Gå til innhold

Amerikansk kort i Norge?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg sitter her og ser på skjermkort og har kommet over noen amerikanske sider som det ser litt billigere ut.

men det jeg lurer på er om et skjermkort fra Amerika funker i Norge, med tanke på forskjell på PAL og NTSC?

 

Mvh

Sigmund Solis Røland

Endret av x_sigmund_x
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

Jeg sitter her og ser på skjermkort og har kommet over noen amerikanske sider som det ser litt billigere ut.

men det jeg lurer på er om et skjermkort fra Amerika funker i Norge, med tanke på forskjell på PAL og NTSC?

 

Mvh

Sigmund Solis Røland

9115182[/snapback]

 

Mange skjermkort har en bryter på seg der du kan bytte mellom pal og ntsc. Men tror ikke dette gjelder alle. Kjøpte et ATI kort som hadde denne bryteren. Uansett, dette har ingen innvirkning på bruken av kortet. Tenker da på f.eks. det å titte på webtv.

 

Sjekk produsentens hjemmeside. Last ned manualen til det aktuelle kortet.

Lenke til kommentar
Jeg sitter her og ser på skjermkort og har kommet over noen amerikanske sider som det ser litt billigere ut.

 

men det jeg lurer på er om et skjermkort fra Amerika funker i Norge, med tanke på forskjell på PAL og NTSC?

9115182[/snapback]

På nVidia-kort stiller du inn om du vil ha PAL eller NTSC i driveren...

 

Husk at hvis ikke du eller noen du kjenner skal over til USA så må du regne med å betale moms og tollgebyr på kort importert fra USA.

Lenke til kommentar
Husk at hvis ikke du eller noen du kjenner skal over til USA så må du regne med å betale moms og tollgebyr på kort importert fra USA.

9120958[/snapback]

 

Ikke for å pirke, men det spørs helt hva pakken merkes med. Om de skriver hvor mye det koster og hva innholdet er etc.

Var ingen problemer å få over en NTSC PS2 f.eks som er over tollgrensa prismessig fra USA, de merket det med bøker og 5USD som pris, gikk glatt gjennom.

Lenke til kommentar

men fetteren min skal som utvekslingstudent til usa i 1/2 år så han skal kjøpe med et 8800 ultra kort for meg :p

 

bare bestille det til adressa der han bor og så tar han det med i bagasjen ;)

 

men hvordan fungerer det med maskinvaren min? (står i signaturen)

 

Mvh

Sigmund Solis Røland

Lenke til kommentar

Jeg synes du burde overklokke E6600'en din.

 

E6600 blir en flaskehalls med 8800GTX, og da enda mer med 8800Ultra.

 

Kjøleren på Ultra kortet går ganske nærme hovedkortet, og du burde derfor sjekke hovedkortet ditt på forhånd om det er noe som kan komme i veien.

 

Jeg kan ikke bruke mitt Ultra kort pga noen SATA kontakter som spærrer så jeg ikke får kortet skikkelig ned i PCI-e sporet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...