Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Foreldre, si nei til homokrav


Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?  

459 stemmer

  1. 1. Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?

    • Ja
      269
    • Nei
      154
    • Vet ikke/Ingen formening
      36


Anbefalte innlegg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
En psykisk vrangforestilling? Hvor gammel er du egentlig? Alt og alle rundt psykisk helse har lagt fra seg det for lenge siden. BDSM (Bondage, Sadomasochisme osv) derimot, det er ført opp som en psykisk lidelse fremdeles.

 

Hvor gammel jeg er har lite med denne bebatten å gjøre. Pedofile, zoofile, nekrofile og koprafager lider alle av en eller annen form for psykisk vrangforestilling. Jeg kan faktisk også legge frem beviser for at det er mulig å helbrede homofili hvis det skulle være ønskelig. Årsaken til at folk har lagt bort forklaringen om at homofili er en psykisk lidelse er at det er politisk ukorrekt å si det. Interesseorganisasjoner og lobbyvirksomhet har gjort det til tabu å "si noe stygt" om homofile. Hvorvidt dette er en sykdom det er nødvendig å behandle vil jeg stille meg sterkt tvilende til. Så lenge man ikke utgjør en fare for seg selv eller andre så kan jeg ikke se noen grunn til at man skal behandle homofile for deres sykdom. Akkurat som at jeg ikke ser noen grunn til å medisinere eller behandle mennesker som tenner på at noen tisser eller bæsjer på dem.

Jeg vil gjerne se disse bevisene du mener å kunne vise til. Og jeg godtar ikke uvitenskapelige beviser fra ukeblader, aviser, religiøse kretser eller annet tull! Jeg vil se vitenskapelig evidens samlet inn på objektivt grunnlag! Bevisene skal komme fra artikler publisert i fagjournaler eller fra universiteter! Når du finner dette skal jeg heller vurdere å tro på deg. Homofili er en legning på lik linje med heterofili. Hvis homofile lider av en sinnslidelse gjør jo også heterofile det.

 

Heterofili og homofili er forøvrig begreper mennesket har laget seg for å forklare det man har observert som den seksuelle tiltrekkelsen til en annen person. Så å si at et menneske har en sinnslidelse basert på et begrep er bak mål. Hvem sier at homofiles seksuelle tiltrekning skiller seg noe fra de heteroseksuelles? Er det slik at når homofile tiltrekkes av det samme kjønn, at det bare er en innbilt tiltrekning som skjer utelukkende i hjernen? Neppe! Jeg har aldri sett noen vitenskapelige artikler som tilsier dette, og de er det en grunn til.

 

Og hvis du med "å helbrede homofili" mener å undertrykke et annet menneskes legeme, så går det fint ann ja. Man har jo sett mange eksempler på hvordan de kristne og samfunnet forøvrig har undertrykt og diskriminert homofile. Og hvordan de homofile ofte "tilsyneslatende har blitt heterofile" igjen. Det er noe stort sludder og vås. Til sist vil jeg bare si at jeg heller hadde latt mine barn vokse opp hos et homofilt par enn hos et fordomsfullt heterofilt par.

 

Bevisene skal komme fra? Akkurat her takker jeg for meg. De som er interessert kan se Penn & Teller - Bullshit. Her er det altså en psykolog som selv var/er homofil som ikke lenger tenner på menn. Go figure. Han har også "helbredet" andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg så Holmgang for et par måneder siden var det slik:

2007 - JA 8%, NEI 83%

 

Jeg tok meg den friheten å sende en epost til redaksjonssjefen for Holmgang og fikk et interessant svar fra Maria Ekornes Myhre. Høydepunkter inkluderer:

 

Når det gjelder resultater av spørsmålene ... så kan de ikke sammenlignes med en meningsmåling eller spørreundersøkelse.

 

For at en meningsmåling skal være gyldig må den foretas blant et tilfeldig utvalg av mennesker.

 

Seerspørsmål ... sier nok mer noe om hvor mye en slik sak engasjerer, og ikke så mye om hva som egentlig er holdningen blant folket.

 

Resultatene på seerspørsmål av denne typen er uansett ikke statistisk gyldige.

 

Så da er vel egentlig den delen av diskusjonen grei. :)

 

Hele posten finnes under

 

 

Fra: Maria Ekornes Myhre

 

Til: *sensur*

Kopi:

Emne: SV: Demografi for "spørreundersøkelsene" gjennomført i Holmgang

 

Hei.

 

Bare for å ta det først, så har vi sluttet med seerspørsmål i Holmgang. Når det gjelder resultater av spørsmålene den gang vi hadde det så kan de ikke sammenlignes med en meningsmåling eller spørreundersøkelse.

 

For at en meningsmåling skal være gyldig må den foretas blant et tilfeldig utvalg av mennesker. Seerspørsmål slik vi hadde i Holmgang, i likhet med avstemninger på for eksempel VG-nett eller Nettavisen, sier nok mer noe om hvor mye en slik sak engasjerer, og ikke så mye om hva som egentlig er holdningen blant folket. Det er som regel bare de mest engasjerte som velger å ringe inn eller svare på slike meningsmålinger på nettet, og svarene er ofte helt andre enn de man får om man stiller samme spørmål til et tilfeldig utvalg i befolkningen.

 

Demografien for hvem som ringte inn til Holmgang har vi ingen oversikt over, men som sagt har nok ikke dette heller noen betydning. Resultatene på seerspørsmål av denne typen er uansett ikke statistisk gyldige.

 

Med vennlig hilsen

Maria Ekornes Myhre

Redaksjonssjef

Holmgang

e-post: [email protected]

 

 

http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/holmgang/

 

 

 

-----Opprinnelig melding-----

Fra: *snipp*

Lagt inn: 14. oktober 2007 01:35

Lagt inn i: Post til [email protected]

Diskusjon: Demografi for "spørreundersøkelsene" gjennomført i Holmgang

Emne: Demografi for "spørreundersøkelsene" gjennomført i Holmgang

 

Til den det måtte angå.

 

Vi har for tiden en debatt gående på diskusjon.no hvor meningsmålinger har dukket opp. Spesielt misforholdet mellom meningsmålingene gjennomført i Holmgang mot meningsmålingene gjennomført av andre selskaper om samme tema.

 

I den anledning lurte jeg på om Dere hadde en oversikt over demografien som gjenspeiler en typisk spørreundersøkelse gjennomført i Holmgang. Jeg anser nemlig dette som en avgjørende faktor for resultatene av undersøkelsene.

 

Håper på snarlig svar.

 

 

Med vennlig hilsen

 

*snipp*

 

 

Lenke til kommentar

Kunne aldri tenkt meg å ha homofile foreldre, selv om undersøkelser viser at det å ha homofile foreldre er like bra som "vanlige" foreldre blir det bare feil for meg. Selv mener jeg at barn trenger en farsfigur og en morsfigur for å få en fullverdig oppvekst.

 

Bare for å ta et eksempel:

Det hender ofte at moren min ikke forstår meg, og da er det greit å ha far som har vært gutt selv og kjenner seg igjen i problemene. Jeg har vansker for å se hvordan to damer (uansett om den ene var "mannen i forholdet") kan fylle disse rollene.

 

Jeg har ingenting i mot homofile, og jeg repekterer deres livsstil - men jeg er i mot at de skal få adoptere.

Lenke til kommentar
Kunne aldri tenkt meg å ha homofile foreldre, selv om undersøkelser viser at det å ha homofile foreldre er like bra som "vanlige" foreldre blir det bare feil for meg. Selv mener jeg at barn trenger en farsfigur og en morsfigur for å få en fullverdig oppvekst.

 

Bare for å ta et eksempel:

Det hender ofte at moren min ikke forstår meg, og da er det greit å ha far som har vært gutt selv og kjenner seg igjen i problemene. Jeg har vansker for å se hvordan to damer (uansett om den ene var "mannen i forholdet") kan fylle disse rollene.

 

Jeg har ingenting i mot homofile, og jeg repekterer deres livsstil - men jeg er i mot at de skal få adoptere.

 

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Dersom du hadde hatt to homofile foreldre hadde du jo syntes det er det mest naturlige i verden!

Lenke til kommentar
Kunne aldri tenkt meg å ha homofile foreldre, selv om undersøkelser viser at det å ha homofile foreldre er like bra som "vanlige" foreldre blir det bare feil for meg. Selv mener jeg at barn trenger en farsfigur og en morsfigur for å få en fullverdig oppvekst.

 

Bare for å ta et eksempel:

Det hender ofte at moren min ikke forstår meg, og da er det greit å ha far som har vært gutt selv og kjenner seg igjen i problemene. Jeg har vansker for å se hvordan to damer (uansett om den ene var "mannen i forholdet") kan fylle disse rollene.

 

Jeg har ingenting i mot homofile, og jeg repekterer deres livsstil - men jeg er i mot at de skal få adoptere.

 

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Dersom du hadde hatt to homofile foreldre hadde du jo syntes det er det mest naturlige i verden!

Dummeste jeg har hørt ...

 

To homofile foreldre blir feil og unaturlig. Barna blir sikkert mobbet óg, f.eks. når mor og far skal på foreldremøte - og Helge og Tor kommer hånd-i-hånd. :ermm:

Lenke til kommentar
Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Dersom du hadde hatt to homofile foreldre hadde du jo syntes det er det mest naturlige i verden!

 

Dette tror ikke jeg. En unge vil nok se forskjellen når han har to menn som foreldre, og resten av vennegjengen/klassen/fotballlaget/div andre fritidsaktiviteter har foreldre av to ulike kjønn. Og ville nok ha sett på sin familiestatus som annerledes, og ikke nødvendigvis det mest naturlige i verden!

Lenke til kommentar

Ja, når ungen blir eldre og begynner på skolen, vil han/hun sikkert merke at foreldrene og familien er litt annerledes. Hva så? Turid med skilte foreldre, Mina med overvektige foreldre, Ariel som er den eneste fra Polen, Mari som er adoptert fra Kina (av heterofile foreldre)... De er også annerledes, og har familier som ikke passer "normalen". De har også en sjanse for å bli mobbet. Er det deres feil? Er det deres foreldres feil? Burde ikke de ha barn, bare fordi noen idiotiske unger med (sannsynligvis) trangsynte foreldre ikke "godtar" dem?

Lenke til kommentar

Nå er det jo faktisk slik at det er ganske mange barn her i landet (og resten av verden) som lever uten å ha daglig kontakt med begge sine biologiske foreldre. Jeg vil ikke gi denne livssituasjonen skylden for alle problemene ungdom opplever. Det er riktig at det er flott for barn å vokse opp med gode både mannlige og kvinnelige rollefiguerer. Dette behøver ikke være foreldrene deres og selv de barna som vokser opp med begge sine biologiske foreldre finner ikke nødvendigvis gode rollefigurer innenfor hjemmet vegger (mange foreldre der ute som er dårlige rollefiguerer). Men noe som er utvilsomt viktig er at fremtidens generasjoner vokser opp med mindere fordommer enn det vi har i dag. Og det gjelder alle slags fordommer.

 

EvenT: Jeg er jente og jeg har ganske så anderledes personlighet en min mor. Det var masse jeg følte at jeg ikke kunne prate med henne om under oppveksten. Å ha 2 boilogiske foreldre, eller en forelder av hver kjønn er ikke løsningen på problemet ditt. Å ha ett nærmiljø der barna her flere støttespillere enn de 2 voksne de bor under samme tak med, derimot, kan være en løsning. Det er viktig at barn vokser opp med flere gode voksene rollefigurer, uavhengig av hvem som brakte dem inn i denne verden eller hvem som har lovlig formynderrett over dem. Høvlige foster- eller adptivforeldre bør vurderer etter disse kravene og ikke kjønn, seksualitet, eller sammboerskap.

