lenke til kommentar
Ordet "lespe" til eksempel kommer av navnet "Lespo" som er ei øy i Hellas, der det bare budde nonner, som var kåte og tydde til det samme kjønn som eneste alternativ.

Nå sier jeg ikke at grunnen til homofili, er fordi det bare er utvalg blant samme kjønn. Men jeg vil bruke det som eksempel på at folk blir preget av samfunnet, å haldningen kjønna har til berøring osv.

 

 

Det er jo direkte feil.

1. Øya heter Lesbos

2. Grunnlaget for øyas navn som betegnelse på lesber stammer fra en dikter (Sappho)som skal ha levde ca 600år før kristus....

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Problemet i dag er at vi allerede har store problemer med mobbing i skolen og ingen forskere skal fortelle meg at å ha homofile foreldre ikke gjør noen forskjell.

Sånnsett tar jeg ikke dokumentasjonen på området for god fisk enda.

 

Signaleffekte staten (altså Norge) sender ut ved å eksempelvis nekte meg å la en homofil overta omsorgen for mine barn om jeg faller fra vil forsterke mobbingen.

 

 

Sigaleffekten må i såtilfelle dreies mot at det er de homofobe som er problemet, gjerne med kampanjer på TV og i aviser.

9155025[/snapback]

 

Når man forbyr homofile å bli vurdert som adoptivforeldre så er fokusen dreiet mot at det er de homofile som er problemet og ikke de homofobe.

 

Det haddet tatt seg bedre ut å nekte en homofob å bli vurdert som foreldre, grunnet fordommene og mobbekulturen de kan spre over til barnet.

 

Men igjen, det også blir feil siden det er til barnets beste at flest mulig blir vurdert (noe som øker risikoen for å finne den beste kandidaten).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...