Gå til innhold

Hvordan legger du inn din Windows?

Anbefalte innlegg

Heisann

Lurer litt på hvilke metoder dere bruker for og legge inn windows på?

Er selv veldig plaget med at min metode gjerne får windows til og havne på en annen partisjon enn C: :(

Min metode:

Jeg velger i bios at jeg vil boote i fra cd-rom, starter da cd'n ved og trykke en tast i oppstartet, venter da til windows har lastet inn driverne, for også slette min gamle partisjon med windows, også opprette den gammle jeg slettet for også legge windows inn på denne nå nye og rene partisjonen.

Men her kommer problemene, forom jeg har har flere partisjoner, så tar nå en av de navnet C:, og windows blir gjerne D: :hmm:

Men som jeg ser det så er det ikke andre måter jeg kan installere win på, med og få formatert C: partisjonen som windows jeg skal fjerne er på?

Må inrømme at jeg har aldri startet opp fra platen i windows da, men tror da min metode gir renest windows installasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg: Kobler ut alle harddisker utenom den som står på SATA Channal 1. Så stapper jeg inn Ghost-imaget og legger inn det. Da er pcn fiks klar med ferdig firefox, thunderbird, drivere o.l. Dette sparer meg for mye tid.

Da dette er gjort kobler jeg til de andre 5 harddiskene. Så setter jeg i en linux-boot cd og skriver om GRUB slik at jeg også kan boote linux'en min.

Lenke til kommentar

Hver gang jeg bygger pcer gjør det på den vanlige måten, disconnecter alle hdd utenom sata 1 eventuelt "master" bruker sjeldent partisjoner, men hender. avhenger av fyren's (som jeg bygger for) behov.

Hrisebro, forklar nærmere ? :p sykt greit å slippe drivere etc, om du ikke tenker å bare sette opp windows mappa på nytt ? Men allikevel skulle ikke alt av drivere være ferdig da ? hmm :hmm:

Trond :D

Lenke til kommentar
Er dette et gratis program som lastes ned fra "veven"?

Da slepper du vel å bruke Windows installasjons-CDen også da?

9116510[/snapback]

Nei Ghost er ikke gratis, og ja du slipper å bruke Windows cd'en når du først har fått laget ett "ghost" av windows installasjonen din.

Bruker selv Ghost 9 ,og sparer mye tid på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...