 

Ja til foreldre som klarer å oppdra barna sine til å se personer og ikke sosiologiske "bokser" og "stempel".

Lenke til kommentar
Ja, når ungen blir eldre og begynner på skolen, vil han/hun sikkert merke at foreldrene og familien er litt annerledes. Hva så? Turid med skilte foreldre, Mina med overvektige foreldre, Ariel som er den eneste fra Polen, Mari som er adoptert fra Kina (av heterofile foreldre)... De er også annerledes, og har familier som ikke passer "normalen". De har også en sjanse for å bli mobbet. Er det deres feil? Er det deres foreldres feil? Burde ikke de ha barn, bare fordi noen idiotiske unger med (sannsynligvis) trangsynte foreldre ikke "godtar" dem?

 

Nei, minsanten! Bare par som består av mann og kvinne skal ha barn, og de skal også rette seg etter følgende krav: BMI skal være innenfor normalvektig, øyne skal være blå (til nøds brune), håret skal helst være blondt, brunt kan også gå. Rødhårige barn må settes i skogen for å bli spist av ulver. Har foreldrene feil med synet, skal de steriliseres, bebrillede unger kan man ikke ha. Får man barn som viser seg å ha synsfeil, allergier, astma eller andre skavanker, må de puttes i en plastpose og kastes på E6.

 

Normalen må seire.

Lenke til kommentar
Ja, når ungen blir eldre og begynner på skolen, vil han/hun sikkert merke at foreldrene og familien er litt annerledes. Hva så? Turid med skilte foreldre, Mina med overvektige foreldre, Ariel som er den eneste fra Polen, Mari som er adoptert fra Kina (av heterofile foreldre)... De er også annerledes, og har familier som ikke passer "normalen". De har også en sjanse for å bli mobbet. Er det deres feil? Er det deres foreldres feil? Burde ikke de ha barn, bare fordi noen idiotiske unger med (sannsynligvis) trangsynte foreldre ikke "godtar" dem?

 

Jeg kommenterte bare en påstand til en annen, for å bevise at det ikke var det mest naturlige i verden.

 

Vil tro at det er litt mer vanlig med at foreldrene dine er skilt, men det er mangen som sliter av den grunn og på skolen pga dette. Det samme gjelder folk med utenlandske foreldre/fra utlandet selv. Og nei det er ikke deres feil. Vil tro det er litt annerledes når det er snakk om homofile foreldre her, når du tydeligvis ikke vet hvor du kommer fra, og har homofile foster foreldre i tillegg. Det handler vel mest om hva som er vanligt i dagens samfunn. Jeg vil tro at en gutt med homofile foreldre vil ha større sjangse for å bli mobbet, enn en med skilte foreldre. Fordi man er vandt med at foreldre skiller seg, ikke at man har homofile foreldre, og sist jeg sjekket, så er vel "homo" et godt brukt skjelsord forsatt. Og det er ikke "skilteforeldre"

Lenke til kommentar
Fordi man er vandt med at foreldre skiller seg, ikke at man har homofile foreldre, og sist jeg sjekket, så er vel "homo" et godt brukt skjelsord forsatt. Og det er ikke "skilteforeldre"

 

Da spør jeg spørsmålet jeg alltid spør, og aldri får noe bra svar på. Er det mobbere som skal forme livene til andre? Er det riktig at en liten prosentandel oksygentyver i skoleklasser verden over skal avgjøre om to 100% dedikerte mennesker skal få muligheten til å oppdra et barn? Mennesker som faktisk har gjort seg fortjent til å ta vare på et barn, i motsetning til de haugene med verdiløst avskum hvis eneste kvalifikasjon er at de har klart å pule?

 

Edit: "hvis eneste" istedenfor "som eneste". Rett skal være rett.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

Psilocybe: Jeg digger deg. :love:

 

Altså, det som er er at selvsagt skal man ville barnets beste, men at "homo" er et skjellsord er hverken homser eller barna sin feil, det er rett og slett trangsynte idioter sin feil. Alvorlig talt, at barna kanskje kan bli mobbet fordi de har homofile foreldre er ikke et gyldig argument i mitt hode, da jeg står fast med teorier jeg har hørt før, og det er nemlig det at mobbere velger seg offeret før de velger et mobbegrunnlag. Og å bli mobbet for å være homo, det blir mobbeofre enten de er heterofile eller homofile.

Lenke til kommentar

Så lenge de får en god oppvekst, hvorfor ikke?

Har ingenting imot homofili, det eneste som kan være kinkig er om de blir mobbet for det, noe som er veldig uheldig.

Men uansett vil jeg tro at foreldrene kan hjelpe barnet gjennom det, hvis mobbing skulle forekomme, da de mest sannsynlig (etter alle fordommene i samfunnet) har blitt mobbet selv for å være homofile.

Lenke til kommentar
Kunne aldri tenkt meg å ha homofile foreldre, selv om undersøkelser viser at det å ha homofile foreldre er like bra som "vanlige" foreldre blir det bare feil for meg. Selv mener jeg at barn trenger en farsfigur og en morsfigur for å få en fullverdig oppvekst.

Men det betyr jo at man burde ta barna fra alle aleneforeldre og adoptere dem bort, slik at de får en "fullverdig" oppvekst?

 

Dessuten så er jo ikke foreldrene de eneste ressurspersonene barna kan gå til.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke religiøs. Vitenskapen er min religion, og ifølge vitenskapen er homofili noe helt naturlig. Det samme gjelder hudfarge. Jeg dømmer ikke mennesker utifra antall pigmenter i huden, men utifra personligheten.

 

Når det gjelder homofile par tror jeg det akkurat som heterofile par finnes gode og dårlige foreldre. Men dette er ikke en diskusjon om foreldrene og hvem som er egnet som foreldre. Dette er en diskusjon om barnet.

 

Ingen kan med sikkerhet si at et barn med homofile foreldre vil bli mobbet på grunn av foreldrenes legning. Men jeg kan med sikkerhet si (og det er ikke så altfor lenge siden jeg selv var barn) at barn kan være utrolig slemme mot hverandre. Homo og lesbe er ord som mange barn (og voksne) benytter som skjellsord. Dette mener jeg ikke er akseptabelt siden homofili ifølge min religion (les: vitenskap) er helt naturlig. Likevel oser samfunnet (inkl. barneskoler) av fordommer. Sannsynligheten for at et barn med homofile foreldre vil merke dette i oppveksten er derfor relativt stor, selv om barnet kanskje kan gå gjennom barndommen uten å få en eneste kommentar. Men dessverre er sannsynligheten stor.

 

Personlig hadde jeg selv satt pris på å ha en mor og en far da mennesker består av to skjønn, og det som regel er foreldrene man står nærmest og lærer livets prinsipper av. Det er f.eks. fint for en jente å kunne snakke om mensen med en person som faktisk har erfart det, og samtidig er det fint å kunne snakke med sine nærmeste om problemer og ikke helsesøster.

Endret av simenss
Lenke til kommentar
Kunne aldri tenkt meg å ha homofile foreldre, selv om undersøkelser viser at det å ha homofile foreldre er like bra som "vanlige" foreldre blir det bare feil for meg. Selv mener jeg at barn trenger en farsfigur og en morsfigur for å få en fullverdig oppvekst.

Men det betyr jo at man burde ta barna fra alle aleneforeldre og adoptere dem bort, slik at de får en "fullverdig" oppvekst?

 

Dessuten så er jo ikke foreldrene de eneste ressurspersonene barna kan gå til.

Hva har alenforeldre med dette å gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...