duckamuck Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Leter etter en bærbar studentpc til max 13000. Spesifikasjoner: -Vil helst ha Santa Rosa chipset -Skal være 15.4" - 2GB RAM -Stor harddisk -Tokjerne prossor. Helst Core 2 Duo (2Ghz+) Genrellt: -Skal koble den opp mot TV slik at jeg kan se film/tvserier på den. (HDMI fordel?) -Spilling: Må kunne kjøre WoW på en brukbar måte. Ønsker ikke integrert skjermkort. -Generelle programmer -Den skal kobles opp mot egen skjerm/tastatur/mus når jeg er på hybelen. Slik at den vil stort sett være det. M -Batterilevetid er ikke så veldig viktig da jeg regner med å ha tilgang på strøm stort sett hele tiden. Men batteriet burde holde 2t. -Regner med å kjøre WinXP Pro ut året, slik at jeg trenger ikke å kjøpe med noe programvare foreløpig. Har sett litt på Compal IFL90+ med 2.2GHZ Core 2 Duo, 2GB RAM og 250GB harddisk, men vet ikke helt hvor bra kjøpet er. Har også sett litt på Acer Aspire 5920G, og det virker som et godt alternativ til Compal. Lenke til kommentar
Merolen Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 studentbærbar til 13000?! Rik student elller? Kjøpte HPdv6600 til 9000kr. Den har amd turion64, 120gb disk, 1gb minne og geforce 7200go. Testet wow på den en gang i tiden, gikk greit. Men du kan ikke regne med at en bærbar skal klare det samme som en stasjonær. Du trenger ikke bruker 13000 kr på en bærbar hvis den kun skal brukes som studentPC og maks kjøre WoW. Da holder det med 8000kr sånn ca. Det er min mening, kan hende andre vil si noe annet, men pass på at du ikke bruker for mye penger enn du må. Finnes mye bra der ute som ikke trenger å koste skjorta:) Lenke til kommentar
5-7 Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Acer 5920G kommer på døra mi imorgen, da skal spill, HDMI og masse rart testes Kan se om jeg husker å gi en tilbakemelding her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå