ventle Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Hmm, slik jeg har oppfattet det, er XXX(X)p en standard for et digitalt signal som leverer gitte oppløsninger. Siden VGA er en analog bildeoverføring vil jeg si det ikke inkludert. (Uten å si noe sikkert ) 9135371[/snapback] I skjermkortdriverne har jeg valget for å slå av eller på 720p på skjermutgangen (VGA) uten at jeg vet hva dette innebærer. Når jeg kobler maskinen til LCD-tv'en (som støtter 720p) må 720p være slått på i driverne for at bildet skal fungere riktig. Tolk det som man vil... Lenke til kommentar
Pera86 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 1080p er jo "kun" 1920x1200 i oppløsning, så VGA får vel til det også, problemene begynner når HDCP kommer inn i bildet ved avspilling av HD materiale... Vet ikke hvor man ligger i løypen på det området.... 9122594[/snapback] Bare for å være helt sikker: støtter DVI HDCP, eller må man ha HDMI for å kunne spille av HDCP-beskyttet materiale? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg er ganske sikker på at DVI støtter HDCP så lenge skjermkortet gjør det. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Jepp! Men dette må sjekkes! Skal vel være rimelig nytt skjermkort for at HDCP støttes? Lenke til kommentar
wiak Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) HDMI ftw alså du kan spille av HD DVD og Blu-Ray Disc på en 40" 1080p HDTV burde gå bra fordi masse bærbar med hdmi har krafig nok prosessor vis den bærbare ikke har HD DVD Spiller så kan du vel få kjøpt en Toshiba HD DVD + DVD-RAM combo https://prisguiden.no/product.php?productId=77317 i tillegg koble til en Digital-Anywhere DTV box via firewire så får du en komplett HTPC som kan også brukes som bærbart digital system med full 1080p støtte ut, HD DVD støtte og digital tv ^^ bygger selv en budjet htpc med hiper kabinett og har tenkt å putte en slim toshiba hd dvd spiller i den å ja 1080p = 1920x1080 Progressive HDMI på en bærbar vil ha støtte for opptil 1920x1200 (16:10) ut til en lcd skjerm for pc bruk, for tv bruk støtter hdmi opptil 1920x1080p (16:9) å ja GLEM VGA HDMI eller DVI er veien å gå, er så synd at produsentene gir blaffen i dvi på 6k prisnivå DVI og HDMI er SÅ mye bedre en VGA i bilde kvalittet, skarphet og farger, MYE lettere å sette opp, fordi du kan gi skjermen digital signal, på vga må du konverter fra digital til analog også analog til digital inni skjermen HDMI støtter HDCP fullt DVI støtter NOEN ganger HDCP fullt, kommet ann på skjermkort og alt det dere, pleier å stå i specs Endret 25. juli 2007 av wiak Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 DVI og HDMI er SÅ mye bedre en VGA i bilde kvalittet, skarphet og farger 9138372[/snapback] jeg ser ærlig talt ikke forskjellen. Men så er jo jeg passe dum også, da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå