-sondre Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Har fått en film i .mkv format. har nero7, men det går ikke ann å legge inn denne filen. noen som har noen gode råd til meg? håper på mange gode svar Lenke til kommentar
-sondre Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) .. Endret 21. juli 2007 av -sondre Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Hei Skal du spille den av på DVD-Spilleren? Viss så, kan det bli litt mer komplisert. Og dette skal du få hjelp til Lenke til kommentar
-sondre Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Hei Skal du spille den av på DVD-Spilleren? Viss så, kan det bli litt mer komplisert. Og dette skal du få hjelp til 9117261[/snapback] ja, skal ha den i dvd spillere, akkurat som en kjøpefilm Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Skjønner. Da anbefaler jeg et graits program som heter AVI2DVD til deg. Det er enkelt å bruke. Prøvde nettopp å konvertere en MKV-fil som inneholdt to H.264 kodeker'er (x264 og Nero AAC), og enkoderene til programmet taklet disse fint. Jeg vet ikke helt hvilke kodeker'er din film inneholder, men er ganske sikker på at det enten er XviD/DivX eller x264. Den klarte x264 fint, så da klarer den nok stort sett alt annet også. En tutorial/guide for programmet finner du her. Husk at du må ha FFDShow for å kjøre avi2dvd skikkelig, og spesielt om videoen din inneholder AVC/AAC, siden den bruker DirectShowSource. Jeg måtte det i hvert fall. Husk å velg at den skal et ISO image av DVD-en, så kan du brenne den ut med DVD Decrypter etterpå. Eller et annet om du har det. Har du Nero spiller det ingen rolle om du velger ISO eller ikke, siden Nero kan brenne ut VIDEO_TS mapper. Men husk at avi2dvd er enda i beta, så du kan oppleve noen problemer. En løsning kan være å velge en annen encoder. Får du ukjente problemer, kan jeg anbefale MkvMagic. Et annet enkelt program du kan bruke er ConvertXtoDVD, men det koster. Ellers kan du se litt her. Endret 22. juli 2007 av Danny Boy Lenke til kommentar
-sondre Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Skjønner. Da anbefaler jeg et graits program som heter AVI2DVD til deg. Det er enkelt å bruke. Prøvde nettopp å konvertere en MKV-fil som inneholdt to H.264 kodeker'er (x264 og Nero AAC), og enkoderene til programmet taklet disse fint. Jeg vet ikke helt hvilke kodeker'er din film inneholder, men er ganske sikker på at det enten er XviD/DivX eller x264. Den klarte x264 fint, så da klarer den nok stort sett alt annet også. En tutorial/guide for programmet finner du her. Husk at du må ha FFDShow for å kjøre avi2dvd skikkelig, og spesielt om videoen din inneholder AVC/AAC, siden den bruker DirectShowSource. Jeg måtte det i hvert fall. Husk å velg at den skal et ISO image av DVD-en, så kan du brenne den ut med DVD Decrypter etterpå. Eller et annet om du har det. Har du Nero spiller det ingen rolle om du velger ISO eller ikke, siden Nero kan brenne ut VIDEO_TS mapper. Men husk at avi2dvd er enda i beta, så du kan oppleve noen problemer. En løsning kan være å velge en annen encoder. Får du ukjente problemer, kan jeg anbefale MkvMagic. Et annet enkelt program du kan bruke er ConvertXtoDVD, men det koster. Ellers kan du se litt her. 9120279[/snapback] Hei. takk for fine oplysninger og programmer. bruker avi2dvd og filen er x264. har nå kommet til så langt at jeg må velge audiostream, men det er ingenting og velge, så jeg får ikke gjort jobben. har du (eller noen andre) vert borti det samme? Endret 23. juli 2007 av -sondre Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Har du installert FFDShow? Husk at avi2dvd er enda i beta, som betyr at den ikke er helt ferdig, og du kan støte borti noen ukjente problemer. Jeg konverterte en x264 fil, med Nero AAC som lyd, og det funket. Du får prøve de andre programmene jeg linket til deg Lenke til kommentar
-sondre Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Har du installert FFDShow? Husk at avi2dvd er enda i beta, som betyr at den ikke er helt ferdig, og du kan støte borti noen ukjente problemer. Jeg konverterte en x264 fil, med Nero AAC som lyd, og det funket. Du får prøve de andre programmene jeg linket til deg 9146286[/snapback] har fått det til nå. men jeg har lit problemer med brenningen av IMG filen. får beskjed om at det er ukjent filformat (bruker DVDdecrypter) Noen råd? Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Er den en IMG-fil? Jeg trudde den skulle være en ISO-fil? IMG-fil er omtrent det samme som ISO, men er mer sjeldent brukt, og dermed er det få programmer som støtter den. Ifølge denne tutorialen, så skal avi2dvd lage en ISO-fil. Og den skal kunne åpnes i DVD Decrypter, og brennes ut. Om den skulle være en IMG-fil, så kan du se på denne tråden. De konkluderer med at IMG-filen er korrupt, men de anbefaler mange programmer som du kan teste der. Men de fleste koster. Om ikke DVD Decrypter skulle fungere, ville jeg enten prøvd MagicISO eller Alcohol. Eller du kan evt. prøve å skifte .img endingen til .iso heller. Det kan virke Om du ikke kan se endingene på filene dine, gjør følgende: 1. Åpne en hvilken som helst mappe. 2. Velg Verktøy (oppe til venstre) -> Mappealternativer... -> Vis -> fjern haken for "skjul filetternavn for kjente filtyper" -> OK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå