wiley Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Hvordan lager jeg en mappe i home da? 9117254[/snapback] Du skriver mkdir /home/navn_på_din_hjemmemappe/navn_på_mappa_du_vil_lage Dette kan også gjøres grafisk, noe du sikkert er vant med fra windows. Edit: Et enkelt google-søk på linux create directory gir deg svaret. Prøv google før du spør her. Endret 21. juli 2007 av wiley Lenke til kommentar
Pirmin Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Jeg syns det er helt greit trådstarter ikke googler da jeg har prøvd meg litt på ubuntu og plagdes på mange av de samme områdene eller kommer til å gjøre det, fint og vite litt om hva jeg kan plages med og om hvilke feil jeg ikke skal gjøre Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Hvordan får jeg mIRC til å funke ? Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Fikk laget den mappa. gjorde alt på nytt det stod i guiden. men det funker fortsatt ikke Lenke til kommentar
DevilsDecoy Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Hvordan får jeg mIRC til å funke ? 9118079[/snapback] mIRC finnes bare til Windows så vidt jeg vet. Prøv f.eks. XChat, eller søk etter IRC i Legg til/fjern programmer (vet ikke nøyaktig hva det heter...) Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Kikk gjennom disse guidene så får du sikkert svar på mange sprørsmål Ubuntu Linux Resources og Ubuntuguide Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Kikk gjennom disse guidene så får du sikkert svar på mange sprørsmål Ubuntu Linux Resources og Ubuntuguide 9119120[/snapback] Skal sjekke dem etterpå er i windows nå =) Fiksa slik at jeg har windows og ubuntu på pcn Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Jeg har ikke funnet ut hvordan jeg spiller av ISO fil filmer ? hvordan gjør jeg det? hvordan får jeg åpna VLC ? Lenke til kommentar
wiley Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 hvordan får jeg åpna VLC ? 9119553[/snapback] Let rundt på "programmer"-menyen. Du finner det sikkert under "multimedia" eller liknende. Den guiden for å få wine til å fungere er unødig avansert. Installer først wine med "sudo aptitude install wine". Last så ned "utorrent.exe" til en hvilken som helst mappe. Skriv så følgende i terminal for å få startet wine: "wine /navnet/på/mappa/utorrent.exe" Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 jeg fikk det til. skrev bare vlc i gnome-terminale. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Alt - F2 så får du "kjør" dialog for å starte programmer Man må skrive winecfg først for å konfigurere wine Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Finnes det noe brenne program jeg kan bruke? for å få brent ut iso filer og avi osv. noe lignende nero ? Og hvordan får jeg fjerna skrivebeskyttelsen på harddisken? pga får ikke til å slette noe Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 K3B er et bra brenneprogram, anbefales. Ellers finnes Nero til linux også, men det koster såvidt jeg vet penger (som i windows). Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 k3b? bare å laste ned via terminale eller? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Last ned via Legg til/fjern programmer, synaptic, terminal, hva pokker du føler for. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg har et spm. Skal jo begynne på vgs nå til høsten (i bodø, skal gå bygg og annlegg). jeg trenger jo laptop da. skal ha ubuntu på den så lurte jeg på om noen kunne hjelpe meg med å finne en brukbar laptop til så billig pris som mulig. krav: HER står kravene =) men jeg vil ha laptop med nvidia kort. eller jeg SKAL ha nvidia kort =) og 1 gb ram, dvd rom, trådløsnett og en hdd på ca 80-160 gb elns =) Håper noen gidder å finne en ;D takker Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Da er du heldig som har en fylkeskommune som er åpen for alternativer. De fleste er ikke det. Intel komponenter pleier som regel å funke bra med linux. Sikkert noen andre her som har litt mer erfaring med laptop kjøp for linux her Edit : Kanskje lurt å opprette en egen tråd for dette spørsmålet, så andre kan få med seg hva saken gjelder Endret 23. juli 2007 av rocknrolf77 Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 har fAtt meg den laptopen. ligger pA posthuset. er pA kreta atm. kommer hjem pA torsdag og fAr henta den da. skal installere ubuntu pA den da. og hvs ikke det gAr A ha ubuntu pA den, sA skal jeg bare ha vista som fQlger med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå