cazador Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Hoy, skulle ta ut å rense forgasseren min idag og greide uheldigvis å miste en liten del trur jeg.. når jeg prøvde å starte mopeden så begynte det å rende bøttevis med bensin ut av toppen på forgasseren. Og ja jeg har strammet toppen hardt nok.. det som jeg funderer på er om jeg kansje har mistet en bitteliten del under toppen på forgasseren fordi det var et lite høl der som det ser ut som det skulle være noe oppi ... og jeg fant en liten del på bakken som kunne passet i det hølet men den mista jeg selvfølgelig igjen... liten del på kansje 1mm i tykkelsen og 1cm lang.. non som har no å si om det? eller er det kansje noe anna ? Takk på forhånd for alle svar Endret 21. juli 2007 av cazador Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 hvilken sykkel er det snakk om? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 "litt" mer detaljert beskrivelse? Antagelig har flottøren hengt seg opp osv.. Slå litt på koppen, i bånn.. Lenke til kommentar
cazador Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 dt er snakk om en Derbi Senda R50 2002mod. flottøren hengt seg opp ? forklar litt nærmere skjønte ikke helt hva du mente;) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Høres ut som du har mista nåla som stenger bensintilførselen når flotørkammeret er fult. Deler i forgasseren er som oftest der av en grunn. Hva skulle du inni der til og begynne med uten kunskap om emnet? Lenke til kommentar
cazador Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 skulle bare rense forgasseren;) har gjort det før og det funka fint men nå gikk det visst galt =/ åssen kan jeg fikse det her a ? hvis du mener den nåla som stikker ned i forgasseren med fjæring på så er den der;) Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 nei det er ikke den han mener om du titter i flottørkammeret ditt så er det en sånn svær hvit flottør og en liten flottør nål. denne er oftest oransj i ene enden.. du har mista den? = du trenger ny gasser eller om du finner en ny flottørnål.. uansett, den er ubrukelig uten den.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Har du bensinfilter trenger du skjelden eller aldri og rense forgasseren. Eneste plassen det setter seg dritt er i dysa og da kun om du ikke har filter. Med filter er det kun bensin som kommer inn i forgasseren. Du trenger heller ikke og ta fra hverandre flotøren for å gjøre rein dysa, det er bare å la den henge der. Men uten flotørnåla kommer du ingen veier. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Alt er lov med jalla mekk, og alt kan fikses. Jeg antar med flottørnåla, mener du nåla som går gjennom "gaflene" til flottøren, som gjør at den både går opp og ned, og henger på ? Isåfall, ta en jernbinder tråd, håper da du vet hva det er ? 1mm tykk vanlig jern tråd som er surra sammen, klipp av og dytt gjennom, bøy på sidene. Har da alltid fungert på meg. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 nei det er ikke den han mener tro meg, denne trenger du JD scrubs. Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Alt er lov med jalla mekk, og alt kan fikses. Jeg antar med flottørnåla, mener du nåla som går gjennom "gaflene" til flottøren, som gjør at den både går opp og ned, og henger på ? Isåfall, ta en jernbinder tråd, håper da du vet hva det er ? 1mm tykk vanlig jern tråd som er surra sammen, klipp av og dytt gjennom, bøy på sidene. Har da alltid fungert på meg. 9120335[/snapback] Du JD_Scrubs.. Jeg kjøpte nettopp en orginalforgasser til MT-5 av en fyr, han skulle ha 600 for den.. er det deg jeg kjøpte den av?? Grunnen til at jeg tror det er at forgassernåla mi er festa med en sånn tråd som du forklarer her Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) nei det er ikke den han mener tro meg, denne trenger du JD scrubs. 9120922[/snapback] Hva ? Trådstarter : Håper du ikke kjøpte den for 600kr.. Nei, er ikke meg, har Reiju jeg, men hadde du gått 1 år tilbake hadde jeg nok av MT5 deler Endret 23. juli 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
cazador Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 nei det er ikke den han mener tro meg, denne trenger du JD scrubs. 9120922[/snapback] Hva ? Trådstarter : Håper du ikke kjøpte den for 600kr.. Nei, er ikke meg, har Reiju jeg, men hadde du gått 1 år tilbake hadde jeg nok av MT5 deler 9128527[/snapback] Kjøpte hva for 600 kr? Lenke til kommentar
cazador Skrevet 26. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2007 Fant ut hva det var folkens;) i bånn av forgasseren så er det en sånn hvit sak inni.. den lille saken som holdt den på plass hadde detti ut;) Lenke til kommentar
glenntore Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 aha,en sånn kan man jo lage selv av en binders eller noe. Lenke til kommentar
corvald Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hoy, skulle ta ut å rense forgasseren min idag og greide uheldigvis å miste en liten del trur jeg.. når jeg prøvde å starte mopeden så begynte det å rende bøttevis med bensin ut av toppen på forgasseren. Og ja jeg har strammet toppen hardt nok.. det som jeg funderer på er om jeg kansje har mistet en bitteliten del under toppen på forgasseren fordi det var et lite høl der som det ser ut som det skulle være noe oppi ... og jeg fant en liten del på bakken som kunne passet i det hølet men den mista jeg selvfølgelig igjen... liten del på kansje 1mm i tykkelsen og 1cm lang.. non som har no å si om det? eller er det kansje noe anna ? Takk på forhånd for alle svar det er pakningen på flotøren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå