Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Foreldre, si nei til homokrav

Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?  

459 stemmer

1. 1. Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?

• Ja
      269
    • Nei
      154
    • Vet ikke/Ingen formening
      36

Anbefalte innlegg

Som nevnt i posten over så er Staff ett eksempel på ett menneske som, mens han var liten gutt hadde stor glede av seksuell omgang med voksne menn. Hvem er vi til å avgjøre om barnet ønsker denne kontakten eller ikke, burde ikke det være opp til barnet å bedømme?

Fordi barn ikke har samme evne til å bedømme handling og konsekvens. Denne ferdigheten er faktisk noe av det siste som blir helt ferdigutviklet. Sammtidig ser de fleste barn opp til voksene og ovenfor de som er nære har de fleste barn et ønse om å gjøre til lags. Menensker som overgriper seg på barn spiller ofte maktspill med barnet. Barnet blir truet med at om du forteller dette til noen kommer de voksne til å bli sint på deg og du kommer til å bli straffet osv.

Det kan hende at det i skjeldene tilfeller kan være barn som synes dette er fint og gøy, men problemet er at når du som voksen presenterer en voksen situasjon ovenfor et barn og får en reaksjon på dette vil du aldri være sikker på om barnets reaksjon kun er for å gjøre til lags. Og selvom Staff mener at han ikke tok skade av dette er det utallige eksempler på mennesker som har slitt hele livet etter en oppvekst med overgrep. Barn må få lov til å være barn. Det skulle ikke være nødvendig å dytte voksne lyster og ønsker nedover ørene på dem bare for å tilfredstille en voksen persons lyster.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quayle, jeg ser rett og slett ikkje hvilke andre argumenter du har for at homofile ikkje skal adoptere. Hva med en oppsummering? Noe annet enn "homofile er sinnsyke", kanskje, eller er det alt du har?

Det er nok mulig å "kurere" heterofile også, men gjøres det?

Og når det gjelder argumentet om at homfili er en sinnslidelse: De homofile/bifile (hvis de tas med i argumentet ditt?) jeg kjenner, er helt normale, hyggelige mennesker. De viser absolutt ikkje noe tegn på å være sinnsyk.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg ser ikke noe bevis for at homofili ikke er en sinnsykdom her, så dette er jo bare en lang rekke med svada. Det eneste dette beviser er at de har fjernet det fra listen over sinnsykdommer, årsaken er ikke gitt. Dermed er det like verdiløst som at jeg påstår at det er en sinnsykdom.

Du trenger ikke se lenger enn til en episode av Penn & Teller for å se eksempler på folk som er helbredet for homofili.

Skal du først dokumentere noe så er det en fordel å komme med dokumentasjon og ikke bare tomme påstånder.

Årsaken til at homofili er fjernet fra denne listen kan like gjerne være lobbyisme som at de faktisk har funnet ut at det ikke er en sinnslidelse.

Så du underkjenner faktisk APA sine utsagn som vrøvl og konspirasjonsteorier til fordel for to magikere!

Jeg gir meg, du får siste ordet.

For dette klarer jeg ikke henge med på!

Det er ikke Penn & Tellers uttalelser, men psykologen og hans tidligere homofile pasienter som ligger til grunn for uttalelsen. Siden det står på APAs sider at det ikke er dokumenter noen som er helbredet så henviser jeg til de som deltok i den episoden som faktisk hevder det motsatte.

Jeg stiller gjerne min kropp til disposisjon til nekrofile etter min død. Hvorfor skulle jeg ikke gjøre det?

Nei, igjen så misforstår du meg, jeg finner homofili like selvforklarende galt som voldtekt.

I flere tilfeller så ønsker altså barn denne kontakten. Bare se på vår alles kjære Staff. Han gjorde det fordi han likte det. Hvem er du til å avgjøre hva han liker og ikke liker. Igjen så farer du med tullball.

Quayle at du i det hele tatt påstår at homofili er en sinnsykdom er helt sykt. Det er faktsik naturlig at noen blir tiltrukket av det samme kjønn, det finnes flere eksempler i naturen, bla noen delfinarter og hvalarter.

For meg virker det mer som om du har en slags sinnslidelse, ikke de homofile.

Men please, hold deg OT. Alt du gjør er å gulpe en masse useriøse, meningsløse og latterlige påstander om homofile. Diskusjonen er om homofile og lebsiske skal ha samme adopsjonsrett som hetrofile par. Skammer meg nesten over at vi kommer fra samme land.

Vel, det finnes flere eksempler i dyreverdenen på at voldtekt er helt akseptert, at de voksne spiser sine avkom og sine maker, at de voksne har sex med barna sine, at de har sex med søsknene sine osv. Jeg forstår ikke hvor du vil med en slik argumentasjon.

Diskusjonen er om de skal ha samme adopsjonsett ja. Jeg mener ikke at de skal ha den samme adopsjonsretten og er bedt om å begrunne mine synspunkter.

Jeg skammer meg over at folk ikke har noen gode argumenter for sine synspunkter og samtidig beskylder meddebattanter for å ha en sinnslidelse.

Hvis du ville lest igjennom mine poster så ville du sett flere argumenter for hvorfor homofile og lesbiske skal ha samme adopsjonsrett som hetrofile. Det er ikke vi som ikke underbygger vår argumenter, det er du. Dine begrunnelser er så usakelige at de ikke ville truffet en låve om de så hadde vært inne i den. Homofile og lesbiske er helt normale mennekser, noe du har litt vanskelig for å innse. De vil helt fint klare å oppdra et barn, og jeg tviler på at barnet vil få den "psykiske lidelsen" du vrøvler om.

Det eneste seriøse motargumentet man har imot at homofile og lesbiske skal adoptere er at barnet KANSKJE kan få det vanskelig på skolen hvis de feks blir mobbet. Men hvem gir barnene disse fordommene? Jo, sånne som deg Quayle.

Du har noen seriøse problemer i livet. Snakk med en psykolog, det ville vært best for oss og deg.

Lenke til kommentar
Jeg ville ha roet ned personangrepene drz, dette er et diskusjonsforum hvor det er viktig at folk har forskjellige meninger, selv om vi kan være aldri så uenige.

Beklager, men vi kan jo se på hvem det er som retter personangrep til å starte med. Jeg burde egentlig slutte å poste når jeg er frustrert, men når en person presterer å si at homofili er en sinnslidelse ++ da kan du vel si at jeg tenner litt.

Lenke til kommentar
Jeg skammer meg over at folk ikke har noen gode argumenter for sine synspunkter og samtidig beskylder meddebattanter for å ha en sinnslidelse.

Ai ai. Dobbeltmoralen får meg til å le. Man beskylder en stor prosentandel av Norges befolkning for å ha en sinnslidelse fordi de er homofile, samtidig som man blir fornærmet når noen hevder at man selv har en sinnslidelse. :nei:

La oss oppsummere litt her:

Ut i fra dine poster hevder du at homofili er en sinnslidelse, og derfor skal ikke homofile få adoptere. Det eneste du begrunner sinnslidelsen med er at den er kurerbar.

Så la oss kikke litt på andre sinnslidelser: Forfølgelsesvannvidd, angst, depresjon, tvangstanker, høydeskrekk, flyskrekk, klaustrofobi, araknofobi, etc, etc, etc. Alle sammen sinnslidelser, og alle sammen kurerbare.

Og vips, så er hele norges befolkning uegnet for å adoptere eller få barn i følge Quayles teori.

Lenke til kommentar

Må si jeg også ikke helt skjønner hva som er galt med homofile. Men noen klarer ikke legge fordømmelsene sine på hyllen. Tenk hvis det ble normalt med homofile par som adopterte barn, da? Hvem ville mobbet folk da? Før ble mange mobbet for hudfargen eller lignende, men nå er det så normalt at det ikke er noe å mobbe. Jeg tror egentlig at folk må innse at det er normalt før de fordømmer det. Hvis mange flere hadde homofile foreldre tror jeg ikke dette ville vært et problem.

Det jeg syntes er verst, though, er at folk som Quayle kommer med sånne uttalelser som det han gjør. Jeg klarer bare ikke respektere folk som ham. Hva slags syn på folk har de? Hvor trangsynte går det an å bli?? Jeg er hetero selv, men homofili er noe jeg virkelig "bryr" meg om. Man hører så mye om at det er feil o.l, og klarer ikke tenke noe annet enn at de må være delvis mentalt tilbakestående. Jeg har aldri sett en person jeg i utgangspunktet har sett på som intelligent, snakke om at homofili er en sykdom eller noe sånn.

Jeg klarer ikke sette meg inn i tankene til "Anti-homofile" rett og slett.

Til alle dere homofile: Dere har min støtte!

-Arne

Lenke til kommentar

Denne sinnslidelsediskusjonen blir noe tåpelig. Psykologi er ingen eksakt vitenskap og diagnostisering innen psykologien er til tider veldig vagt. Det handler om generalisering og definering. Du beviser ikke at bipolare lidelser en sinnslidelse. Du observerer et sett med symptomer som går igjen hos flere personer og ut fra det generaliserer en diagnose. Du kan gjerne definere homofili som en sinnslidelse, men siden det ikke er en lidelse eller er nødvendig å behandle så ser jeg ikke helt poenget. Du står uansett ganske alene om den påstanden.

Lenke til kommentar
Det er nok mulig å "kurere" heterofile også, men gjøres det?

Den problmestillingen der blir jo bare å snu alt på hodet. Heterofili er ingen sinnslidelse, det er det som er regnet for "normalt", og det er den måten evolusjonen har pågått siden dinosaurtiden. Det ideelle, sånn evolusjonsmessig, er jo heterofili, for da blir arten ført videre.

