Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Foreldre, si nei til homokrav


Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?  

459 stemmer

  1. 1. Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?

    • Ja
      269
    • Nei
      154
    • Vet ikke/Ingen formening
      36


Anbefalte innlegg

Det er nok en grunn til at naturen har ordnet det slik at man må ha 2 mennesker, ett fra hvert av kjønnene for å få til å lage unger. Naturlig seleksjon er en fin ting, det gjør at de mest tilpasningdyktige individene overlever. Hvis det viser seg at homofili er medfødt så betyr ikke det at det ikke er en psykisk vrangforestilling. Kanskje homofili er en av virkemidlene naturen bruker for å luke ut individer som er uegnet til å få/oppdra unger?

 

At homofili er naturlig er det vel liten tvil om, men når ble alt som er naturlig bra?

Naturen har ingen grunn, homofili er ikke et av naturens virkemidler siden naturen ikke er en bevisst entitet. Naturlig seleksjon betyr ikke at naturguden sitter og plukker ut de individene den vil skal leve videre og påfører de andre individene homofili eller whatnot. Naturlig seleksjon er en naturlig prosess hvor de individene som er best tilpasset formerer seg mest mens de individene som er dårligst tilpasset lever kortere og formerer seg mindre. Det som skjer skjer ikke av en grunn, det skjer fordi det skjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quayle, forstår jeg posten din riktig når jeg tror at du er I MOT homofili i seg selv? Jeg skjønner ikke hvordan noen andre en religiøse mennseker kan ha et sånnt syn på dette. det er personer som deg som gjør det vanskeligere for homofile og lesbiske å adoptere.

 

det ENESTE saklige motargumentet man har for at homofile og lesbiske ikke skal adoptere er at man må tenkte på barna. Tenke på hvordan de kanskje kan bli mobbet av andre barn fordi de har 2 x pappa eller 2 x mamma. Altså, jeg kunne aldri funnet på å mobbe noen andre fordi de hadde hatt homofile eller lesbiske foreldre på videregående. Tror heller ikke så mange hadde mobbet dem på Ungdomskolen. Da står vi igjen med barneskolen. Når barn er så små så har de ikke rukket å gjøre seg opp sin egen mening om dette spørsmålet. Hvor får de da fordommene sine fra? Jo fra hjemmet, og hvem er det som gir dem disse fordommene? Jo de foresatte.

 

Så det er folk som deg Qyale og folk som deler ditt syn på homofili som gjør det vanskelig for homofile å få adopsjonsrett. Kutt ut det pratet om natrulig utvalg, siden vi mennesker har kvittet oss med det for lenge siden. Tenk dere nøye om på hva som egentlig er så galt med homofili og skjerp dere!

 

(Nei, jeg er ikke homofil)

Lenke til kommentar
Tenk om det var ditt barn.

 

Tenk deg at noe hendte så du ikke kunne ha ditt barn selv.

Ville du da at to homosexuelle fikk adoptere han ?

 

Ville du la to homsegubber ha din sønn ?

Ville du la to lesber oppdra din datter ?

 

Er det et problem her eller? worst case scenario må vel og få barna adoptert bort til noen som deg... jeg har homofile og lesbiske venner og jeg har full tiltro til at de kunne ha blitt en mer "lykkelig" familie enn religiøse rasistiske trangsynte hetrofile.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Det finnes sikkert religiøse og trangsynte og rasistiske homofile også. Man er ikke automatisk liberal fordi man er homofil. Men jeg ville ikke hatt barnet hos en så fordomsfull person uavhengig av legning, igrunn :) Tvilsomme holdninger mates ofte inn i barndommen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hva med homofile som fordommer mot heterofile, og anklager så og si hele gjengen for å være homofobe?

 

Det finnes allerede haugevis med heterofile par som står i kø for å få lov til å adoptere et barn. Irriterer meg over at pollen er feil.

 

Jeg har endel skeive venner, og kan ikke minnes at noen av dem har ytret et negativt ord om heterofile ...? Kanskje du har dokumentasjon for den påstanden?

 

Hva annet er feil med pollen, enn at den ikke støtter ditt syn?

;)

Lenke til kommentar
Det finnes allerede haugevis med heterofile par som står i kø for å få lov til å adoptere et barn. Irriterer meg over at pollen er feil.

 

Pollen er ikke feil. Den spør enkelt og greit om du mener at homofile skal få lov til å bli vurdert som adoptivforeldre. At det ikke er samme spørsmål som det du ønsker gjør den ikke feil.

Lenke til kommentar

Spørsmålet i pollen burde stilles slik:

"Bør homofile par få bli vurdert som adoptivforeldre, på lik linje med heterofile par?"

 

Er mange som mener at homofile burde få lov å adoptere, men er det like mange som mener at de burde få lov til å adoptere på lik linje med heterofile par?

 

Dessuten har du glemt order PAR i pollen. Homofile kan idag adoptere dersom de adopterer uten å være par, og det er ikke det vi diskuterer her.

 

Jeg har endel skeive venner, og kan ikke minnes at noen av dem har ytret et negativt ord om heterofile ...? Kanskje du har dokumentasjon for den påstanden?

Careface på dokumentasjonen. Det finnes garantert homofile som anklager heterofile for å være homofobe, selv om de ikke er det. Akkurat som mørkhudede mennesker anklager mange hvite for å være rasister. Skal det godtas? Jeg så nettopp et program på TV der en homofil anklagde en heterofil for å være homofob, om det godtas som dokumentasjon (amerikansk komedie).

Lenke til kommentar
Jeg ville heller latt barna bli oppdratt av homfile enn noen homofober som lærer dem å hate andre

Quoted for truth. Beste innlegget i tråden så langt.

Uenig. Jeg ville heller hatt en trangsynt og fordomsfull unge, enn et deppa og ødelagt mobbeoffer. Ja, dere sier "mobbe"-argumente betyr null og niks, men dere har tydeligvis ikke vokst opp i samma bygda som meg. Om noen her hadde hatt to fedre, eller to mødre ville de blitt mobbet sønder og sammen.

 

Da blir det jo en ond sirkel til slutt, om alle vokser opp til å hate homofile, hvordan skal man tilslutt skape en toleranse da? Da blir det bare mer mobbing blant barna.

Lenke til kommentar
Jeg har endel skeive venner, og kan ikke minnes at noen av dem har ytret et negativt ord om heterofile ...? Kanskje du har dokumentasjon for den påstanden?

Careface på dokumentasjonen. Det finnes garantert homofile som anklager heterofile for å være homofobe, selv om de ikke er det. Akkurat som mørkhudede mennesker anklager mange hvite for å være rasister. Skal det godtas? Jeg så nettopp et program på TV der en homofil anklagde en heterofil for å være homofob, om det godtas som dokumentasjon (amerikansk komedie).

 

Du tror ikke bare det var et sarkastisk stikk til nettopp det du nevner, at mørkhudete roper ulv for den minste ting, og ordet rasisme ikke betyr noe lengre? Og at dette kanskje gikk deg hus forbi?

Lenke til kommentar
Mange tror at man automatisk er liberal bare fordi man er homofil, og at folk som ikke vil at homofile skal adoptere er homofobe rasiste-nazister som ikke bryr seg om andre. Lurer på hvem som har mest fordommer jeg?

 

Alle har fordommer, det er latterlig å påstå noe annet. Hvordan man agerer dem, derimot, er en helt annen ting.

 

Det er også rimelig å anta at en såpass omtalt folkegruppe som homofile, folk som ofte har fått kjenne andre menneskers fordommer på kroppen, prøver å unngå å gjøre de samme feilene. Når over 1/5 av homofile har vurdert selvmord, sier det seg selv at man ikke ønsker å påføre andre mennesker de samme problemene, eller å oppdra et barn til å gjøre livet surt for andre.

