Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Foreldre, si nei til homokrav

Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?  

459 stemmer

1. 1. Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?

• Ja
      269
    • Nei
      154
    • Vet ikke/Ingen formening
      36

Anbefalte innlegg

Så la oss si at et heterofilt par blir gravide. Etter 8 måneder skilles de og kvinnen finner ut at hun er lesbisk. Skal hun da miste foreldre retten for sitt eget barn?

Jeg har selv en lesbisk mor, les LESBISK MOR, og jeg tør å si at jeg har vokst opp i et bedre hjem enn noen andre. Kanskje fordi vi ikke har noen fordommmer hjemme what so ever.

Ja, jeg har blitt mobbet på skolen, men jeg har ikke fordommer mot noen. Jeg har et veldig åpent sinn. Jeg har ingenting imot noen mennersker som ikke har gitt meg en grunn til å være imot dem.

Og tro at alle homoer og lesber har sex hele tiden vil jeg si er litt naivt. Hvor ofte har dere gått inn på, eller hørt deres egne foreldre hatt sex? Jeg tror ikke alle mennesker som har barn har sex 24\7.

Hvis grunnen til at homofile ikke skal adoptere er fordi at dere er redd for at de skal se sex mellom to av samme kjønn, burde dere ta en sjekk.

(untatt hvis det er to deilige lesber da).

Så det går greit du kan bruke foredrene dine som runke objekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Paradokset i dagens adopsjonslovgivning er at enslige kan adoptere, dog uten spørsmål om legning.

Og om et barn virkelig tar skade av at man mangler en kjønnslig rollefigur i hos et homofilt foreldrepar, så er den mangelen likefullt tilstede hos enslige.

Og med tanke på det hav av skillsmisserbarn så vi per i dag har, og foreldre som lever alene med sine egne biologiske barn så tilsier argumente for kjønnsroller at vi uansett går addundas.

Videre så er problemet med dagens adopsjonslovgivning de menneskene som har en homofil legning, men som bringer til verden biologiske barn ikke har anlednining til å kunne si noe om hva de selv opplever som det beste for sitt eget barn om noe skulle skje dem.

Si en kvinne blir gravid, blir sammen med en annen fantastisk kvinne hvor barnet har et like nært forhold til begge kvinnene.

Faren er en drukkenbolt, voldelig og en deilig drittsekk.

Siden morens partner ikke har anledning til å adoptere barnet, som har vært tilstede igjennom hele oppveksten vil morens livspartner ikke ha noe hun skulle ha sagt om biologiske mor bortfaller.

Så da skal barnet havne hos enten faren, eller om han ikke er kjent hos fremmede.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Lesbiske og homofile burde få lov til og adoptere, så sant de er skikket til og oppdra barn.

Og det argumentet med mobbing kan jeg godt forstå, men tro meg, mobbere velger alltid offer før grunn. Jeg ble selv mobbet i mange år, og grunnen til at de mobbet meg endret seg konstant. Til tross for at jeg prøvde og bli "kvitt" de grunnene de mobbet meg for.

Hadde jeg hatt barn og hadde vært i den situasjonen at jeg måtte adoptere de vekk, hadde jeg ikke brydd meg om hvilken legning de hadde, så sant de kunne gitt barna en god oppvekst.

Lenke til kommentar

Det er fremdeles en idiotisk tankegang. JO, de ville vært foreldrene dine, du ville sett på dem som foreldrene dine, og du ville likt det like dårlig at vennene dine så på foreldrene dine som runkeobjekt, som du ville gjort om vennene dine så på den nåværende moren din som et runkeobjekt.

Lenke til kommentar

Det skal du faktisk ikke se vekk i fra at du ville gjort. En kompis av meg ble adoptert i en alder av 13. Han kjente faktisk den biologiske moren sin, og kjenner henne fremdeles. Han kaller riktignok ikke de han bor med nå for mamma og pappa, men han anser dem som "mer" foreldre enn han noensinne anså sin mor.

Lenke til kommentar
Ja, men det er tvilsomt at jeg ville gjort. Dessuten er jeg ikke er så veldig fan av homser. Mine foreldre kommer alltid til å være mine foreldre, samme om jeg en gang hadde blitt adoptert.

Du er ikke så veldig "fan" av homser. Du tror ikke det at det kanskje ville vært annerledes om du hadde homofile foreldre? Homofobi er ikke noe man har innebygget, det kommer fra miljøet du vokser opp i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ja, men det er tvilsomt at jeg ville gjort. Dessuten er jeg ikke er så veldig fan av homser. Mine foreldre kommer alltid til å være mine foreldre, samme om jeg en gang hadde blitt adoptert.

Du er ikke så veldig "fan" av homser. Du tror ikke det at det kanskje ville vært annerledes om du hadde homofile foreldre? Homofobi er ikke noe man har innebygget, det kommer fra miljøet du vokser opp i.

indeed, jeg har vokst opp i et miljø der en har vært veldig homofobe (konservativt kristne besteforeldre og lignende), og jeg ser at andre som har vokst opp i lignende miljøer er så imot homofili at en skulle tro at homofile var styggen selv...

Det som ga meg en oppvekker var når jeg selv ble kjent med både bifile og homofile folk, en ser at de ikke er styggen selv, men mennesker på lik linja med andre. Nå har jeg ingenting imot folk med en annen legning enn meg selv.

Lenke til kommentar

Snakk om generalisering! Kjenner du noen som er homofile? Eller bare dømmer du alle som er homofile utifra legningen deres? Du har ikke tenkt på at mennesker er forskjellig uavhengig av legning?

Jeg liker ikke folk som har langt hår, ser du poenget?

Lenke til kommentar

Det er mange her som ikke helt klarer å sette seg inn i hva en slik lovendring innebærer. Dersom du du mister begge foreldrene dine, la oss si i en alder av 10 år, vil du ikke bare blitt kastet inn i et hjem; værsågod dette er dine nye foreldre. Eldre barn vil alltid ha ett ord med i avgjørelsen. Dersom barnet har homofobe holdninger fra sitt tidligere hjem vil det selvsakt ikke blitt plassert hos et homofilt par.

Barn i Norge som mister begge sine foreldre (dvs gjennom død) vil mest sannsynlig bli tatt hånd om av slektninger eller faddere (dette må selvsagt "ryddes opp" lovlig). Dersom et barn ikke har noen som er egnet til å ta hånd om dem vil de bli plassert i fosterhjem. Fosteradopsjon kan vurderes for barn som har vært i fosteromsorg over lengere tid go fosterforeldrene har vist seg å være skikket til å ta seg av barnet. Homofile kan dessverre aldri adoptere selvom de kan være fosterforeldre, uansett om hjemmet er en god match for barnet og det er snakk om langtidsavtale (forsterforledrene har inngått avtale om å ta seg av barnet til fylte 18 år)

Direkteadopsjon skjer med små barn (spedban og nyfødte) der moren før, eller rett etter fødselen har ytret ønske om å adoptere bort banet (kalt sammtykkeadopsjon). Dette blir selvsagt nøye vurdert etter samtaler med begge biologiske foreldre (om faren er tilgjengelig). Andre situasjoner der det foregår direkteadopsjon er tilfeller der det vurderes grov omsorgssvik, feks rusmissbruk. Men eldre barn vil da, som sagt, først plasseres i fosteromsorg.

Det virker som om mange har invendinger mot situasjoner som aldri vil oppstå, selv med en lovendring.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Snakk om generalisering! Kjenner du noen som er homofile? Eller bare dømmer du alle som er homofile utifra legningen deres? Du har ikke tenkt på at mennesker er forskjellig uavhengig av legning?

Jeg liker ikke folk som har langt hår, ser du poenget?

Seksuell legning sier litt mer om folk enn hårlengde. Homoer (menn) er litt mer femi av seg.

Lenke til kommentar
Seksuell legning sier litt mer om folk enn hårlengde. Homoer (menn) er litt mer femi av seg.

Som Espen Benestad og kona si du mener?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

elsaal.jpg

Man er ikke homo hvis man har kone?

Tilsynelatende er han jo ikke det.

Synes ikke du også at han drar feminiteten sin kanskje en hårlengde lengre enn [......]?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...