Det blir som å gjøre normalt slanke personer tjukke, for å kurere dem mot sunhet. :/

Har ingenting i mot homofile, selv om mange i denne tråden tydligvis vil ha det til det, men jeg mener ikke at de skal få adoptere.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Det viktigste i denne saken er uansett at utrolig mange barn er foreldreløse og at vi bør bruke alle ressurser(altså par) for å gi dem to foreldre.

Ingen land i den 3. verden, altså der "gatebarna" bor vil adoptere til homofile. Derfor blir det i hovedsak snakk om omplassering, eller adoptering av barn fra et tidligere ekteskap e.l. - ikke hjemløse.

Lenke til kommentar
Det viktigste i denne saken er uansett at utrolig mange barn er foreldreløse og at vi bør bruke alle ressurser(altså par) for å gi dem to foreldre.

Ingen land i den 3. verden, altså der "gatebarna" bor vil adoptere til homofile. Derfor blir det i hovedsak snakk om omplassering, eller adoptering av barn fra et tidligere ekteskap e.l. - ikke hjemløse.

Altså, adopsjon fra den 3 verden går da igjennom adopsjonsbyråer i Norge? Tror du virkelig de ville sagt nei til et homofilt par fra Norge, når barna endelig har sjansen til å komme til et av de rikeste og beste landene i verden ?

Lenke til kommentar

Altså, adopsjon fra den 3 verden går da igjennom adopsjonsbyråer i Norge? Tror du virkelig de ville sagt nei til et homofilt par fra Norge, når barna endelig har sjansen til å komme til et av de rikeste og beste landene i verden ?

Nei de må nokk sammarbeide med "lokale" myndigheter. Kina godtar heller ikke adopsjon til homofile. Men jeg synes slike argumenter er menignsløse. Hvis vi skal vente med å tillate det til alle andre er villig til å adoptere til homofile vil jo i praksis norge bli det siste land i verden som tillater dette.

JEg mener uansett at det er arument nok at homofile bør få sjansen til å adoptere sin partners biologiske barn. Så får resten skje sakte etter hvert.

Lenke til kommentar
Vær vennlig å ikke tilegn meg meninger jeg ikke har, jeg sier ikke at det er sinnsykt å ha sex med noen med motsatt kjønn, men med det samme kjønn. Jeg sier ikke engang at det er sånn, men at det kanskje kan være en mulig forklaring på homofili.

Og som montgomery allerede har linket, så er ikke homofili en sinnslidelse. Hva du måtte mene om akkurat det er da irrelevant.

Til det originale spørsmålet:

Jeg ville latt mitt avkom blitt adoptert av et homofilt par på grunnlag av de vurderingskriteriene som gjelder for alle andre.

Lenke til kommentar
Som nevnt i posten over så er Staff ett eksempel på ett menneske som, mens han var liten gutt hadde stor glede av seksuell omgang med voksne menn. Hvem er vi til å avgjøre om barnet ønsker denne kontakten eller ikke, burde ikke det være opp til barnet å bedømme?

*snipp*

Og selvom Staff mener at han ikke tok skade av dette er det utallige eksempler på mennesker som har slitt hele livet etter en oppvekst med overgrep.

*snipp*

Ja, overgrep er det samme som voldtekt det så det er galt. I følge de fleste her så er voldtekt helt greit, for alle andre dyr bedriver den aktiviteten hele tiden.

Nå er det en gang slik at homofilt seksuelt samkvem ikke fører menneskerasen videre. Det blir derfor å snu hele problemstillingen på hodet å fremstille heterofili som en sykdom. Det burde ett hvert oppegående og rasjonelt menneske forstå. Derfor er homofili som en abnormalitet å regne.

Lenke til kommentar
Ja, overgrep er det samme som voldtekt det så det er galt. I følge de fleste her så er voldtekt helt greit, for alle andre dyr bedriver den aktiviteten hele tiden.

Og du klager på at folk her legger ord i munnen på deg? Når har noen sagt at voldtekt er greit? Du trekker slutninger som på ingen måte er gyldige basert på det noen her har sagt. Det at noen her - inludert meg selv - trekker paralleller til resten av naturen, er rett og slett for å vise deg at homofili ikke på noe grunnlag vil stoppe en rase fra å utvikle seg. Jeg prøvde også å vise at mangfold, for alle dyrearter, er ekstremt viktig for fremtidige generasjoner.

Lenke til kommentar

*snipp*

Og selvom Staff mener at han ikke tok skade av dette er det utallige eksempler på mennesker som har slitt hele livet etter en oppvekst med overgrep.

*snipp*

Nå er det en gang slik at homofilt seksuelt samkvem ikke fører menneskerasen videre. Det blir derfor å snu hele problemstillingen på hodet å fremstille heterofili som en sykdom. Det burde ett hvert oppegående og rasjonelt menneske forstå. Derfor er homofili som en abnormalitet å regne.

Ikke for å være frekk, men begynner DU å snakke om å være oppegående og rasjonell?

Endret av drz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...