Lenke til kommentar
Spørsmålet i pollen burde stilles slik:

"Bør homofile par få bli vurdert som adoptivforeldre, på lik linje med heterofile par?"

 

Er mange som mener at homofile burde få lov å adoptere, men er det like mange som mener at de burde få lov til å adoptere på lik linje med heterofile par?

Men ditt forslag er faktisk akkurat like "feil" som pollen som er der nå. Faktisk mer feil, fordi situasjonen i dag er at homofile par ikke blir vurdert i det hele tatt. Ergo er det relevante spørsmålet om situasjonen skal være slik den er nå, eller om den skal endres.

 

Om pollen skulle bli mer "riktig" så måtte det vært noe slik som:

Skal homofile par bli vurdert som adoptivforeldre?

-Ja, på lik linje med heterofile par

-Ja, men ikke på lik linje med heterofile par

-Nei

 

Du sier pollen er feil, og så kommer du med et enda dårligere forslag?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Spørsmålet i pollen burde stilles slik:

"Bør homofile par få bli vurdert som adoptivforeldre, på lik linje med heterofile par?"

 

Er mange som mener at homofile burde få lov å adoptere, men er det like mange som mener at de burde få lov til å adoptere på lik linje med heterofile par?

 

Dessuten har du glemt order PAR i pollen. Homofile kan idag adoptere dersom de adopterer uten å være par, og det er ikke det vi diskuterer her.

 

Jeg har endel skeive venner, og kan ikke minnes at noen av dem har ytret et negativt ord om heterofile ...? Kanskje du har dokumentasjon for den påstanden?

Careface på dokumentasjonen. Det finnes garantert homofile som anklager heterofile for å være homofobe, selv om de ikke er det. Akkurat som mørkhudede mennesker anklager mange hvite for å være rasister. Skal det godtas? Jeg så nettopp et program på TV der en homofil anklagde en heterofil for å være homofob, om det godtas som dokumentasjon (amerikansk komedie).

 

"Careface"?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Spørsmålet i pollen burde stilles slik:

"Bør homofile par få bli vurdert som adoptivforeldre, på lik linje med heterofile par?"

 

Er mange som mener at homofile burde få lov å adoptere, men er det like mange som mener at de burde få lov til å adoptere på lik linje med heterofile par?

Men ditt forslag er faktisk akkurat like "feil" som pollen som er der nå. Faktisk mer feil, fordi situasjonen i dag er at homofile par ikke blir vurdert i det hele tatt. Ergo er det relevante spørsmålet om situasjonen skal være slik den er nå, eller om den skal endres.

 

Om pollen skulle bli mer "riktig" så måtte det vært noe slik som:

Skal homofile par bli vurdert som adoptivforeldre?

-Ja, på lik linje med heterofile par

-Ja, men ikke på lik linje med heterofile par

-Nei

 

Du sier pollen er feil, og så kommer du med et enda dårligere forslag?

 

Pollen er tydelig, og de andre forslagene blir mere utydelige.

Capice?

:)

Lenke til kommentar
Men ditt forslag er faktisk akkurat like "feil" som pollen som er der nå. Faktisk mer feil, fordi situasjonen i dag er at homofile par ikke blir vurdert i det hele tatt. Ergo er det relevante spørsmålet om situasjonen skal være slik den er nå, eller om den skal endres.

 

Om pollen skulle bli mer "riktig" så måtte det vært noe slik som:

Skal homofile par bli vurdert som adoptivforeldre?

-Ja, på lik linje med heterofile par

-Ja, men ikke på lik linje med heterofile par

-Nei

 

Du sier pollen er feil, og så kommer du med et enda dårligere forslag?

Forslaget ditt er like bra, om ikke bedre.

 

"Careface"?

Carebears?

 

The rest is bs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...