Gå til innhold

P5B-e plus og raid 5 + single boot disk

Anbefalte innlegg

Med "videre med raid 5 oppsett", mener du da at ICH8R støtter utvidelse av arrayet uten å miste innholdet? Var det jeg håpet på, men begynte å tvile på etter å ha lest at ikke alle kontrollere støttet det.

Det der burde vi klare å finne litt mer ut om. Vi leser litt mer og kommer med noe kommentar.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som om det er noe begresninger på den kontrolleren ja.

Du kan ikke bruke mer enn 4 kanaler for et oppsett.

Vi må lese litt mer.!!!

Men det er helt klart at:

-Du kan starte med 2 disker i raid 1 for så å migrare til 3 eller 4 disker i raid 5, for at det er den funksjon som støttes.

-Du kan konfigurere de andre 2 kanaler til raid igjen. I raid 0 eller 1 eller i "ready raid". Dvs du starter men en disk i ready raid for så å kople en til.

Det betyr jo at enten du starter med alle 4 i raid 5 eller med 2 i raid 1 for å utvide/migrere senere.

Det betyr jo og at du kan ha din bootdisk på samme kontrolleren , konfigurert for "ready raid" og, hvis du skal ha en udødelig OS :innocent: kople en disk senere og migrare til raid 1.

Men ellers det helt klart at du kan ha 4 kanaler i raid 5 for lagring osv, 2 kanaler i raid 0, for å bruke til daglig, og boot disk i Micron.

Ja det var slik jeg forstår den ich8R. Om det finnes noe mer å grave opp vedrørende triks eller noe annet, så finner man ut etter hvert.

Du har gode sjanser å konfigurere systemet ditt, men med noe begresninger ja.

Lenke til kommentar

Ja, leste meg fram til mye av dette her jeg og.

Angående Raid 0 i tillegg, har jeg vært inne på tanken. Maskina er såpass oppegående ellers, så det er alltid bra å slippe flaskehalser.

En hel disk til bare boot er kanskje litt overkill da, får en partisjon som er rimelig stor til overs der.

Software og virtuelt minne bør vel helst ligge på Raid 0 arrayet?

Endret av fudun
Lenke til kommentar

Ja det var det jeg tenkte jeg og, at du bruker i tillegg et raid 0 for å få litt fart på ting.

Når det gjelder page file og sånn andre små fiks, så det absolutt riktig å prøve deg fram, til du får det som du vil.

men så lenge du ordner bootdisk spørsmålet og raid 5 konfigurasjon, så virker det fint egentlig at du har 2 kanaler som du kan konfigurere etter ønske, fra en dag til den andre, når du vil prøve noe eller annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...