Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Foreldre, si nei til homokrav

Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?  

459 stemmer

1. 1. Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?

• Ja
      269
    • Nei
      154
    • Vet ikke/Ingen formening
      36

Anbefalte innlegg

Det er nok mulig å "kurere" heterofile også, men gjøres det?

Den problmestillingen der blir jo bare å snu alt på hodet. Heterofili er ingen sinnslidelse, det er det som er regnet for "normalt", og det er den måten evolusjonen har pågått siden dinosaurtiden. Det ideelle, sånn evolusjonsmessig, er jo heterofili, for da blir arten ført videre.

Det blir som å gjøre normalt slanke personer tjukke, for å kurere dem mot sunhet. :/

Har ingenting i mot homofile, selv om mange i denne tråden tydligvis vil ha det til det, men jeg mener ikke at de skal få adoptere.

Spørsmålet er da om dette handicappet kan brukes som et argument for at homofile ikke bør få adoptere. Gjør deres seksuelle preferanser homofile til dårligere foreldre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er det en gang slik at homofilt seksuelt samkvem ikke fører menneskerasen videre.

Et slikt argument likestiller jo homofilt seksuelt samkvem med preventert hetrofilt seksuelt samkvem.

Så hvis homofile er sinslidende fordi de utfører seksuelle handlinger kun for fornøyelsens skyld, uten noen hensikt i å føre menneskeheten videre, så faller vel store deler av den voksne befolkningen under samme kategori.

Lenke til kommentar
Tenk på de barna som hadde blitt mobba for det! Så er heller ikke tanken på at pappa og pappa freser analene til hverandre så fin alltid :scared: Nå sier ikke jeg at de er dårlige foreldre, men jeg hadde heller hengt meg enn å ha homser til foreldre (untatt hvis det er to deilige lesber da).

Hm. Har du for vane å fantasere om din mor og far som har seg?

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske at noen av dere som er i mot at homofile skal få adoptere kom med argumenter for hvorfor partnere av homofile ikke skal få lov til å adoptere sin parnters biologiske barn. En slik adopsjon er med på å skape mer stabilitet og en tryggere fremtid for barnet, men kan dessverre ikke gjenomføres pga dagens lovgivning.

Jeg mener at dette alene er grunn nok til å endre loven. Ut over dette blir det en vurdering fra sak til sak hvorvidt adopsjonen skal invilges.

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Jeg håper det var en spøk? Det er blitt nevnt opptil flere ganger i denne tråden at det argumentet ikke har noe for seg. Mobbere velger offer før de velger grunnen.

Det var ironi, ja.

Men de har jo et poeng. Homofile blir sjikanert mer enn heterofile. Takk til den kristne kulturarven.

Lenke til kommentar

Mobbeargumentet faller også bort når det gjelder adopsjon av biologiske barn. Barna bor allerede sammen med to homofile foreldre. En partner vil som regel ha et likestilt forelderansvar. Eneste forskjellen før og etter adopsjon er at før adopsjon har hverken barnet eller adopsjons far/mor noen retslige rettigheter dersom den biologiske forelder faller bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...