Haarball Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Jeg kjøpte PC fra komplett.no for et år siden, og var så dum og sette den sammen uten å spørre om tips/hjelp fra folk som hadde peiling. Det har resultert i en VELDIG bråkete maskin (pga vifta går jeg ut fra), og nå som vi har flytta PC'en opp i TV-stua vil vi ha en slutt på det. Bør jeg kjøpe ny vifte, eller anskaffe et eller annet som kan dempe bråket? Vil gjerne ha spesifikke forslag! Kjører en.. AMD Athlon 1,46 Ghz XP 1700+ 256 DDR RAM Er ikke sikker på hvilken type vifte jeg har, og lette under device manager men fant ikke noe der. Hjelp? Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Det er sikkert prosessorviften som bråker mest, men også viften i strømforsyningen og eventuelle kabinettvifter kan bråke en del, i tillegg til chipsetvifte på hovedkortet og vifte på grafikkort osv osv osv :-? Ta av kabinettet og sjekk hva som bråker, og bytt ut det du føler for. Til den prosessoren får du mange stillegående kjølere/vifter... Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Kjøte du ferdigpc fra komplett står det nok i en av bruksanvisningene som fulgte med, eller så står det på kvitteringen din. Du kan jo kjøpe deg en ny vifte, kjøper du en som kun er 17db vil jo ikke det bråke så mye i forhold til det sagbruket du sier at du har nå. Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Hvis du har kvitteringen fra Komplett så står det sikkert hvilken type vifte du har, du kan så sjekke antall desibel opp mot nye vifter osv... Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Kikk inn i maskinen din så ser du at det sikkert står et navn på vifta, men er nok vanskelig å finne ut hvilken ribbe det er, med annet det står og. Hvor varm er CPU'en din? Hvis den ikke er så veldig varm så kan du vel bare kjøpe en viftestyring av et eller annet slag. Hvis du har en 500Kr å bruke så kan du jo kjøpe ny kjøler: Kanskje denne eller denne hadde vært noe? Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Jeg bruker sistnevnte, Volcano 9, ikke et dårlig valg det Lenke til kommentar
vegge Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Enig med de andre.. (hvorfor kan jeg ikke slette denne?) Anyways, MIST Silent Twin koster 395,- Lenke til kommentar
Haarball Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Takk så langt folkens, kunne løsningen være å bare kjøpe den Volcano 9 kjøleren? Er ikke interester i å mekke og fikse på masse rart, vil bare få bort den støyen Havegg - får vel åpne og se hva som bråker. Hvor mye koster den du nevnte? Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Takk så langt folkens, kunne løsningen være å bare kjøpe den Volcano 9 kjøleren? Er ikke interester i å mekke og fikse på masse rart, vil bare få bort den støyen Men når du først er begynt å irritere deg over støy så er det for sent, da er det hele tiden noe annet som støyer osv Og spesielt hvis den skal stå i stuen......... Ved montering av ny kjøler så kan guiden på overklokking ang kjølepasta være grei: http://www.overklokking.no/guides/goopguide/index.html Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Før jeg kjøpte Volcano 9 vifta hadde jeg en 30db vifte. Ble vant til den siden jeg sov med data'n på, men nå er det klokka på rommet som plager meg som faen siden ikke data'n bråker mer... Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Før jeg kjøpte Volcano 9 vifta hadde jeg en 30db vifte. Ble vant til den siden jeg sov med data'n på, men nå er det klokka på rommet som plager meg som skitt siden ikke data'n bråker mer... så send både pcen din og klokka til meg så skal jeg sørge for at det blir brukt Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Jaok, hva er adressa di? Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Kjøp en Zalman fanmate fra Iqdata,kun 50 kroner.Da kan du senke hastigheten på vifta til du ikke hører den lengre.Billig og enkelt. Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Kvalitet? Meget høy. Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Ja, hvis det er bra kvalitet som du sier og det er vifteregulator er det ikke et dårlig valg. Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Ja det er en vifteregulator.Meget enkel løsning(den beste??) Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Hvor kraftig cpu klarer den og kjøle på den svakeste hastigheten, og hvor mange db er det hvis man kjører minimal hastighet på vifta? Lenke til kommentar
quarkey Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Hvis du virkelig vil kvitte deg med støyen, hvorfor ikke prøve vannkjøling? Jeg har vurdert det.. Men jeg vet ikke om jeg tør og ta det store skrittet.. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Folk har enda ikke skjønt det med avataren ass... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå