Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Foreldre, si nei til homokrav


Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?  

459 stemmer

  1. 1. Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?

    • Ja
      269
    • Nei
      154
    • Vet ikke/Ingen formening
      36


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dameroller, mannerolle, mamarolle, papparolle....hvordan er noen av disse situasjonene egentlig grunnleggende forskjellige fra alenemødre eller alenefedre? I alle situasjonene vil unga vokse opp med manglende input fra den ene eller den andre delen. Jeg ser gentlig ikke problemet ang. akkurat det.

 

Når det gjelder mobbing så er det kanskje ett reelt problem ja. Men jeg synes ikke vi skal hindre homofile å adoptere bare på grunn av at ungen KAN bli mobba på skolen. Mobbing er det i skolen uansett, samme om du har to fedre eller to mødre eller bare ser litt rar ut... :ermm:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Tenk om det var ditt barn.

 

Tenk deg at noe hendte så du ikke kunne ha ditt barn selv.

Ville du da at to homosexuelle fikk adoptere han ?

9117000[/snapback]

 

Hva er valget ellers?

 

En mann + dame, barnehjem og to homoer?

 

Hvis jeg hadde kunne velge blant disse hadde det vært det mann+dame , så to homofile, så barnehjem.

 

 

Ville du la to homsegubber ha din sønn ?

Ville du la to lesber oppdra din datter ?

9117000[/snapback]

 

 

Hmm..her ville jeg nok latt mitt barn vokse opp blant to menn.

Lenke til kommentar
Hva med det å ha et mannlig og kvinnelig forbilde/rollemodell ?

 

Det blir for Macho med to fedre, spør du meg. Selv om den ene homofile gjerne påtar seg "damerollen" i parforholdet. (Ikke nødvendigvis.)

 

Jeg hadde ikke hatt så store motforestillinger mot at barnet hadde hatt to mødre.

 

Jeg ser ikke det store poenget her. Det er endel av dem som blir oppdratt av alenemor eller alenefar. Og jeg liker ikke at du mener at 2 mødre er bedre enn 2 fedre. Uansett hvilken legning man er så kan man utføre fars/morsrollen 100% om man er interessert i å gjøre oppgaven riktig.

 

Det eneste ordentlige argument mot barn som oppdras av homofile/lesbiske er at de kan ertes på skolen, men om foreldrene eller lærerne til de ungene lærer dem å respektere andre mennesker, så ser jeg ikke hvordan det skulle gå utover voksenlivet deres. Hvis jeg hadde fått et barn, og jeg hadde dødd ellerno, så ville jeg heller latt barnet mitt gå til noen homofile istedet for noen idioter som lærer ungene at homofili er feil

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvorfor homofile skal være dårligere foreldre enn andre, er helt individuelt hvor bra foreldre folk er. Angående maskuline og feminine roller, så er dette akkurat samme "problemet" hos enslige foreldre. Barn finner fars og morsfigurer andre steder der hvor det mangler, og gjerne uansett. Lærere, onkler/tanter, idoler osv.

 

Angående mobbing, så har dette vært diskutert mange ganger før, og de fleste leder til at stort sett så velger mobbere ut offer FØRST, deretter noe å mobbe for. Alle kan bli mobbet for noe, og jeg ser ikke helt hvorfor homofile foreldre skal være stort verre enn stygge, feite, fattige eller dumme foreldre.

 

I tillegg, vil jeg bare si at den gruppen mennesker jeg oppfatter som minst fordomsfulle, er barn og unge... Ja, barn mobber ofte og er stygge mot andre, men slik jeg har opplevd det, er de det mot alle, uavhengig av rase, farge, legning osv.

Lenke til kommentar
Jeg ville heller latt barna bli oppdratt av homfile enn noen homofober som lærer dem å hate andre

9139872[/snapback]

Quoted for truth. Beste innlegget i tråden så langt.

Heller la ungen vokse opp sammen med to mennesker som elsker hverandre og lærer barnet å fri seg fra fordommer mot homofili, enn å la den vokse opp i et hjem hvor den lærer å hate homser. Ved å fjerne fordommene mot homofili, fjernes samtidig "homse" som skjellsord, så mobbeargumentet dør ut. Dessuten vil de fleste homser gjøre det klart for ungen at om de er homofile, så er det sånn de er, og er de ikke homofile, vil de ikke akkurat få blodkjeft for det, eller bli frøset ut av foreldrene.

 

Det er det mange homser som blir. De kommer ut av skapet, og foreldrene nekter å godta dem som det de er. Det er trist i et såpass moderne samfunn som det vi lever i. Hvorfor skal man være redd for at ungen skal bli mobbet? Mobbere velger offeret før de finner feil. Og om man ikke vil tro på den teorien, sier jeg som sagt tidligere her i tråden at da bør man nekte folk med lavt stoffskifte, hudsykdommer, mentale problemer, you name it å få barn, fordi ungen kan bli mobbet på grunn av det.

 

Mye mobbing er fullstendig grunnløst, for hvordan kan du ellers forklare at en gutt blir mobbet for å være "homo" når han er oppvokst i et kristent hjem, har levd beskyttet mesteparten av livet sitt, har velstående foreldre og viser en normal interesse for jenter?

 

Homofile er, som heterofile, ikke alltid skikket til å være foreldre, men de som er skikkede foreldre bør få adoptere, bør få være foreldre. Det er så evig mye bedre for et barn å vokse opp og bli elsket enn det er å vokse opp på barnehjem.

Lenke til kommentar
Jeg ville heller latt barna bli oppdratt av homfile enn noen homofober som lærer dem å hate andre

9139872[/snapback]

 

Veldig godt sakt. Homofile kan være like gode foreldre, om ikke bedre. Å være dømmende er noe av det dummeste jeg kan komme på

Lenke til kommentar

INGEN har rett på å adoptere, men ALLE har RETT til å søke om adopsjon, og grunnelt for om de er sikket eller ikke skal ikke så på hvilkne legnig de har, jeg er sikker på at de finnes homefile par som ikke bør få adoptere, akuratt som det finnes MASSE hetrofile par som ikke bør få adoptere, det skal aldri være lett å få adoptert et menneske, da man må være sikker på at barnet får det bra, men jeg tror et stabilt og bra hjem der to homofile bor sammen skal kunne få adoptere så lenge de møter de standardene som kreves av hetrofile.

 

hadde jeg hatt unge og kjent et homofilt/lesbisk par, og de var fine og gode mennesker ville jeg ikke nørle om å sette i mitt testament at de kunne ta over foreldre jobben(så lenge de ville det)

Lenke til kommentar
Statistikken som viser at barn med homofile foreldre ikke blir mobbet. Nei, jeg har ingen link.

9141706[/snapback]

 

 

Selvmordstatistikken blandt homofile taler for seg.

Ellers finnes det mengder av "studier" består av selv-rekrutterende deltakere

skaffet ved annonser i homofile blader og verving i bevisstgjorte, homofile miljøer."

 

Det som ikke finnes er lengdestudier over flere år som sier noe om langtidsvirkningen av å vokse opp i et lesbisk eller homofilt forhold."

 

http://folk.uio.no/sigurds

Under ”Familiesosiologi” kan du finne litt fakta forskning og statistikk

hos morfarbarn finner du en del info og lenker.

http://www.morfarbarn.no

Lenke til kommentar
Hva med det å ha et mannlig og kvinnelig forbilde/rollemodell ?

 

Det blir for Macho med to fedre, spør du meg. Selv om den ene homofile gjerne påtar seg "damerollen" i parforholdet. (Ikke nødvendigvis.)

 

Jeg hadde ikke hatt så store motforestillinger mot at barnet hadde hatt to mødre.

9127775[/snapback]

 

macho lesbe som farsfigur ? eller som mor ? er det det du mener?

for ikke kan du vel mene at en homofil mann er maskulin.

9137777[/snapback]

 

Noen må lære seg at langt fra alle homofile menn er sånn som de blir fremstillt på homsepatruljen. Ei er heller alle Lesbiske übermacho "traktorlesber"...

Lenke til kommentar

Noen sier her at homofilt adopsjon burde vært akseptert, og at det bare er den eldre generasjon som har noe imot. Feil! Det er Den Norske Kirke og den yngre generasjon som ødelegger. Den Norske Kirke mener det er blasfemi eller noe lignende, har ikke helt satt meg inn i det, men ingen bryr seg om dem lengre.

Den yngre generasjon er det som bekymrer meg. Jeg vet at MANGE rundt min alder sier at dem aksepterer homofile, men alikevel bruker dem "homo" som skjellsord, og andre lignende ting. Den eldre generasjon er kansje de som stemmer, men det er den yngre generasjon som må akseptere det. Iogmed barna kommer til å vokse opp med oss, og våre barn. Da kommer det nok til å vise seg at barna blir mobba/småeglet pga sine adoptivforeldre, og at dette er en dårlig løsning. Den dagen unger vokser opp med homofile som en selfølge i samfunnet og ingen reagerer sterkt på det, da kan homofile få adoptere. Ikke før.

Dette bør homofile selv forstå, om ikke for sin lykke, for at barnet skal vokse opp med og bli mobbet. Men vis du kan garantere at barnet ikke blir mobbet, så ser jeg ingenting feil med det. :)

Lenke til kommentar

Det er mange i denne tråden som spør "hvorfor skal ikke homofile få adoptere barn?"

 

Jeg vil snu litt på spørsmålet:

 

Hvorfor skal de få adoptere barn?

 

- Det er ikke naturlig at to av samme kjønn får barn. (Et uomtvistelig biologisk faktum.)

- Det er ingen menneskerettighet å få barn.

- Er det barnas eller de homoseksuelles behov som står i sentrum i denne debatten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...