ViperOz Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Hei , hadde ett par spm som jeg gjerne skulle hatt svar på Har en vapochill liggende å slenge og lurte egentlig bare på om den egner seg til og kjøle core 2 cpuer eller om det vil bli "hot" spots (eller hva d het) på cpuen siden den kanskje ikke dekker alt på de nye cpuene .. Vurderte å kjøpe en q6600 når de går ned i pris og overklokke en go del , men har ikke vert i oc "gejmet" på noen år .. Hvis ikke det fungerer optimalt blir det vanlig luft :\ , hehe takker for eventuelle svar Glemte å skrive at dette er en vapochill PE om det har noen relevans Researcha litt , fann ut at jeg mest sansynlig må bytte gass for å fjerne all varmen som blir utvikla , tror d blir litt for mye strev =) Men tdp på den nye q6600 blir på 95w så kanskje d går likevel ? , arg ikke lett dette håper det er noen kloke hoder her Endret 21. juli 2007 av ViperOz Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Er ingen spesialist i forhold til mange her på forumet, men etter litt søking på google tror jeg ihvertfall 95w versionen skal gå greit. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Uten tuning kan du ikke bruke en PE med C2D. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Uten tuning kan du ikke bruke en PE med C2D. 9134226[/snapback] Sikker på det? Vet du er spesialisten her, men var innpå et Review der de testet Vapochill PE med 100w Load, og det gikk. Husker ikke temperaturer, men tror de akkuratt var på blåsiden. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Yeah, men en C2D gir fra seg mer enn 100W, de fleste iallefall. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Yeah, men en C2D gir fra seg mer enn 100W, de fleste iallefall. 9134408[/snapback] Han snakket om den nye Q6600 med 95W TDP. EDIT: Men det blir nok ikke mye rom for overklokking nei, da fyker effekforbruket og varmeutviklingen været med en gang. Endret 24. juli 2007 av todda7 Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Idle ja muligens... 9137425[/snapback] Vel, TDP er jo maks effektforbruk, så ser ikke vekk ifra at han kan bruke den på standard spenning og alikevel komme på den blåe siden. Men noen rom for overklokking er det tydeligvis ikke. Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 TDP er maks effektforbruk @ stock. Når man klokker og øker vcore, øker TDP mye. Ifølge specs klarer PE 160W @ -5*C så den bør takle en klokket C2D. Men den klarer garantert ikke å kjøle en klokket quad. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Sorry, var vel litt forutintatt der. Så for meg noen grafer hvor det stod at den klarte 100W@-5C elns, så QuadCore ville vært utelukket. Likefullt, tror du skal ha problemer med å overklokke en Quad under en PE, dvs, det VIL du få, uansett om den har 85W TDP. Lenke til kommentar
ViperOz Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2007 Takker for svar , får vel se om jeg får slengt i ny gass på den en dag da og slikt Blei akkurat student så litt endringer i mine planer :\ blir nokk en laptop foreløbig :s takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå