Jørnan Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Dollaren er ekstremt lav nå, nede i 5,71 sist gang jeg sjekket. Det frister derfor veldig å veksle inn sparepengene mine i dollar og veksle dem tibake igjen om noen måneder. Men nå er det slik at lettjente penger i de fleste tilfeller er et tulleord som ble oppfunnet for å lure folk. Så er det lurt å veksle inn nå, eller kan dollaren synke enda mer? Og hva er det egentlig som gjør at den er så lav? Jeg regner med at den norske kronen er sterk, siden både dollaren er under 6, euroen lavere enn 8 og pundet er under 12, men dollaren må være ekstra svak (eller hva man skal kalle det) i tillegg. Så vet noen som dollaren snart vil gå opp igjen eller om det fortsatt er en mulighet for at den blir lavere? Den var jo 5,9 for litt siden, og da var det jo "umulig" at den ble lavere ... Lenke til kommentar
War Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Hvor mye penger har du? Du må veksle ufattelig mye penger for at det skal lønne seg og bankene veksler ikke med de tallene og kjøper for høyere verdi enn salg. Vet at folk i russland veksler rubel i dollar pga dollaren stiger og rubelen synker (iallefall til nå) Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Kan veksle opp mot 10.000 dollar (med kursen som er nå). Vil egentlig ikke satse så mye, men er det trygt så er det mye bedre enn å la det stå i banken til en minimal rente. Sjekket med DnB, og der kunne jeg kjøpe for cirka 5,8 og selge for cirka 5,5 nå. Det betyr at dollaren må stige med minst 0,3 før jeg tjener noe. Det betyr også at jeg har tapt 3.000 kroner når jeg veksler dem. Finnes det steder der det er billigere å veksle? Kanskje det er forskjell på bankene eller noe. Og vil dollaren gå opp, eller kan den synke enda mer? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Du kan jo kjøpe dollar hos en megler, tror du kan handle i valuta hos nordnet eller netfonds. sjekk ut forexnor sin hjemmeside, eller kanskje enda bedre www.saxobank.com. Den er ikke en backalleygreie som forexnor virker som. Endret 21. juli 2007 av gorber Lenke til kommentar
akamond Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Ikke gjør det. Dollaren holdes kunstig høy. Valutaen er egentlig mye lavere. Å investere i valuta er ikke så dumt nå som kronen er høy, men for guds skyld ikke dollaren. Den kans selvfølgelig stige, men som sagt holdes den bare kunstig høy og plutselig kan den rase og verden vil få en skikkelig knekk. Lenke til kommentar
Brillefin Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Dollaren kan bikke begge veier enda ja. Husk at når du gjør en slik investering så setter du et veddemål mot markedet. Det er en grunn til at dollaren står på akkurat det den gjør. Personlig gjetter jeg at den skal enda litt lengre ned. Lenke til kommentar
starks Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 det er lite som tyder på en snarlig kursoppgang for usd, mye på grunn av et eiendomsmarked i ubalanse. er ikke noen investering jeg ville gjort pr. i dag i allefall.. har du opp mot 10.000 usd å investere finnes det bedre alternativer. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Dollaren er ekstremt lav nå, nede i 5,71 sist gang jeg sjekket. Det frister derfor veldig å veksle inn sparepengene mine i dollar og veksle dem tibake igjen om noen måneder. Men nå er det slik at lettjente penger i de fleste tilfeller er et tulleord som ble oppfunnet for å lure folk. Så er det lurt å veksle inn nå, eller kan dollaren synke enda mer? 9116338[/snapback] Som nevnt tidligere så er det ulik pris på kjøp og salg, men også inflasjonen må du regne med, da den er ulik for kronen og dollaren. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Jeg vil anbefale deg å se på andre måter å tjene penger i finansmarkedet på. Valutamarkedet er verdens mest effisiente marked og det er svært vanskelig å tjene penger i det. Om du ikke vet hva dekket og udekket renteparitet er, og hvordan man tolker Forward/Future-priser, samt mekanismene bak valutakursbevegelser, så bør du være forsiktig. Lenke til kommentar
silverado1500 Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 DET VAR DA SOM %¤#& DA! Dollaren er oppe i 5,88! Hva skyldes dette? Er det håp om at den synker snart? Jeg flytter til statene neste onsdag, og har tenkt til å åpne en bankkonto samt kjøpe bil, at ikke kursen bare kunne holdt seg nede litt til.... Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 DET VAR DA SOM %¤#& DA! Dollaren er oppe i 5,88! Hva skyldes dette? Er det håp om at den synker snart? Jeg flytter til statene neste onsdag, og har tenkt til å åpne en bankkonto samt kjøpe bil, at ikke kursen bare kunne holdt seg nede litt til.... 9160325[/snapback] Fallet på børsene regner jeg med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå