nessen Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Ford Mondeo 2004 mod, 65000km. Har kjøpt ny "b" bil. Då er det nokre spørsmål som dukker opp: 1) Inne i bilen så er det noko som klirrer når ein køyrer på litt ujevn veg, dvs ganske ofte her som eg bur. Har pressa og holdt på "alt" forran i bilen når lyden er der, men eg klarer ikkje å finne ut kor den er. Nokon som har samme bil som har hatt samme problem? 2) Når eg girer til 3 gir så kjem det ofte ein svak dunkelyd ifrå forran i bilen. Spesiellt om eg slepper clutchen fort ut istedenfor sakte. Samme lyden kjem dersom eg feks ligger i tilfeldig gir, har ein viss fart, slepper gasspedalen brått, og trykker den brått inn igjen. då kjem samme dunkelyden forran i bilen ein plass. Håper det er nokon som har litt erfaringer slik at eg kan roe ned /evt forberede meg på kva som kan vere feil... Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 nr2 høres ut som defekt motorfeste. Dra på brekket og sett bilen i 1 gir. prøv og få brå belastning på motoren.(slipp ut clutchen) kommer lyden da? Åpne panseret og se hva som skjer samtidig hvis du får hjelp. Lenke til kommentar
nessen Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 defekt motorfeste..kva det vil sei? er litt grønn på akkurat det her..... Lenke til kommentar
Murphy1999 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Ford Mondeo 2004 mod, 65000km. Har kjøpt ny "b" bil. Då er det nokre spørsmål som dukker opp: 1) Inne i bilen så er det noko som klirrer når ein køyrer på litt ujevn veg, dvs ganske ofte her som eg bur. Har pressa og holdt på "alt" forran i bilen når lyden er der, men eg klarer ikkje å finne ut kor den er. Nokon som har samme bil som har hatt samme problem? Håper det er nokon som har litt erfaringer slik at eg kan roe ned /evt forberede meg på kva som kan vere feil... 9116708[/snapback] Hei. Gratulerer med "ny" bil! Selv har jeg en 03 TDCi stv. Ang nr1: Lurer på om jeg har det samme problemet som deg. Klarer ikke å finne ut hvor ulyden kommer fra jeg heller. Etter litt prøving, har kommet fram til at lyden dukker opp helst når jeg kjører rett fram, i både lave og høye hastigheter. Har ikke hørt lyden når jeg svinger. Noe som knirker/gnikker liksom, og kjenner svak vibrasjoner i rattet Si fra hvis du finner ut av det Lenke til kommentar
epticon Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Dette er mest sannsynlig at det er et motorfeste som er dårlig. Sånn som du forklarer det vil jeg tro at det er det bakerste motorfestet som ligger nermest torpedoveggen. Det som trolig er skjedd er at Gummien/foring er mye nedslitt...! Legg deg under bilen for en rask titt...! hvis foringen er gåen må den byttes. Alle foringer på hvordan som helst bil burde/skal byttes så fort du merker at de ikke er som de skal. Dette kan også videre forårsake mange andre uønskede problemer. Sjekk også foringene på nedre bærebru høyre og venstre side. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Klirringa kan komme fra en av de øvre skålene som fjærbeinet er festa i. Men du er sikker på det er inne i bilen? Husk at lyder forplanet seg veldig godt. Kan være noe som er løst i midtkonsolen eller selve dashbordet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå