Sinsen Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Hei, jeg har ikke et veldig stort behov for en tele zoom, men jeg hadde litt penger til overs i dag, og kjøpte en Sigma 70-300. Det som er, er at jeg mener at karen i butikken sa at APO versjonen kostet det dobbelte (kan godt hende jeg hørte feil), så jeg gadd ikke å kjøpe den, men, når jeg ser i prisguiden så ser jeg at det bare er snakk om noen hundrelapper i forskjell. Synes dere at jeg skal prøve å få byttet det, eller er forskjellen så pass liten at jeg ikke vil merke så mye til det? Lenke til kommentar
silentnoise Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Hei! Ikke for å male "fanden på veggen", men jeg har hatt begge linsene. Ble frastjålet min gamle ikke-apo, og kjøpte ny apo. På bildene tatt med APO linsen er det mye mindre chromatic aberration, (sånn lilla halo ved skarpe kanter) enn den uten APO. Så er nok ikke dumt å prøve å bytte, sånn i det lange løp vil du få skarpere bilder! Lykke til i allefall! Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Takk for svar. Jeg har ikke sett så mye til feilbryting (er det det på norsk?) på testbildene jeg har tatt til nå, så hvis det er det du merka mest til, beholder jeg det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå