Catkin Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Hei. Det har seg slik at jeg akkurat kom ut fra dusjen. Alt virket normalt da jeg sto der,men når jeg kom ut ble jeg utrolig kvalm,svimmel og synet mitt ble mer og mer skurrete. Kroppen min ble tung og jeg sank ned på gulvet. Da ble synet klart igjen. Men så fort jeg var på beina var det på'n igjen. Kan legge til at jeg hadde spist litt lite,men litt rart likevel. Sitter og slapper av nå. Lurer veldig på hva det kan være. Håper på svar. Takk Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Du bør spise litt. Det kan være et tegn på at kroppen ikke har fått i seg nok næringsstoffer til å fungere skikkelig. Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Det kan komme av at du hadde for varmt vann på da du dusjet Etter et søk på google leste jeg at det kan forekomme Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Noen sier det kan være jernmangel også. Og det at vannet var veldig varmt da jeg dusjet. Sirslask var raskere ^^ Endret 21. juli 2007 av KittyCat Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Orthostatic_hypotension Jeg får det ganske ofte, serlig når jeg reiser meg om morgenen og sånt. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Jeg ble bare litt bekymret. Aldri opplevd det før. Også denne ekstreme kvalmen da. Men flere har beroliget meg om at det er normalt. Så jeg er litt mer avslappet nå. Takk for svar. Endret 21. juli 2007 av KittyCat Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Jeg faar faktisk det her veldig ofte selv, dusjer veldig ofte med ALTFOR varmt vann. Jeg blir ogsaa fort svimmel pga. lavt blodtrykk til tider, men det er jo meg, og jeg har faatt beskjed om at det ikke er saa farlig og at jeg vokser det fra meg. Ordner seg nok vennen <3. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Lavt blodtrykk. Jernfattig. Spise for lite Et ordentlig kosthold burde kunne "kurere" problemet ditt. Sliter med det samme selv, men har blitt bedre med årene. Var værst i puberteten da jeg vokste fra 150-197 og gikk fra 45kg til 80 på på 12 mnd. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Har spist lite før. Men dette har aldri skjedd før nå =/. Tror kanskje det er en kombinasjon av lite jern og varmt vann. Jeg tok slike tabletter for jernmangel før. Men glemte å ta dem hele tiden. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Det kan også virke som et akutt blodtrykksfall. Det intreffer gjene om man reiser seg raskt fra liggende/sittende stilling til stående stilling, og kjennes ut som en akutt svimmelhet. Ved å morsjonere regelmessig hindrer man dette noe ubehagelige fenomenet. Edit: Skjer dette en gang til kan du vurdere å få målt blodtrykket, for å få bekreftet/avbekreftet at det er dette det er noe i veien med. Endret 21. juli 2007 av fargoth Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Trener jo regelmessig. Merket ingenting da jeg sto og fønet håret. Men da jeg gikk inn i stua,da skjedde det. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Dette har jeg også slitt med ganske mye. Så jeg tok en tur til legen, hvor de fant ut at det var jernmangel. (som mange har nevnt) Får slike tabletter da Endret 21. juli 2007 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Jeg reiste meg litt raskt opp fra senga tidligere i dag, Da kjente jeg meg litt svimmel. Men ikke så ekstremt som i sta. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Dette er på grunn av at du kroppen din mangler noe.. Var litt slik før, men nå som jeg passer på å få i meg nok vitaminer o.l, så har jeg aldri opplevd det igjen. Jernmangel kan det også være, da jeg ogsa har hatt lavt jernlager. Men nå er det jo på topp.. (Det fins tabletter som hever jernlageret fort) Lykke til! Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Takk,AnaXyd og alle som har svart . Jeg skal prøve å ta jerntabletter igjen. Uten å glemme det denne gangen. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Skjer med meg også stadig vekk! Akkurat sånn du beskriver det. En gang reiste jeg meg brått og småløp over gulvet. Da fikk jeg blackout og falt. Ellers må jeg bare støtte meg mot noe for å ikke falle. Jeg spiser også litt for lite i blant... Og jernmangel har jeg arva fra pappa, men min er ikke så alvorlig i utgangspunktet. Undervektig er jeg, riktignok. Og du, Ida, så ikke ut som verdens fyldigste på HW-treffet, iallfall. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Yoshi : Besvimte ikke heldigvis. Fordi jeg satt meg ned. Kroppen ble så slapp at jeg ikke greide å stå på beina. Og nei,jeg er nok ikke så fyldig. Tydeligvis undervektig. Men har ikke noen problemer med dette. Er ikke så ille Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Ille? Langt ifra . Uansett, jeg hadde sjekket blodtrykket, provd med litt ekstra jerntilskudd og kanskje dusjet med litt kaldere vann. Jeg har levd med det i over 1 aar naa, litt slitsomt men ikke noe spesielt problem. Pass paa at du ikke reiser deg for fort opp fra f.eks. seng eller sofa. Lenke til kommentar
Sidemaal Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Jeg har også det! :O Noen ganger når jeg plutselig reiser meg får jeg sånn svimmel greie. Lenke til kommentar
Raines Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 me 2. hater det så sykt! fikk blackout som varte i 2 lange minutter, da jeg reiste meg for fort opp av senga. skumle saker. får tåkesyn hver gang. btw : har lært meg å unngå det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå