cathan Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Noen som har noen formening om "spilleren"?? Var en tur på Komplett i dag og kjøpte det hovedkortet, cpu og ram`en som står der, men uder anbefalinger står det 2x256 og jeg kjøpte 512. Er det noe forskjell på de to/tre?? Har et MSI GeForce4 Ti4200 fra før. Noen som kan tippe Benchmark resultat?? Har ikke monter enda. Kjøper meg nye Cd brenner og skjerm neste mnd. Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Hvis hovedkortet støtter dual ram burde du heller kjøpt 2x 256mb ram Lenke til kommentar
cathan Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Hvis hovedkortet støtter dual ram burde du heller kjøpt 2x 256mb ram Det er ikke dual. Jeg kjøpte 113862 (varenummeret) Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Hvis du ikke kan benytte dual ram har det ikke noe og si om du har 1x 512 eller 2x 256 ram Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Hvis du ikke har hovedkort med støtte for dual-channel minne konfigurasjoner, så er 512MB å anbefale av to grunner : Viktigst, det er lettere å beholde god singalstyrke mellom NB og Rambrikke ved bare en brikke. Det blir mindre signaler som fyker fram og tilbake, mindre sjangs for crosstalk osv osv => mere stabilt minne som kan klokkes lengere, eller kan kjøres med mer aggressive innstillinger. Akkurat hvor "viktig" dette er, får man jo selv avgjøre... og om det er merkbart i praksis er noe helt anderledes. Ellers så vil jo 1x512MB gi bedre rom for minneoppgraderinger senere. Du kan sette inn mer minne før du går tom for ledige slot'er å sette brikker i. Selvfølgelig så kan man også her diskutere/kverulere om nytten av dette også. Treeeenger man virkelig mer enn 512MB minne? osv osv.. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Ikke at dual-ddr gir så sinnsykt mye mer heller.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå