Logitech87 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Hei Vi i familien har fått oss en 37" HDTV (Flattskjerm) og jeg har en Xbox360 som jeg gjerne skulle prøvd å koble til den nye TVen. Så, X360'en har to tilkoblingsledninger som man kan koble til TVen, en som er RØD, HVIT og Gul, og en som er GRØNN, BLÅ og RØD. Og jeg går utifra at den GRØNN, BLÅ og RØD som skal kobles til for å få HD kvalitet!? Men når jeg kobler til og setter på TVen er det HD kvalitet på bildet, men ingen lyd? Så prøvde jeg å koble til RØD, HVIT og GUL, da får jeg vanlig TV kvalitet og får lyd. Hva gjør jeg galt? Det er så mange farger og tilkoblings muligheter bak TVen der, at jeg nesten ikke vet hva som er hva! Har ikke kjøpt noe HD greier til X360, så jeg bruker bare det som fulgte med i Premium pakka! Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Hadde det problemet jeg også en gang tror jeg. Det jeg gjorde var å koble til alle ledningene. Altså rød, gul, hvit, grønn, blå og rød. Da fikk jeg både lyd og HD kvalitet mener jeg å huske. Er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 LucarioX har rett. alle ledninger må kobles til Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Gul trengs da ikke å kobles til. Rød og hvit er lyd. Disse kobler du til stereoanlegget ditt eller TV-et hvis det passer deg best. De tre som er for seg selv er til å overføre slik at du utnytter HD. Gul har ingenting her å gjøre, bortsett fra hvis du har et TV som ikke støtter komponent, kun kompositt. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 koble inn alle ledninger bortsett fra den gule og vips så har du lyd. Husk btw å switche over bryteren på kabelen så du faktsik får hd. Lenke til kommentar
Logitech87 Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Takk for svar, når funker det som bare det. =) Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hadde det problemet jeg også en gang tror jeg. Det jeg gjorde var å koble til alle ledningene. Altså rød, gul, hvit, grønn, blå og rød. Da fikk jeg både lyd og HD kvalitet mener jeg å huske. Er ikke helt sikker. 9115137[/snapback] alle ledningene skal kobles til på en hdtv unntatt den GULE kabelen fordi det er bilde mens de andre to er left og right til tv-høyttalerne. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Ok, men det kan vel ikke skade å ha den GULE koplet til? Endret 26. juli 2007 av LucarioX Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Det er bildekabelem og den vil ikke gi noen signaler når hdtv-modus er på, Så den kan du droppe å plugge i. Det gir ikke noen høyere kvalitet. Det går som sagt ingen signaler i denne når xbox360 er i hdtv-modus dvs. at du har flippet på den bryteren som er på kabelen som går inn i xboxen. Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Nei skader ikke, men den har ingen nytte. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Nei det har den ikke. Dessuten er det unødvendig å koble den inn hele tiden. Det vet jeg som flytter boxen mellom hdtven i stua og min old fashion lcd-tv fra asono. Hvis noen ønsker å se min "nerdebule" så kan man gå inn på nerdebula di v2! ogsøke etter here goes som nøkkelord.. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Kobler du til alt unntatt den gule vinner du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå